• سه‌شنبه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۷:۴۱
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1400061612228
  • خبرنگار : 71442

انتشار فیلمی از دوبلوری که رابین هود را ماندگار کرد

انتشار فیلمی از دوبلوری که رابین هود را ماندگار کرد

به تازگی فیلمی از ژرژ پطرسی پیشکسوت عرصه دوبله و صداپیشه کاراکتر به یادماندنی رابین هود منتشر شده است که در حال روایت کتابی گویا برای رادیو است.

به گزارش ایسنا، ژرژ پطرسی از اساتید حوزه دوبله است که به تازگی کتاب گویای کریستین بوبن را روایت و پایگاه کتاب گویای ایران صدا آن را به صورت رایگان برای مخاطبان خود تولید و منتشر کرده است.

گویندگی به‌جای کاراکتر رابین هود در کارتون رابین هود، هنری پنجم (لارنس الیویه) در هنری پنجم، ریچارد ریچ (جان هرت) در مردی برای تمام فصول، مدیر گراند هتل (منصور والامقام) در هزاردستان، مستر فرحان (علی نصیریان) در ناخدا خورشید، اشعث کندی (انوشیروان ارجمند) در امام علی و عبدالله نصرانی (علیرضا شجاع نوری) در روز واقعه، بن مطیع(محمد صادقی) در مختارنامه از کارهای به‌یادماندنی او محسوب می‌شوند.

پطرسی که مدتها پیش به برنامه «دورهمی» دعوت شده بود، درباره شروع فعالیت هنری خود اظهار کرده بود: من خیلی تصادفی وارد این حرفه شدم؛ سال ۴۶ استودیویی گوینده می‌پذیرفت و من هم امتحان دادم. متنی را با حالت‌های مختلف اجرا کردم.خیلی اصرار به این کار نداشتم و آن موقع برای من موقت بود، اما الان ۵۰ سال است که مشغول به این کار هستم!

این دوبلور درباره ی دوبله کارتون به یادماندنی «رابین هود» گفته بود: کارتون «رابین هود» جزو کارهای بسیار ماندگار من است؛ بچه‌های دهه شصت بسیار آن را دوست دارند. من مدت‌ها بعد متوجه شدم این کارتون چه تأثیرات مثبتی روی بچه‌های آن دوران داشته است. 

پطروسی درباره مجموعه «هزاردستان» هم که دوبله آن را انجام داده، گفته بود: آن هم کار بسیار زیبایی بود؛ آقای حاتمی خدا رحمتش کند کار خوبی را انجام داد. این فیلم دنیای خاصی را داشت؛ دیالوگ‌های قشنگ، بازیگران خوب و بسیار تاثیرگذار. همه با عشق کار می‌کردند.

به نقل از روابط عمومی ایران صدا، کتاب گویای زنده تر از زندگی داستانی است بر مبنای خاطرات که در طول آن راوی قصه، روایت‌گر روزها و گذشته‌های خوش زندگی پیشین خویش است. این کتاب داستان مردی‌ است که همسر خود را از دست داده و به نوعی در این نوشته‌ها با او به گفت و گو می‌پردازد. راوی قصه چنان با معشوقۀ درگذشته‌اش هم‌کلام می‌شود که در لحظاتی، خواننده گمان می‌برد مخاطبِ عاشق حی و حاضر در برابرش نشسته است.

تهیه کنندگی این کتاب گویا را احمد خدابنده سامانی، اقتباس شنیداری آن را فاطمه حاج زمان و صدابرداری این اثر را نیز امیر حسین سلیمی بر عهده داشته اند. 
علاقه مندان برای مطالعه این کتاب می توانند اپلیکیشن تلفن همراه ایران صدا را برای سیستم عامل اندروید و IOS از نشانی IRANSEDA.IR به صورت رایگان دریافت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۶ ۱۸:۱۹

یاد کارتون رابین هود و داروغه ناتینگهام بخیر-البته الان اداره داریی کار داروغه ناتینگهام رو انجام میده