• سه‌شنبه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۷
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400061612146
  • خبرنگار : 71588

اعتراض در زندان‌های رژیم صهیونیستی به دلیل فشار علیه اسرای فلسطینی

اعتراض در زندان‌های رژیم صهیونیستی به دلیل فشار علیه اسرای فلسطینی

یک مسئول فلسطینی اعلام کرد، در پی فرار شش اسیر فلسطینی از زندان جلبوع و اعمال اقدامات سختگیرانه و مجازات‌های سخت علیه اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی اعتراضات شدیدی در محافل اسرای فلسطینی در تمامی زندان‌ها، حاکم شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، حسن عبد ربه، سخنگوی هیئت امور اسرای فلسطینی خاطرنشان کرد، مقامات رژیم صهیونیستی تمامی اسرای فلسطینی را از زندان جلبوع به تعدادی از زندان‌های دیگر منتقل کرده‌اند و اکثر آنها در سلول‌های انفرادی به سر می‌برند.

این اقدامات سختگیرانه پس از فرار موفقیت آمیز شش اسیر فلسطینی از زندان جلبوع اتخاذ شده است.

عبد ربه در ادامه افزود، رهبران جنبش‌های اسیران در زندان جلبوع از روز دوشنبه توسط سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی در معرض تحقیق و بازجویی قرار گرفته‌اند.

وی همچنین تصریح کرد، این اقدامات سختگیرانه و مجازات شامل تمامی زندان‌های اسرائیلی می‌شود نه تنها زندان جلبوع.این اقدامات عبارتند از، بسته شدن درب زندان‌ها به روی تمامی وکلا و ملاقاتی‌ها و اعضای خانواده اسرا، کاهش مدت استراحت و هواخوری به یک ساعت و بستن فروشگاه اسرا که نیازهای خود را از آن خریداری می‌کردند.

عبد ربه تاکید کرد، مقامات اداره زندان‌ها اقدامات خود را به ویژه علیه اسرای جنبش جهاد اسلامی تشدید کرده‌اند و آنها را به زندان‌های مختلف منتقل کرده‌اند.

پنج تن از اسرای فراری وابسته به جنبش جهاد اسلامی و یک تن وابسته به جنبش فتح است.

وی نسبت به وقوع انفجار اوضاع در زندان‌ها به خاطر اقدامات سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی هشدار داد و گفت، رهبری فلسطین با کمیته بین‌المللی صلیب سرخ برای بررسی اوضاع در تماس است‌.

پیشترمقامات رژیم صهیونیستی اعلام کردند که شش اسیر فلسطینی با حفر تونلی در زندان "جلبوع" در منطقه "بیسان" در شمال اراضی اشغالی، موفق به فرار از این زندان شدند.

فرار اسیران فلسطینی نفتالی بنت را به برگزاری یک نشست امنیتی با وزیر امنیت داخلی کابینه خود واداشت.

نفتالی بنت فرار شش اسیر فلسطینی از زندان جلبوع را "خطرناک" خواند و خواستار تحرک همه نهادهای امنیتی اسرائیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha