• دوشنبه / ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400061511241
  • خبرنگار : 30077

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان:

رویکرد جهاددانشگاهی در حوزه اشتغال، اتصال به اقتصاد دانش بنیان است

رویکرد جهاددانشگاهی در حوزه اشتغال، اتصال به اقتصاد دانش بنیان است

ایسنا/سمنان رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان یکی از مهمترین چالش های جامعه کنونی را اشتغال عنوان کرد و گفت: این چالش جدی با اتصال به اقتصاد دانش بنیان حل خواهد شد.

حسن رهایی در مراسم افتتاح این مرکز نوآوری و شکوفایی که با حضور رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان و مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان برگزار شد گفت: در این راستا با توجه به حجم فارغ التحصیلان دانشگاهی، جهاد دانشگاهی با رویکرد اتصال به اقتصاد دانش بنیان نقش بی بدیلی در حوزه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی داشته است.

وی گفت: با همین رویکرد، مرکز نوآوری و شتابدهی(منش) جهاددانشگاهی استان سمنان و با هدف شتابدهی به کسب و کارهای فناورانه در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی سمنان افتتاح شد.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان ادامه داد: مرکز نوآوری و شتابدهی(منش) جهاددانشگاهی استان سمنان با همکاری سازمان توسعه فناوری و اشتغال جهاددانشگاهی کشور و اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان در مساحتی بالغ بر 750 متر مربع در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی سمنان افتتاح شد.

رهایی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی نهادی واسطه‌ای و توسعه‌ای است گفت: این نهاد با توجه به شرایط روز جامعه نقش آفرینی می کند.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص بهره‌گیری از جوانان گفت: مرکز منش جهاد دانشگاهی از دی ماه 99 کار خود را آغاز کرد که بر این اساس 45 کارگاه و رویداد در زمینه‌های مخلف برگزار کرده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان اضافه کرد: در همین راستا دو استارتاپ در حوزه طراحی اپلیکیشن های موبایل و 45 رویداد آموزشی شامل رویداد چاره جو، رویداد صندلی تجربه، رویداد دیدار و کارگاه آموزشی در حوزه های کارآفرینی و کسب و کار برای دانشجویان و علاقه مندان این حوزه برگزار شده است.

رهایی اظهار داشت: همزمان با افتتاح این مرکز نوآوری و شکوفایی، دومین رویداد استارتاپی طراحی اپلیکیشن موبایل با حضور 10 تیم و ارائه 10 ایده برگزار می شود که در پایان سه ایده برتر از سوی داوران انتخاب می شوند.

وی ادامه داد: این رویداد استارتاپی در قالب برنامه شتابدهی کسب و کارهای فناورانه جوانان و به صورت مجازی و در سه حوزه آموزش الکترونیکی، گردشگری و توریسم و صنایع دستی در مرکز نوآوری و شتابدهی جهاددانشگاهی استان سمنان برگزار می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha