• سه‌شنبه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400061611784
  • خبرنگار : 71496

دیدار بورل با رئیس جمهور و رئیس پارلمان عراق با تاکید بر تداوم حمایت اتحادیه اروپا

دیدار بورل با رئیس جمهور و رئیس پارلمان عراق با تاکید بر تداوم حمایت اتحادیه اروپا

مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در سفرش به عراق با رئیس جمهور و رئیس پارلمان این کشور دیدار و درباره روابط مشترک و اهمیت تقویت و توسعه آن گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شفق نیوز عراق، دفتر رسانه‌ای برهم صالح، رئیس جمهور عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: صالح در بغداد میزبان جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا بود و با او درباره روابط مشترک و اهمیت تقویت و توسعه آنها در زمینه‌های مختلف گفتگو کرد.

طبق این بیانیه، صالح حمایت اتحادیه اروپا از عراق در حوزه‌های سیاسی، امنیتی، انسانی، اقتصادی و طرح‌های خدماتی و بازسازی‌ها را ستود و بر اهمیت همکاری در مسایل مهم و در راس آنها ادامه جنگ علیه تروریسم و تضمین نبود پناهگاه‌هایی برای آن در تمامی مناطق تاکید کرد.

رئیس جمهور عراق در ادامه اتحادیه اروپا را به حمایت از توسعه اقتصاد این کشور، کمک به مبارزه با فساد و بازگرداندن پول‌های به سرقت رفته عراق، حمایت از طرح‌های این کشور برای مقابله با بحران تغییر آب‌وهوا و حفاظت از محیط زیست که چالش بزرگ پیش‌روی این کشور و کل منطقه و جهان است، تشویق کرد.

همچنین او با اشاره به تمایل عراق به تقویت همکاری‌های خود با اتحادیه اروپا در زمینه‌های مختلف و استفاده از تجربه این اتحادیه گفت: همکاری‌ها برای کاهش تنش‌های منطقه، خاموش کردن آتش بحران‌ها و تقویت صلح در منطقه، حمایت از راه‌حل‌ها و ارتباطات اقتصادی و تجاری و نیز تضمین امنیت و ثبات عراق ضروری هستند.

بورل نیز در این دیدار از پیشرفت به وجود آمده در عراق و تلاش‌های آن برای حل مسایل داخلی و نیز مسایل خارجی با در پیش گرفتن سیاستی میانه برای کاهش تنش‌ها تقدیر و بر پایبندی اتحادیه اروپا به کمک به عراق در زمینه‌های مختلف و حمایت از امنیت و ثبات آن تاکید کرد.

دفتر اطلاع‌رسانی ریاست پارلمان عراق نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که الحلبوسی، رئیس پارلمان در دیدار با بورل و هیات همراهش بر اهمیت نقش اتحادیه اروپا در نظارت بر انتخابات ۱۰ اکتبر آتی جهت تضمین درستی آن تاکید کرد.

طبق این بیانیه، در این دیدار درباره روابط مشترک و همکاری‌ها میان عراق و اتحادیه اروپا و نیز مساله آوارگان و انتخابات زودهنگام پارلمانی گفتگو شد و الحلبوسی بر تمایل عراق به توسعه روابط خود با اتحادیه اروپا و گسترش افق‌های همکاری در زمینه‌های مختلف تاکید کرد و تلاش‌های این اتحادیه در حمایت از عراق در طول جنگ با گروهک‌های تروریستی داعش را ستود.

رئیس پارلمان عراق در ادامه بر اهمیت حمایت از عراق در مساله بازگرداندن آوارگان و برقراری ثبات برای آنها با اجرای طرح بازسازی و ارائه خدمات به مناطق آزاد شده تاکید کرد.

مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز با اشاره به حمایت این اتحادیه از انتخابات آتی با اعزام گروه‌های ناظری از کمیساریا و پارلمان اروپا جهت تضمین برگزاری درست آن تاکید کرد: اتحادیه اروپا از عراق در تمامی زمینه‌ها به ویژه مساله بازگرداندن آوارگان حمایت می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha