• دوشنبه / ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۹:۰۴
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400061511377
  • منبع : نمایندگی مرکزی

تاکید دری‌نجف‌آبادی بر حذف دلالی زمین در شهرک‌های صنعتی

تاکید دری‌نجف‌آبادی بر حذف دلالی زمین در شهرک‌های صنعتی

ایسنا/مرکزی نماینده ولی ‌فقیه در استان ‌مرکزی گفت: زمین‌های این شهرک‌ها بیت‌المال و عمومی است و نباید مورد تجارت و دلالی افراد قرار بگیرند بنابراین لازم‌ است اقداماتی جهت حذف دلالی زمین در شهرک‌های صنعتی صورت‌ بگیرد.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌ابادی روز دوشنبه ۱۵ شهریور در جلسه شورای قضایی استان مرکزی اظهار کرد: استان ‌مرکزی به‌ دلیل دارا بودن ظرفیت‌ها و استعدادهای بسیار در جایگاه بالا و حساسی در کشور قرار دارد، لذا بکارگیری تدابیر جهت بهره‌مندی از این استعدادها و ظرفیت‌ها و همچنین نظارت بر این فعالیت‌ها و پایبندی بر صیانت و پیشگیری از وقوع جرم و فساد اهمیت بسیاری دارد. بنابراین لازم است تمامی مسئولین اعم از شهردار و استاندار تا دادگستری به خوبی انتخاب شوند و وظایف خود را به خوبی انجام دهند زیرا مدیران صالح، پاک‌دست، تحول‌آفرین و معجزه‌آفرین برای استان بسیار سرنوشت‌ساز و مهم هستند.

وی اظهار کرد: اگر مسئولان سالم و تحول آفرین باشند استان و کشور دغدغه فساد نخواهد داشت و اگر دستگاه قضا سالم باشد دیگر دستگاه ها نیز سالم خواهند بود و راه های فساد بسته خواهد شد.

وی ضمن اشاره به تخلفات بسیار در بهره‌برداری از زمین‌های شهرک صنعتی و با بیان اینکه شهرک های صنعتی حق ندارند بابت هزینه هایی که کرده اند ۱۰ برابر پول از مردم دریافت کنند، تصریح‌ کرد: شهرک‌های صنعتی در استان‌ مرکزی دارای ظرفیت‌های سه ‌برابری هستند لذا لازم است بر سرمایه‌های استان در راستای افزایش تولید ناخالص‌ داخلی سرمایه گذاری کرد. زمین‌های این شهرک‌ها بیت‌المال و منابع عمومی است و نباید مورد تجارت و دلالی افراد قرار بگیرند بنابراین لازم‌ است اقداماتی جهت حذف دلالی زمین در شهرک‌های صنعتی صورت‌ بگیرد. 

نجف‌آبادی ادامه‌ داد: مجموع بودجه سال جاری شهرداری اراک ۱۳۰۰ میلیارد تومان است. اگر این مبلغ به ‌درستی در مناطق مختلف و بخصوص مناطق حاشیه‌ای و محروم هزینه شود می‌تواند از میزان شکایات مردم و میزان خلاف و قاچاق موادمخدر و ... در این نواحی بکاهد.

وی ادامه‌داد: یکی از معایب دولت قبل فاصله‌ گرفتن از مردم بوده است، مسئولین می‌بایست در کنار مردم حضورداشته‌ باشند و اگر سیستم دولتی در کنار مردم و به صورت سالم و بدون فساد عمل کند می‌تواند عدالت، سلامت و امید را به مردم ارائه دهد و شاهد اعتماد مردم باشد. حضور خردمندانه و حکیمانه و ناصحانه دادگستری و قضات تاثیر مثبت بسیاری در جامعه دارد، لذا دادگستری موظف‌ است بر عملکرد وکلا، قضات و کارشناسان نظارت کامل داشته باشد و از وقوع هرگونه خلاف و اشتباه جلوگیری کند. در حقیقت وکلا و کارشناسان چشم و گوش دستگاه‌ قضا هستند پس لازم است این افراد با تدبیر باشند و بتوانند امور و مسائل را به‌درستی تشخیص دهند. قضات نیز می‌بایست دارای تشخیص درست در حوزه‌های مختلف باشند و رای درست و قانونی صادر کنند.

نجف‌آبادی ادامه داد: تدبیر شرایط کرونا در اولویت فعلی کشور قرارگرفته‌ است. آمار مرگ و میر بسیار ناراحت‌کننده ‌است. خوشبختانه مسئولین توانستند مقداری واکسن از کشور چین وارد کنند و به واکسیناسیون در سطح کشور سرعت ببخشند و مردم نیز با توجه به سرعت انتقال ویروس در انواع جهش‌یافته آن، می‌بایست پروتکل‌های بهداشتی را رعایت‌ کنند.

رئیس کل دادگستری استان ‌مرکزی نیز در این جلسه گفت: دستگاه ‌قضا در استان مرکزی به‌ دنبال افزایش سطح رضایت‌مندی مردم از نظام و بویژه دستگاه‌ قضاست و امیدواریم بتوانیم با نظارت و پیگیری مسائل و پرکاری ها و جهاد انقلابی در این حوزه در این امر موفق عمل کنیم و بر کیفیت کار خود بیفزاییم.

حجت‌الاسلام عبدالمهدی موسوی ادامه‌ داد: علیرغم کمبودهای موجود بویژه کمبود نیروی انسانی که بیماری کرونا نیز در این مسئله نقش زیادی در این دو سال داشته است تمام تلاش خود را می‌کنیم تا به صورت شبانه‌روزی به مسائل مردم رسیدگی کنیم و از نقص‌ها واشتباهات خود کم کرده و با تعمدات و فساد در تمامی حوزه‌ها بطور جدی برخورد کنیم.

وی درخصوص فعالیت‌های دستگاه قضا در استان جهت اجرای شعار سال جاری توضیح داد: دادگستری استان مرکزی به‌ دلیل اعتقاد راسخ به شعار سال جاری و همچنین تاثیر افزایش رفاه و معیشت و آرامش مردم بر کاهش ورودی‌های دستگاه‌ قضا، نافرمانی‌های مدنی و اجتماعی و بزه‌کاری‌های ناشی از فقر، علاوه ‌بر وظایف قانونی خود به این مسئله پرداخته ‎است و این روند نیز ادامه خواهد داشت.

موسوی تصریح‌ کرد: با توجه به اینکه کلید حل مشکلات مردم در حوزه تولید، اشتغال و رونق اقتصادی است، در ۶ ماه اول سال جاری کارگروه‌های بسیاری با حضور کارخانه‌هایی که در سطح استان با مشکلاتی روبرو هستند برگزار کردیم و تا حد امکان سعی کردیم با آنها مساعدت کرده و مشکلات آنها را رفع کنیم. همچنین با استفاده از ظرفیت‌های ملی، مذاکراتی برای حل مشکلات کارخانه‌هایی که مشکل کشوری دارند، صورت‌ گرفت و تا حد امکان توانستیم در رفع مانع‌ها موثر عمل کنیم. سرکشی هایی نیز در کارخانه ها انجام شد و از کارخانه های موفق تقدیر به‌ عمل ‌آمد. دادگستری استان‌ مرکزی با تمام وجود در کنار تولیدکنندگان، سرمایه‌گذاران، صنعت‌گران و قشر کارگر خواهد بود تا بتوانیم در سال جاری بسیار موفق تر از سال گذشته عمل کنیم.

 انتهای‌پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha