• سه‌شنبه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1400061611751
  • منبع : نمایندگی دانشگاه تهران

توسط یک شرکت دانش بنیان محقق شد

عرضه یک نرم‌افزار بومی برای ساخت فلومتر و تجهیز آزمایشگاه کالیبراسیون

عرضه یک نرم‌افزار بومی برای ساخت فلومتر و تجهیز آزمایشگاه کالیبراسیون

یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران موفق به نوشتن نرم‌افزار بومی برای ساخت فلومتر و تجهیز آزمایشگاه کالیبراسیون زیر نظر سازمان استاندارد شد.

به گزارش ایسنا، مهندس غلامرضا فتحی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان این‌که حوزه فعالیت‌شان در شاخه ابزار دقیق است، گفت: اساس کار تولیدات ما، اندازه‌گیری فلو جریانات سیالات خطوط تولید صنایع مختلف از جمله مراکز تحقیقاتی دانشگاهی تا مراکز صنعتی با فرآیند تولید و با قابلیت بررسی میزان سیال در حال عبور از داخل خطوط تولید است.

وی درباره شاخه فلو توضیح داد: شاخه فلو نیز گستردگی‌های بسیار و زیرشاخه‌های متعددی دارد. شرکت ما بر روی تولید فلومترهای روتامتری و فلومترهایی که مبنا و طراحی‌شان براساس اختلاف فشار بر مواردی نظیر آنوبار، اریفیس و… است، تمرکز دارد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به این‌که این شرکت از سال ۹۱ در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران مستقر هستند، یادآور شد: تاکنون تولیدات زیادی به صنایع ارائه داده‌ایم.

عرضه محصولات با در نظر گرفتن نیاز و تقاضای بازار

مهندس فتحی با بیان این‌که ما در تولید محصولات خود نیاز و تقاضای بازار را در نظر می‌گیریم، افزود: برای مثال در صنعت نفت ما به تولید فلومترهایی مانند رومتامتر که در مسیر utility استفاده می‌شوند و فلومترهای اختلاف فشار نصب‌شده در مسیرهای اصلی خطوط می‌پردازیم. در حقیقت بخشی از قراردادهای کلان ما بر روی همین فلومترهای اختلاف فشار است.

مهندس فتحی با بیان این‌که صنایع نفت، فولاد، صنایع معدنی و دانشگاه‌ها از مخاطبان اصلی کسب و کار ما هستند، در ادامه اظهار کرد: مخاطب اصلی ما واحدهای مهندسی هستند و ما با دو نوع ثبت درخواست مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: برخی مشتریان، خط تولید و تجهیزات دارند، اما با گذشت زمان، تصمیم می‌گیرند محصول و تجهیز از رده خارج شده را جایگزین کنند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان تعمیرات را یک بخش عمده از فروش خود برشمرد و افزود: توسعه نیز بخش دیگری است. شرکت‌هایی که به تعریف پروژه می‌پردازند، برای اجرای پروژه به شرکت‌های پیمانکار رجوع می‌کنند. ما نیز جزو پیمانکارهای زیرگروه محسوب می‌شویم و می‌توانیم قطعات را تأمین کنیم.

مهندس فتحی از حضور این شرکت دانش‌بنیان در لیست مبنای شرکت نفت خبر داد و گفت: حضور در این لیست مبنا، شانس بیشتری برای فروش محصولات در اختیار ما قرار داده است.

وی  تصریح کرد: ما مهندسی معکوس انجام می‌دهیم، اما این به معنای کپی‌کاری نیست. بلکه در این مسیر ما به دانش فنی آن دست می‌یابیم. برای مثال در طراحی یک فلومتر، نرم‌افزار بومی داریم.

تجهیز آزمایشگاه کالیبراسیون شرکت دانش‌بنیان زیر نظر سازمان استاندارد

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان در تکمیل صحبت‌های خود در ارتباط با نرم‌افزار بومی طراحی فلومتر یادآور شد: برای صحه‌گذاری فعالیت خود آزمایشگاه کالیبراسیون زیر نظر سازمان استاندارد را تجهیز کرده‌ایم. ما همچنین  به خدمات ارائه گواهی کالیبراسیون برای محصولات شرکت‌های دیگر نیز می‌پردازیم و به بررسی دقت محصولات دیگر شرکت‌ها نصب در صنایع و در خطوط تولید مشغول هستیم.

مهندس فتحی با اشاره به دانش و تجربه پیشین در آغاز فعالیت‌هایشان زیر نظر حمایت‌های پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، گفت: در ابتدا و در سال ۹۱، تحریم‌ها به این شدت نبود، مراودات ارزی وجود داشت، قیمت ارز بالا نبود، محصولات رقبای خارجی نیز در بازار وجود داشت و ما بازار محدودی را در اختیار داشتیم.

وی افزود: اما در سال‌های اخیر با تغییر سیاست‌ها و اقتصاد، دلار جهش پیدا کرد و مراودات دشوار شد و در چنین شرایطی توجه به تولیدات داخلی افزایش یافت و شرکت‌ها توانستند خودشان را به صنایع دیگر بشناسانند.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به چین و توانایی تولید این کشور خاطرنشان کرد: خوشبختانه قیمت تمام‌شده محصولات ما به گونه‌ای است که قدرت رقابت با چین را داریم.

مهندس فتحی خدمات پس از فروش شرکتش را مزیت نسبی دانست و گفت: برخی مشتریان خاموش هستند که این اثر منفی بر کسب و کار دارد. از همین‌رو به محض متوجه شدن وجود مشکلی در محصولات‌مان با مشتری تماس گرفته و پیگیر موضوع می‌شویم.

وی ادامه داد: در حال حاضر به علت شرایط کرونا، بازدید از سایت شرکت‌ها نداریم، اما مشتریان ما می‌توانند فلومترهای خود را مرجوع کرده، ایراد آن توسط مجموعه ما رفع شده و مجدد برایشان ارسال می‌کنیم.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با تأکید بر ضرورت حضور این شرکت در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: اگر ما در خارج از پارک علم و فناوری دانشگاه تهران فعالیت می‌کردیم با چالش‌های بسیاری رو به رو می‌شدیم.

مهندس فتحی با بیان این‌که در ابتدا به عنوان یک شرکت صاحب ایده وارد پارک شدیم و توانستیم ایده خود را رشد دهیم، افزود: پارک نیز با برگزاری نمایشگاه‌ها، معرفی ما به صنایع، تنفسی که به شرکت‌های رشدی می‌داد، معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های مستقر، ارائه تضامین و ضمانت‌های لازم برای ارائه به مشتری هنگام شروع یک قرارداد، دریافت وام‌های حمایتی پارک از مسیر صندوق پژوهش و فناوری، بسیاری از چالش‌های مسیر کسب و کاری ما را حذف کرد.

نوسانات قیمت، نداشتن برآورد و پیش‌بینی دقیق از قیمت‌ها از چالش‌های کسب و کار

وی از نوسانات قیمت، نداشتن برآورد و پیش‌بینی دقیق از قیمت‌ها و دشواری برنامه‌ریزی برای موضوع و عدم ارتباط میان آزمایشگاه‌های کشور به عنوان چالش‌های کسب وکاریشان نام برد.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در توضیح چشم‌انداز و هدف این شرکت هم یادآور شد: گستره ابزار دقیق فیلد بزرگی است. هدف غایی شرکت تولید تمام این گستره است. می‌خواهیم در شاخه فلو بتوانیم کل تجهیزات مورد نیاز تکنولوژی روز دنیا را تأمین کنیم و در اختیار شرکت‌ها قرار دهیم. علاقه‌مندیم بتوانیم شاخه فلو را کامل کرده و در کنار آن آزمایشگاهی را نیز تجهیز و آماده کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha