• سه‌شنبه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1400061611740
  • خبرنگار : 71505

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد:

لزوم بازنگری در ضوابط و آیین نامه های شهرسازی

لزوم بازنگری در ضوابط و آیین نامه های شهرسازی

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم بازنگری در ضوابط شهرسازی در تهران تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، حبیب کاشانی در دهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران ضمن تسلیت ایام الله ۱۷ شهریور در تذکری گفت: تا تاریخ هفتم شهریورماه بودجه پیش بینی شده شهرداری تهران از میزان ۲۱هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تقریبا ۱۰ هزار و۸۰۰ میلیارد تومان محقق شده است. این یعنی عملا ۵۰ درصد درآمد شهرداری کاسته شده است. اگر بخواهیم این موضوع را ریشه یابی کنیم باید آیین نامه هایی که در شهرسازی وجود دارد را بازنگری کنیم.

وی افزود: ۶۵ درصد درآمد شهرداری از محل ساخت و ساز و عوارضی است که مردم برای ساخت و ساز پرداخت می کنند؛ اما این آیین نامه ها و ضوابط باعث شده شهرداران مناطق نتوانند قدمی برای انجام کار مردم بردارند.

کاشانی ادامه داد: آخرین مصوبه شورا عوارض شهر برای مردم را در برخی مناطق تا ۱۵۰ درصد افزایش داده است. به شکلی که در منطقه ۱۵ ، ۱۵۰ درصد، در منطقه  ۹ که محروم است ۱۰۰ درصد و همینطور در مناطق مختلف عوارض شهری افزایش پیدا کرده است. به این ترتیب نه مردم این عوارض را پرداخت می کنند و نه شرایط انجام کار مهیا می شود. لذا از کمیسیون شهرسازی درخواست می کنم به فوریت این موضوع را پیگیری کنند.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود به موضوع برخورد با متخلفین در حوزه مراکز خدماتی اشاره کرد و افزود: گاها شهرداری تهران برای تحقق بودجه براساس قوانین و در جهت برخورد با متخلفین از نیوجرسی استفاده می کند. اما در مورد مراکز خدماتی برای مثال تعمیرگاه که مردم به آنها مراجعه می کنند انجام این کار باعث تشکیل صفوف طویل و ازدحام می شود. بی تردید باید با متخلف برخورد شود و شائبه در این حوزه وجود ندارد اما درخواست من این است که برای مراکزی که خدماتی هستند با هدف تسهیل امور مردم با درایت بیشتری برخورد شود.  باید از سیستم گذاشتن نیوجرسی و ایجاد تزلزل در کار مردم جلوگیری کنیم.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: نمی توانیم هم بودجه شهر برای رفت و روب و پرداخت حقوق را تامین کنیم و هم ضوابطی بگذاریم که باعث شود بعضا شهرداران اعلام کنند در مناطق با مردم ملاقات های مردمی نمی گذارند چرا که بارها خواسته آنها را شنیدند اما برابر ضوابط برای آنها کاری نمی توانند انجام دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha