• دوشنبه / ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ / ۲۰:۱۶
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1400061511403
  • خبرنگار : 71404

در نشست مشترک علی دارابی و سردار کارگر مطرح شد:

تولید ۳۳۸ قسمت سریال با موضوع دفاع مقدس و شهدا

تولید ۳۳۸ قسمت سریال با موضوع دفاع مقدس و شهدا

معاون امور استان های صداوسیما از تولید بیش از ۳۳۸ قسمت سریال با موضوع دفاع مقدس خبر داد و بر لزوم توجه بر این حوزه در سریال سازی تاکید داشت.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان های صداوسیما، علی دارابی با اشاره به تولید و پخش بیش از ۱۵۷ قسمت سریال با موضوع دفاع مقدس طی پنج سال گذشته در سیمای مراکز، اعلام کرد: بیش از ۳۳۸ قسمت سریال جدید و ده‌ها اثر دیگر هم در قالب های مختلف برای معرفی سرداران شهید و چهره ‎های شاخص انقلاب در حال تولید هستند.

بنابراین گزارش، صبح امروز، دوشنبه ۱۵ شهریور ماه نشست مشترکی میان سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و دکتر علی دارابی، معاون امور استان های رسانه ملی،  برگزار شد.

در این نشست مدیران کل مراکز استانی صدا و سیما و مدیران کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در سراسر کشور به صورت ویدیو کنفرانسی حضور داشتند.

علی دارابی، معاون امور استان‌ها با بیان اینکه در چهار دهه بعد از پیروزی انقلاب، گفتمان‌های گوناگونی همچون سازندگی، اصلاحات، مهر و عدالت، اعتدال و دولت مردمی را شاهد بوده‌ایم اظهار کرد: در این بین گفتمان دفاع مقدس است که پایان‌ناپذیر، بی بدیل و همچنان کارآمد می‌نمایاند زیرا بر پایه‌هایی همچون دنیاگریزی، آخرت‌گرایی، خداباوری، شجاعت، شهادت‌طلبی، تقدم منافع جمعی بر فردی و دشمن‌ستیزی استوار است و به دیگر سخن، مولفه‌هایی فراتر از سایر گفتمان‌ها دارد، زیرا ترکیبی از آرمان‌گرایی و واقع‌گرایی و تلفیقی از دفاع و خدمت است.

وی افزود: هر چند پرداختن به دفاع مقدس یعنی این گنجینه بی پایان، در همه روزهای سال ضروری است اما لازم است در مناسبت‌هایی همچون هفته گرامیداشت دفاع مقدس، بیشتر و متمرکزتر از همیشه به این مسئله بپردازیم.

معاون امور استان‌های صداوسیما همچنین با بیان اینکه انتظار از صدا و سیما این است که برنامه‌هایی با موضوع دفاع مقدس را بر اساس شناخت مخاطب، نیازها و پاسخگویی به شبهات تولید و پخش کند خاطرنشان کرد: مخاطب جوان، اصلی‌ترین جامعه آماری ماست، اکثریت این جامعه نسل سوم و چهارم هستند و ما باید برای آنها برنامه‌سازی به سبک دیگری انجام دهیم. 

دارابی سپس تصریح کرد: برنامه‌سازی در همه ساختارها همچون موسیقی، نمایش ،مستند، رادیو و فضای مجازی ضروری است به همین دلیل در مناسبت‌ها، یک مدیر پروژه‌ داریم و از ۶ ماه قبل از فرا رسیدن آن مناسبت، جلسات کاری متعددی برگزار و برنامه‌ریزی لازم انجام می‌شود.

معاون امور استان‌های صدا و سیما بیان کرد: همکاری با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یکی از ضروری‌ترین امور در برنامه‌سازی رسانه‌ای در حوزه دفاع مقدس است و بر این اساس باید دبیرخانه‌ای مشترک توسط صدا و سیما و این بنیاد شکل بگیرد تا منشور و سند راهبردی مبتنی بر دو مسئله اساسی یعنی راهبردها و راهکارهای برنامه‌سازی تنظیم شود.

او در بخشی دیگر با اشاره به تولید ۳۳۸ قسمت سریال جدید با موضوع دفاع مقدس طی پنج سال گذشته در سیمای مراکز گفت: سریال‌های "راز ناتمام"، "سنجرخان"، "بارش تند"، "ستاره درخشان"، "ابوذر زمان"، "رضا و مرضیه"، "به سوی اروند"، "سوخته دل"، "ققنوس" و ده‌ها اثر در معرفی سرداران شهید و چهره ‎های شاخص انقلاب در حال تولید هستند.

*** 

بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هم در این نشست طی سخنانی اظهار کرد: صدا و سیما جزو دستگاه‌های پیشگام در بیان هنرمندانه ارزش‌ها و آثار دفاع مقدس است و تلاش ستودنی مراکز استانی در تهیه و پوشش برنامه‌های هفته دفاع مقدس اقدامی بزرگ و تاثیرگذار در سطح ملی و منطقه‌ای است.

وی سپس با قدردانی از تولید بیش از ۱۲ هزار برنامه در مراکز استانی صداوسیما، نقش رسانه ملی را در برنامه‌سازی درباره دفاع مقدس بی‌بدیل دانست و تصریح کرد: سال گذشته صدا و سیما در همه عرصه‌ها بسیار موفق ظاهر شد و مراکز استانی هم در این زمینه پیش تاز بودند. نقش صدا و سیما در برنامه سازی درباره فرهنگ دفاع مقدس  بی‌بدیل است.

او همچنین هدف از تولید این برنامه‌ها را ترویج فرهنگ ولایت‌مداری، مقاومت، ایثار، جهاد، شهادت و خودباوری دینی و ملی دانست.

کارگر بیان کرد: دبیرخانه ستاد مرکزی گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت در هماهنگی کامل با رسانه ملی و شبکه‌های استانی خواهد بود.

***
به گزارش ایسنا، در ادامه این نشست محمدمهدی رحمتی، رئیس بسیج صداوسیما هم با اعلام اینکه کتاب «تنها گریه کن» که خاطرات مادر شهیدی از قم است به زودی توسط این مرکز منتشر می‌شود، گفت: سریال های «کلبه ای در مه» و «شرایط خاص» و فیلم تلویزیونی «اینجا خانه من است» و کتاب «آب هر گز نمی میرد» هم از تولیدات بسیج صداوسیماست.

وی با بیان اینکه بسیج رسانه ملی در حوزه مستند، زندگی‌نامه‌های کوتاه شهدا را آماده کرده است، گفت: امروز بیشترین فعالان عرصه انقلاب در حوزه مستند فعالیت دارند.

رحمتی همچنین با بیان اینکه در حوزه کودک و نوجوان برنامه «دورت بگردم ایران» با موضوع راهیان نور دومین برنامه پرمخاطب حوزه کودک شده است بیان کرد: برنامه «دور افتخار» با حضور بزرگ‌ترهای دفاع مقدس و «خرمشهر تا قدس» و ساخت ۱۵ عنوان نماهنگ نیز در دستور کار قرار دارد.

***

همچنین علی اصغرجعفری، مدیرعامل موزه انقلاب و دفاع مقدس و دبیر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در بخشی دیگر از این نشست ضمن تشریح برخی از ویژگی‌های برنامه‌های امسال دفاع مقدس گفت: بیشترین حجم برنامه‌های حوزه دفاع مقدس در سال گذشته مربوط به معاونت امور استان‌ها بوده است.

وی افزود: در سال گذشته در استان‌ها شاهد همکاری گسترده این معاونت و مراکز با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ادارات کل استانی بوده‌ایم به طوری که علاوه بر هزار و ۲۷۲ عنوان خبر مکتوب، گزارش خبری تلویزیونی و عکس خبری در اخبار استان‌ها، ۳۲ مرکز استانی در مجموع ۱۲ هزار و ۵۱۳ برنامه را با مدت زمان تقریبی ۱۴۲ هزار و ۶۸۴ دقیقه با محوریت دفاع مقدس تولید و پخش کرده‌اند.

****

در ادامه سید عباس فاطمی، رئیس مرکز سیمای استان‌ها نیز در گزارشی با اشاره به تولیدات سیمای مرکز استان ها در پنج سال گذشته گفت: از سال ۹۵ تا امروز با راهبردهای دکتر دارابی معاون امور استان‌ها، نگاه ویژه‌ای به مفاخر انقلاب، مقاومت و دفاع مقدس شده که حاصل آن تولید بیش از هزار عنوان مجموعه تلویزیونی شامل سریال، تله فیلم، مستند و انیمیشن در حوزه انقلاب و دفاع مقدس بوده است. 

وی اظهار کرد: در حوزه مستند، استان‌ها ظرفیت بی نظیری دارند، در این پنج سال ۴۰۶ عنوان مستند در دستور ساخت قرار گرفته است که ۳۱۶ مستند تولید و پخش شده و بقیه مستندها در مرحله پیش تولید هستند.

فاطمی همچنین اعلام کرد: در حوزه پویانمایی هم ۱۲ عنوان انیمیشن تک قسمتی یا سریالی تولید شد و یک فیلم سینمایی در حال تولید است.

**** رونمایی از ۴ اثر رسانه‌ای معاونت امور استان‌ها

بخش پایانی این نشست با رونمایی از چهار اثر رسانه‌ای تولید معاونت امور استان‌ها همراه بود.

به گزارش ایسنا، این تولیدات در قالب سه اثر مکتوب شامل کتاب «انتخابات ۱۴۰۰ » تشریح اقدامات معاونت امور استان ها در برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شورا و خبرگان رهبری، «کتاب مدیران» معرفی اجمالی مدیران ۴ دهه معاونت امور استان‌ها به عنوان سند و مکتوب تاریخی در معرفی میران رسانه ملی و، کتاب گزارش پنج ساله معاونت امور استان ها با هدف انتقال تجربه به آیندگان، و همچنین مجموعه تولیدات مرکز سیمای استان‌ها در حوزه انقلاب و دفاع مقدس هستند.

علی دارابی، معاون امور استان‌ها در حاشیه این رونمایی با تاکید بر توجه به رسالت سازمانی حوزه‌های مختلف در تهیه پیوست مکتوب از اقدامات مهم رسانه‌ای، این آثار را گامی در راستای انتقال تجربه و آموزش همکاران در سراسر کشور دانست و گفت: باید متناسب با بیانیه گام دوم، برای تحقق اهداف بلند انقلاب اسلامی تلاش کنیم که یکی از مهمترین اقدامات در این زمینه، بکارگیری و نهادینه‌سازی فرهنگ دفاع مقدس در لایه‌های مختلف جامعه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.