• دوشنبه / ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۵
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400061511171
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اردبیل خبرداد:

اهدا ۵ هزار بسته معیشتی و تحصیلی به نیازمندان

اهدا ۵ هزار بسته معیشتی و تحصیلی به نیازمندان

ایسنا/اردبیل مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: در قالب رزمایش مواسات و همدلی و طرح شمیم حسینی بیش از پنج هزار بسته معیشتی و تحصیلی در بین نیازمندان استان اردبیل توزیع می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده روز دوشنبه ۱۵ شهریورماه در نشست با مسئولان اوقاف و امور خیریه، امامزاده‌ها و بقاع متبرکه در اردبیل اظهار کرد: در قالب این رزمایش با عنوان شمیم حسینی سعی داریم تا با کمک گرفتن از خیرین و گروه‌های معنوی، مذهبی و فرهنگی در ماه محرم و صفر به یاری نیازمندان و خانواده‌ها بشتابیم تا آنها بتوانند بخشی از نیاز خود را تأمین کنند.

وی تصریح کرد: در کنار توزیع چهار هزار بسته معیشتی، در آستانه سال تحصیلی جدید یک‌هزار بسته تحصیلی و آموزشی نیز بین دانش‌آموزان خانواده‌های بی‌بضاعت توزیع خواهد شد که اداره کل اوقاف و امور خیریه تصمیم گرفته تا در اجرای این طرح یاریگر گروه‌های جهادی باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: توزیع این بسته‌های غذایی، تحصیلی و بهداشتی در ایام کرونا مساعدتی جدی برای گروه‌های مختلف جامعه است که بر اثر شیوع کرونا و یا تنگناهای اقتصادی دچار مشکلات معیشتی شده‌اند.

ستوده افزود: در ایام ماه محرم و در مناسبت‌های مختلف در امامزاده سید صدرالدین بیش از ۳۰ هزار پرس غذای گرم تهیه و توزیع شده و همچنان تلاش بر این است تا این کمک‌های مؤمنانه و خیرخواهانه ادامه پیدا کند.

وی با قدردانی از مدیران اوقاف و امور خیریه شهرستان‌ها در همراهی برای برگزاری چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن ویژه سازمان اوقاف و امور خیریه خاطر نشان کرد: در پنج رشته حفظ، قرائت، تحقیق، ترتیل، دعاخوانی و تواشیح مسابقات در سطح شهرستانی و استانی تاکنون برگزار شده است.

ستوده اضافه کرد: در مرحله شهرستانی در این مسابقات ۳۰۰ نفر با هم رقابت کردند تا در گروه سنی بالای ۱۸ سال از بین این نفرات، ۷۵ قاری و محقق قرآنی به صورت نفرات برتر شهرستان‌ها راهی مرحله استانی شدند.

وی بیان کرد: در مرحله شهرستانی که ۱۲ شهریور در اردبیل برگزار شد، ۷۵ نفر که شامل ۴۲ نفر آقایان و مابقی بانوان بودند در رشته‌های پنجگانه با هم رقابت کردند تا از بین آنها نفرات برتر به مسابقات کشوری اعزام شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل ادامه داد: قرار است مسابقات کشوری در ماه‌های آینده برگزار تا از بین این نفرات برترین‌ها به مسابقات بین‌المللی قرآن که همزمان با عید مبعث در تهران برگزار می‌شود، راه یافته و حضوری موفق را تجربه کنند.

ستوده گفت: امیدواریم در بین منتخبین ملی و بین‌المللی نفراتی را از استان اردبیل شاهد باشیم چرا که این استان افتخارات زیادی را در مسابقات قرآنی در رشته‌های مختلف به دست آورده و در شرایط کنونی نیز بخشی از داوران بین‌المللی مسابقات از خطه استان اردبیل هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha