• دوشنبه / ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400061511288
  • خبرنگار : 71592

جزئیات طرح ناکام داعش برای حمله به یکی از ساختمان‌های اطلاعاتی اردن

جزئیات طرح ناکام داعش برای حمله به یکی از ساختمان‌های اطلاعاتی اردن

گروه تروریستی داعش برای حمله به یکی از ساختمان‌های سرویس اطلاعات اردن برنامه ریزی کرده بود که توسط این سرویس خنثی شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری "عمون" اردن، ساختمان سرویس اطلاعات عمومی این کشور در اربد توسط دو تن از حامیان داعش با سلاح مورد هدف قرار گرفت.

این موضوع براساس اسنادش که در آن جزئیات هم ذکر شده، به ماه مارس برمی‌گردد که دو تن مذکور پیش از اجرای طرح خود بازداشت شدند و با یک متهم دیگر که او هم مثل آن دو به "قصد انجام اقدامات تروریستی و ترویج افکار داعش" متهم بود، آشنا شدند.

ظاهرا اینطور بود که این سه تن تحت تاثیر افکار داعش بودند و در پی ترویج افکار این گروه تروریستی به دادگاه امنیت ملی اردن ارجاع داده شدند و در حین سپری کردن مدت حکم خود دو متهم اول بین خود از دستاوردهای داعش صحبت و برای متهم سوم تبلیغ می‌کردند که داعش بر حق است.

متهم اول بر این عقیده بود که باید برای یاری داعش آن هم از طریق هدف قرار دادن سرویس‌های امنیتی و نیروهای آن یک گروهکی تشکیل و عملیات نظامی در اردن اجرایی شود. از همین جا بود که جستجوی حامیان برای مشارکت با این متهم در اجرای عملیات پس از پایان محکومیتش شروع شد.

وقتی این ایده خود را با متهم دوم در میان گذاشت او هم استقبال کرد و هر دو توافق کردند که با توجه به طولانی بودن دوره محکومیت خود، وظیفه‌اش جذب حامی برای داعش و الحاق آنها به این گروهک باشد.

وقتی که دوره محکومیت متهم اول پایان یافت همچنان به حمایت و تایید داعش و دفاع از این گروه در برابر خانواده و دوستانش ادامه داد تا اینکه با متهم سوم دیدار و هدف خود را برای اجرا مشخص کردند که ساختمان سروریس اطلاعات اردن بود.

از آنجایی که منزل متهم اول به این ساختمان نزدیک بود او بارها از آن دیدن کرده بود و تصمیم گرفت برای عملیات اجرا سلاح بخرد و منتظر شد متهم دوم که در زندان بود برای او جهت مشارکت در اجرای عملیات نیرو بفرستد.

اما سرویس اطلاعات عمومی اردن با بازداشت متهم اول در سوم مارس این طرح را خنثی کرد و مانع از اجرای آن شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha