• سه‌شنبه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۶:۵۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400061612197
  • خبرنگار : 50177

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور:

سقط‌های جنایی موجب نگرانی ماست

سقط‌های جنایی موجب نگرانی ماست

ایسنا/لرستان رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: سقط‌های جنایی موجب نگرانی ماست.

دکتر عباس مسجدی امروز شانزدهم شهریورماه در مراسم تکریم و معارفه روسای پزشکی قانونی لرستان که در محل سالن اجتماعات دادگستری خرم‌آباد برگزار شد، هدف از خلقت انسان و راه‌اندازی جمهوری اسلامی ایران را اجرای عدالت قضایی، اجتماعی، اقتصادی، آموزشی و توزیع منابع و ...) برشمرد.

وی با بیان اینکه همه ارکان دستگاه قضایی به دنبال محقق کردن این اصل از نظام هستند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در سند گام دوم و فرمایشات اخیر گلایه‌مند از کم‌اجرا شدن این هدف بودند اما وظیفه داریم این موضوع را مورد اهتمام ویژه قرار دهیم.

مسجدی با اشاره به فرمایش دیگری از مقام معظم رهبری مبنی براینکه دشمن تمام تلاشش را انجام می‌دهد که مردم را از حاکمیت و نظام مایوس سازد، عنوان کرد: در این فاصله ده روزه که دولت جدید کار خود را آغاز کرده است سه جلسه سه جانبه با حضور سران قوا تشکیل شده و این دشمن را نگران و عصبانی کرده است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: هنگامی‌که مسئولین سه قوا اختلاف داشته باشند تبعات آن متوجه مردم می‌شود و امروز دشمن از این وفاق و تعامل سران قوا ناراحت هستند و به دنبال ایجاد موج‌های خبری کذب است چرا که از ارئه خدمات نظام به مردم خوف دارد.

مسجدی خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال موج‌گذاری است و این درحالیست که دستاوردهای نظام در این ۴۰ سال قابل کتمان نیست و همه باید تلاش جهادی داشته و فعالیتمان را دو چندان کنیم تا بتوانیم خلاءهایی که وجود دارد را پر کنیم.

وی با تاکید براینکه هرجا که به ظرفیت‌های داخلی اعتنا کردیم، اتفاقات خوبی رخ داد و مصداق این مدعا رونمایی از دو محصول آزمایشگاهی دانش‌بنیان در پزشکی قانونی کشور توسط جوانان فرهیخته کشور بوده است، تصریح کرد: چنانچه به جوانانمان بها دهیم اتفاقات خوبی برای کشور رقم خواهد خورد؛ مطمئن باشید دیگران برای ما کاری نمی‌کنند البته کشورما اهل گفت‌وگو و تعامل است، اما هیچ‌وقت این فرموده معمار کبیر انقلاب را فراموش نخواهیم کرد که باج به نمی‌دهیم و زیربار زور نمی‌رویم.

مسجدی با اشاره به اینکه درست است که مردم به لحاظ معیشتی در مضیقه هستند اما اگر دشمن گوشه چشمی به این خاک داشته باشند همین مردم لرستان مقابلش قد علم می‌کنند، افزود: شعار ما می‌توانیم باید در زندگی مردم جاری و ساری شود و استفاده از ظرفیت داخلی می‌تواند گره‌بگشا باشد.

این مقام قضایی بالاترین نهضت را خدمت‌رسانی به مردم خواند و با بیان اینکه با این نگرش باید به آنان توجه شود چرا که افرادی که به پزشکی قانونی مراجعه می‌کنند دردمند هستند و قطعا تکریم و عزت به آنان و رسیدگی و ارایه خدمات به آنان ضروری است، افزود: دستگاه قضا، پزشکی قانونی را به عنوان بازوی قوی در کنار رسیدگی به پرونده‎های  خود می‌داند.

وی بیان کرد: در حوزه پزشکی قانونی از کشورهای پیشرفته چیزی کم نداریم و اگرچه به لحاظ مواد اولیه و تجهیزات در تحریم قرار داریم اما با وجود توان داخلی توانسته‌ایم برخی نیازها را مهیا سازیم؛ هم‌اکنون در پزشکی قانونی در مرز دانش دنیا در حال حرکت هستیم.

رئیس پزشکی قانونی کشور با تاکید بر اینکه نظرات پزشکی قانونی در بحث اجرای عدالت نقش اساسی دارد، اضافه کرد: در سال ۹۸ دو میلیون پرونده در پزشکی قانونی وجود داشت که سالانه یک سوم آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی منزوجی از موضوعات پزشکی، حقوقی و مسایل شرعی است، بیان کرد: منطقه لرستان حداقل باید در یک بخش از موضوعات پزشکی قانونی به قطب تبدیل شود.

معاون رئیس قوه قضاییه در خصوص سقط‌های جنایی گفت: در دستگاه قضایی هیچ فردی خلاف شرع انجام نمی‌دهد و در این مقوله عادی سازی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۲ هزار درخواست سقط جنین به پزشکی قانونی کشور ارجاع داده شده که ۱۰ هزار مورد آن مجوز سقط اخذ کرده‌اند، تصریح کرد: آنچه موجب نگرانی ماست و در تضاد با سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری بوده، سقط‌های جنایی است.

مسجدی گفت: تا احقاق حقوق عامه که در کشور یک سقط غیرشرعی نداشته باشیم فاصله داریم.

گفتنی است در این مراسم از تلاش‌های دکتر نظیفی تقدیر و دکتر فارسی‌نژاد به عنوان مدیرکل پزشکی قانونی لرستان معرفی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha