• دوشنبه / ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۹:۴۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400061511395
  • خبرنگار : 71496

نماینده قطر از موفقیت تلاش‌ها برای تثبیت آرامش در غزه گفت

نماینده قطر از موفقیت تلاش‌ها برای تثبیت آرامش در غزه گفت

رئیس کمیته قطری بازسازی غزه پس از دیدارها و رایزنی‌هایی که در سفر فعلی‌اش به نوار غزه انجام داد، از موفقیت‌آمیز بودن تلاش‌ها برای تثبیت آرامش پس از چند روز تنش میدانی و هشدارهای طرف فلسطینی به تشدید مقاومت مردمی و احتمال ایجاد موجی از تنش نظامی خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، محمد العمادی، رئیس کمیته قطری بازسازی غزه در گفت‌وگویی مطبوعاتی اعلام کرد که در طول چند روز گذشته نشست‌ها و دیدارهای متعددی با تمامی طرف‌ها درباره تثبیت آرامش و ثبات در نوار غزه داشته است.

العمادی اظهار کرد: درباره بازگشایی کامل گذرگاه‌ها برای انتقال نیازهای اصلی نوار غزه و ارائه امکانات مختلفی که می‌تواند به همه طرف‌ها برای خروج از این وضعیت بحرانی و کاهش شدت خفقان و تنش در منطقه کمک کند، توافق شد.

رئیس کمیته بازسازی غزه تاکید کرد: این نشست‌ها و دیدارها نتایج مثبتی را رقم زدند که در تمامی پرونده‌ها و مسایل مربوط به بهبود شرایط زندگی ساکنان نوار غزه ضمن توافق کامل با سازمان ملل، تشکیلات خودگردان فلسطین و تمامی طرف‌ها بر اساس آنها عمل خواهد شد.

همچنین او تاکید کرد: این نتایج تاثیر مثبت آشکاری بر بهبود وضعیت معیشتی نوار غزه خواهد داشت.

این نماینده قطر در ادامه گفت: تمامی اقدامات مربوط به توزیع کمک مالی قطر میان خانواده‌های نیازمند در نوار غزه با توافق تشکیلات خودگردان فلسطین و سازمان ملل انجام شد و پس از آنکه سازمان ملل تمامی اقدامات فنی مربوط به این کمک مالی را انجام داد، کار توزیع نیز بر اساس سازوکار توافق شده با سازمان ملل در ماه جاری میلادی آغاز خواهد شد.

العمادی افزود: با هماهنگی تشکیلات خودگردان فلسطین و موافقت با طرف‌های مختلف، این کمک مالی ظرف روزهای آینده به کارمندان غزه پرداخت خواهد شد.

رئیس کمیته بازسازی غزه در ادامه همه طرف‌ها را تشویق کرد مسؤولیت خود در حفظ آرامش و ثبات را با هدف بهبود شرایط ساکنان غزه که در وضعیت انسانی بی‌نهایت دشواری به سر می‌برند، برعهده بگیرند تا سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی بتوانند اجرای پروژه‌های مختلف از جمله بازسازی غزه و حمایت از بخش‌های مختلف آن و از همه مهمتر بخش بهداشت را ازسربگیرند.

همزمان با سفر العمادی به غزه تنش‌های میدانی در مرزهای غزه با اراضی اشغالی بالا گرفتند و گروه‌های جوانان فعال در مقاومت مردمی از ابتدای هفته جاری طرح جدیدی را در پیش گرفته و یگان‌های بالن‌های آتش‌زا را به راه انداختند، آنها هفته گذشته نیز گروه‌های تنش شبانه به راه انداخته و پیش از آن نیز راهپیمایی‌های مردمی را در نزدیکی این مرزها به حرکت درآورده بودند.

گروه‌هایی از این جوان‌ها روز شنبه بالن‌های هشداری که روی آنها تصاویر شهدا بود به پرواز درآورده و روز یکشنبه نیز بالن‌های آتش‌زا را به سمت شهرک‌های صهیونیستی واقع در نزدیکی این مرزها به پرواز درآورده و مواد منفجره‌ای را پرتاب کردند که موجب آتش‌سوزی‌هایی در بوستان‌های اطراف این شهرک‌ها شدند، آنها با این حرکت هشدار دادند، تا زمانی که محاصره غزه لغو نشود این تنش‌ها افزایش می‌یابند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha