• سه‌شنبه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400061612036
  • خبرنگار : 30077

نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

سرآغاز پیشرفت های علمی کشور با جهاددانشگاهی بوده است

سرآغاز پیشرفت های علمی کشور با جهاددانشگاهی بوده است

ایسنا/سمنان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: سرآغاز و شروع بسیاری از کارهای پژوهشی و خصوصاً پیشرفت های علمی کشور با جهاددانشگاهی بوده است و بسیاری از پیشرفت ها مرهون کارها و تلاش های اولیه جهاددانشگاهی است.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی در دیدار با رئیس، معاونین و جمعی از مدیران جهاددانشگاهی استان سمنان گفت: سر آغاز و شروع بسیاری از کارهای پژوهشی و علمی کشور توسط جهاددانشگاهی بوده است.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی برای قطع وابستگی به خارج از کشور تشکیل شد، افزود: جهاددانشگاهی با زحمات و تلاش هایی که در طول ۴۱ سال گذشته انجام دادند، ثابت کردند ما می توانیم کارهای بزرگ و سنگین انجام دهیم و هیچ چشم داشتی به خارج از کشور نداشته باشیم تا با بهره گیری از توان داخلی لذت و عزت برای کشور به همراه داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان "چابک بودن" را از نقاط مثبت مجموعه جهاددانشگاهی استان سمنان ذکر کرد و افزود: امروزه بسیاری از دستاوردهای نظام و انقلاب مرهون نهاد ها و مراکز علمی و انقلابی مانند جهاددانشگاهی است، نظام مقدس جمهوری اسلامی که بر محور ولایت فقیه است، ضرورت داشت تا یک نهاد وزین و ارزشمند علمی مانند جهاددانشگاهی داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی با اشاره به اینکه در زمان تأسیس جهاددانشگاهی کارهای زیادی روی زمین مانده بود، اضافه کرد: نام جهاددانشگاهی گویای وظیفه مهم و رسالت بزرگ این نهاد علمی است و این نام، گویای کاری است که از این نهاد علمی می خواهند و باید انجام دهد.

وی با اشاره به سایر ظرفیت ها و توانمندی های علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی جهاددانشگاهی استان سمنان تأکید کرد: لازم است مسوولان ارشد استان سمنان ضمن اشرافیت کامل به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در استان، از این توانمندی ها در جهت رشد و توسعه استان بهره گیرند، اگر این نگاه در مسوولین نباشد باید هم توصیه کرد و هم مطالبه جدی صورت گیرد.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha