• دوشنبه / ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 1400061511212
  • خبرنگار : 71626

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

به‌دنبال عادی‌سازی فعالیت‌های فرهنگی و هنری هستیم

به‌دنبال عادی‌سازی فعالیت‌های فرهنگی و هنری هستیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با واکسیناسیون هنرمندان به دنبال عادی‌سازی انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری هستیم.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی امروز (۱۵ شهریورماه) با حضور در آیین گرامیداشت علی‌اکبر رنجبر کرمانی ضمن تسلیت گفت: فقدان آقای علی‌اکبر رنجبر کرمانی این عالم مجاهد و نویسنده، ویراستار و مترجم ضربه سختی به این حوزه است و ایشان شخصیت برجسته انقلابی در حوزه تاریخ انقلاب اسلامی بود.

او افزود: حضورم در این آیین بیشتر برای ادای احترام به این شخصیت بزرگ و تاریخ‌نگار برجسته است.

اسماعیلی همچنین بیان کرد: در دو سال اخیر شخصیت‌های برجسته را در حوزه تاریخ انقلاب اسلامی از دست داده‌ایم که از آن جمله می‌توان به مرحوم خسروشاهی، حجت‌الاسلام حسینیان، مرحوم نیکبخت از پژوهشگران برجسته تاریخ معاصر و همچنین مرحوم رجایی راوی مقاومت جریان انقلابی در منطقه و از پژوهشگران برجسته و برادران افغان اشاره کرد.

او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی به رغم همه زحمات دوستان و همکاران در مرکز اسناد انقلاب اسلامی نیازمند حمایت و توجه بیشتری است و کارهای متنوعی در این حوزه انجام می‌شود که در معرض نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: مطالعات پژوهشی و آثار برجسته و قابل استفاده‌ای وجود دارد که در همه آن‌ها مرحوم علی‌اکبر رنجبر کرمانی نقش برجسته‌ای داشتند و باید این اقدامات و فعالیت‌های متنوع گسترش یابد.

اسماعیلی در حاشیه این آیین همچنین درباره روند واکسیناسیون هنرمندان گفت: این کار آغاز شده و من از روند واکسیناسیون اهالی هنر بازدید داشتم. با اقدامات و هماهنگی‌های به عمل آمده این روند بدون هیچ محدودیت سنی این اقدام در حال انجام است.

وزیر ارشاد در عین حال ادامه داد: هنرمندانی که به صورت رسمی عضو صندوق هنر هستند و دارای هنرکارت هستند تحت خدمات این صندوق قرار دارند و کسانی هم که خارج از این صورت رسمی هستند اگر نیاز به مساعدت داشته باشند آن را بررسی می‌کنیم. بنابراین ما با واکسیناسیون هنرمندان به دنبال عادی‌سازی انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری هستیم تا به زودی شاهد عادی شدن تدریجی فعالیت‌های فرهنگی و هنری در کشور باشیم.

او درباره بسته‌های حمایتی هنرمندان نیز اظهار کرد: یک بار در گذشته بسته حمایتی برای هنرمندان داشته‌ایم و در حال حاضر نیز برای دارندگان هنرکارت بسته حمایتی جدیدی در نظر داریم که آن را به دولت تقدیم کردیم تا در ستاد کرونا بررسی و اجرا شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha