• سه‌شنبه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400061612143
  • خبرنگار : 50037

ضرورت اقناع سازی امتناع کنندگان از دریافت واکسن

ضرورت اقناع سازی امتناع کنندگان از دریافت واکسن

ایسنا/همدان فرماندار اسدآباد گفت: اقناع سازی افرادی که از دریافت واکسن خود امتناع می کنند ضرورت دارد.

سعید کتابی در ستاد مدیریت پیشگیری از کرونا شهرستان از راه اندازی مرکز دوم تجمیعی واکسیناسیون این شهرستان خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون ۵۴ هزار مورد بازرسی توسط گروه‌های بازرسی در سطح شهرستان انجام گرفته که ۱۳ هزار و ۷۰۰ مورد از بازرسی‌ها به بازرسان ویژه ادارات و دستگاه‌های اجرایی،۱۶ هزار و ۷۰۰ مورد به بازرسی ستاد صیانت با ادارات صمت و اصناف و ۲۳ هزار و ۶۰۰ مورد به معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی شهرستان اختصاص داشته است.
وی افزود: از ابتدای سال در بازرسی‌های انجام شده  شهرستان موردی از پلمب نداشته‌ایم و تمامی این بازرسی‌ها به صورت تذکر و اقناعی بوده است.
فرماندار اسدآباد در ادامه تعداد فرهنگیان این شهرستان را هزار و ۴۵۰نفر برشمرد و بیان کرد:برخی از فرهنگیان شهرستان نسبت به دریافت واکسن خود اقدام نکرده اند که این امر غیر قابل توجیه و غیر قابل قبول است .
کتابی با بیان اینکه بازگشایی مدارس شهرستان منوط به تصمیم ستاد ملی کرونا است و شهرستان نیز تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا و استان است خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط قرمز شهرستان دستورالعمل‌های وضعیت قرمز در شهرستان همچنان در حال اجرا بوده و محدودیت‌ها به قوت خود باقی است.

وی همچنین  تصریح کرد: با توجه به راه اندازی مرکز دوم تجمیعی  واکسن در شهرستان و  ورود واکسن‌های جدید به کشور و تحویل سهمیه  واکسن‌های جدید به دانشکده علوم پزشکی انتظار است روند واکسناسیون شهرستان برای ارتقا ایمنی جمعی تسریع شود.
کتابی با تاکید بر قوت تداوم بازرسی‌ها با اثر بخشی بالا یاد آور شد: اقناع سازی افرادی که از دریافت واکسن خود امتناع می کنند ضرورت دارد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد هم با تاکید بر ترغیب تمامی گروه‌های واجد شرایط به دریافت  واکسن در سطح شهرستان با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها اظهار کرد: در حال حاضر افراد بستری شده در بخش کرونایی افرادی هستند که واکسن نزده اند و برخی نیز که در صورت دریافت واکسن  دوباره به کرونا مبتلا می‌شوند این افراد راهی ICU نشده و موارد فوت در بین آنان  بسیار نادر است .

ایرج صالحی همچنین از واکسیناسیون تمامی دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی شهرستان  خبر داد و بیان کرد: برخی ازافراد گروه هدف و واجد شرایط واکسن از دریافت واکسن خود امتناع می‌کنند که این امر هیچ توجیه قابل قبولی ندارد چرا که دریافت واکسن از نوع از نقش موثری در کاهش موارد بدحال شدن و یا فوت بیماران کرونایی دارد.

واکسن می زنیم که  از کرونا نمیریم

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت: زدن واکسن به این معنا نیست که دیگر کرونا نمی‌گیریم بلکه واکسن می‌زنیم که نگیریم و مرگ و عوارض شدید در افراد دریافت کننده واکسن نادر است.

الهام عظیمی با بیان اینکه ۳۲ درصد گروه هدف دُز نوبت اول شهرستان واکسینه شده اند، افزود:تاکنون ۳۳ هزار ۸۹۹ دز واکسن در شهرستان اسدآباد تزریق شده که از این میزان دُز ۲۳ هزار و ۳۶۹ به نوبت اول و ۱۰ هزار ۵۳۰ دز به نوبت دوم اختصاص دارد.
وی جامعه هدف بالای ۱۸ سال واجد شرایط واکسن شهرستان را ۷۳ هزار نفر برشمرد و گفت: در حال حاضر در شهرستان اسدآباد واکسیناسیون جمعیت عشایر و روستاهای قمر و دورافتاده به دلیل کم جمعیت بودن از  بالای ۱۸ سال شروع شده  و در سایر روستاها از  بالای ۳۰ سال و در سطح شهر واکسیناسیون بالای ۴۰ سال  در دست انجام  است.

عظیمی در ادامه  تعداد موارد تست های انجام شده در هفته دوم شهریور ماه این شهرستان را  ۲۰۱۴ تست اعلام کرد و گفت: در هفته دوم شهریور ماه ۸۸۲ رهگیری شهری و ۶۳۸ رهگیری روستایی ،۳۲۲ تست PCR در شهرستان انجام شده است.
وی  با بیان اینکه طی مدت فوق ۲۰ درصد رپید تست‌ها و ۴۷ درصد تست های  PCR  مثبت بوده‌اند خاطر نشان کرد: روستاهای طویلان سفلی ،قاسم آباد لک لک ، بوجین ، حسام آباد، احمدآباد، قمشانه ،گنجه ،چارق ،هلور علیا و خاکریز از جمله روستاهای دارای بیشترین موارد مثبت شهرستان بوده اند ضمن اینکه خیابان کاشانی ،۱۵ خرداد ،شهرک قندی ،شهرک سید احمد ،۱۸ متری برق ،اسلام آباد نیز از جمله محلات شهر اسدآباد با بیشترین درصد مثبت گزارش شده است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha