• دوشنبه / ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400061511188
  • خبرنگار : 50295

/در پی انتشار خبر ابتلای ۲۲ سالمند به کرونا در خانه سالمندان ابهر/مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

ساکنان خانه سالمندان هیدج مشکل خاصی ندارند

ساکنان خانه سالمندان هیدج مشکل خاصی ندارند

ایسنا/زنجان مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: جداسازی سالمندان در خانه سالمندان هیدج انجام شده و حال کسانی که به ویروس کرونا مبتلا شده‌ بودند نیز خوب است.

محمد محمدی‌قیداری در پی انتشار خبر ابتلای ۲۲ سالمند در خانه نرگس هیدج و به دنبال پیگیری خبرنگار ایسنا در گفت‌وگو با این خبرگزاری، اظهار کرد: ۱۱۰۰ مددجو در مراکز بهزیستی نگه‌داری می‌شوند که یکی از این مراکز، خانه سالمندان هیدج است که با شیوع ویروس کرونا همه تلاش مسئولان این مراکز، حفظ سلامت ساکنان بود که خوشبختانه طی ۱۹ ماه گذشته شرایط  مطلوب در مراکز حاکم بوده ولی متاسفانه در روزهای گذشته ۲۲ نفر از ۷۴ سالمند مقیم مرکز سالمندان هیدج به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

وی با بیان اینکه کمبودی از لحاظ دارو و امکانات برای بیماران کرونایی در خانه سالمندان نداریم، افزود: همه دستورالعمل‌های بهداشتی به دقت و با جدیت کامل در خانه سالمندان هیدج رعایت می‌شود. در حال حاضر مریض بدحال در این مرکز نداریم و از چهار نفر اعزامی به بیمارستان دو نفر ترخیص شده و دو نفر دیگر نیز حال خوبی دارند.

این مسئول با اشاره به تامین دو دستگاه اکسیژن‌ساز و ونتیلاتور، تصریح کرد: خانه سالمندان یک مرکز تجمعی بوده و افراد زندگی جمعی دارند ولی بعد از ابتلای افراد در مرکز هیدج، بلافاصله جداسازی انجام شد و علاوه بر تست سریع کرونا، علائم حیاتی و بحث‌های تخصصی مربوط به کرونا را نیز انجام می‌دهیم.

محمدی‌قیداری ادامه داد: همه افراد حاضر در مراکز بهزیستی دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و پروتکل‌های بهداشتی و مسائل مربوط به حوزه بهداشت با همکاری دانشگاه علوم‌پزشکی استان در مراکز اجرا می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه از مادریاران و پرستاران حاضر در مراکز نیز تست گرفته می‌شود و مشکل خاصی در مراکز بهزیستی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا، به ویژه شرایط قرمز و در خانه سالمندان، علاوه بر اینکه ملاقات و پذیرش جدید صورت نمی‌گیرد، ورود و خروج‌ها نیز کنترل شده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha