• سه‌شنبه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۹:۰۶
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400061612274
  • خبرنگار : 30054

آشنایی با "علی کافه" و "ترابیکا"

آشنایی با "علی کافه" و "ترابیکا"

این روزها افراد زیادی علاقه مند به نوشیدن قهوه و یا نوشیدنی های بر پایه قهوه همانند کاپوچینو، قهوه فوری و یا کافی میکس هستند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام نسکافه آنلاین، بدون شک علی کافه و یا ترابیکا را می شناسند. علی کافه یکی از محبوب ترین و خوش طعم ترین برندهای قهوه فوری در بازار می باشد  و ترابیکا نیز برند نام آشنا و محبوب کاپوچینو در بین مردم است . به همین دلیل امروز تصمیم گرفتیم تا اطلاعات مفیدی را در خصوص این دو برند به شما خوانندگان عزیز ارائه کنیم . با ما باشید تا همه چیز را در این مورد بازگو کنیم و همچنین حقایقی را در خصوص ترابیکا و AliCafe بیان کنیم .

قهوه علی کافه چیست ؟

یکی از سوالاتی که بسیار مطرح می شود این است که قهوه علی کافه چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که در سال ۱۹۹۹ در شهر جوهور مالزی شرکتی به نام علی کافه با هدف تولید و صادرات انواع محصولات بر پایه قهوه راه اندازی شد. علی کافه توانست در مدت بسیار کمی ابتدا مورد استقبال مردم مالزی و سپس سایر کشورها در سال ۲۰۰۶ قرار بگیرد . به طوری که در مدت زمان بسیار کوتاهی توانست محصولات خود را به بیش از ۵۰ کشور جهان صادر کند .
این برند همچون ترابیکا یک تیم تحقیقاتی دارد که همه روزه در حال جست و جو و مطالعه برای تولید بهترین و لذیذترین قهوه فوری های دنیا می باشند . جالب است بدانید که به دلیل استفاده از ترکیبات یک گیاه محلی به نام علی تونکات (tongkat ali) ، اسم این شرکت را Ali Cafe نام گذاری کرده اند . چرا که دلیل اصلی خاص بودن طعم محصولات این برند ، استفاده حرفه ای و صحیح از این گیاه می باشد .

ترابیکا چیست و چه تفاوتی با علی کافه دارد ؟

پس از آن که علی کافه را به طور کامل معرفی کردیم ، نوبت به ترابیکا می رسد . ترابیکا (Torabika) برندی اندونزیایی می باشد . این برند از سال ۱۹۴۸ در این کشور و البته تحت مالکیت شرکتی بزرگ تر به نام مایورا شروع به کار کرد. ترابیکا که ابتدا از ساخت و تولید انواع بیسکویت های خانگی شروع به کار کرده بود ، کم کم به سمت تولید کاپوچینو های آماده حرکت کرد. در ابتدا کاپوچینوهایی که تولید کرده بود از فرمول خوبی برخوردار نبودند. برای مثال مقدار شیر، قهوه اسپرسو، شکر و یا میزان کافئین آن ها به طور مناسب لحاظ نشده بود. اما سرانجام ترابیکا توانست با تحقیقات گسترده، به یکی از موفق ترین شرکت های تولید و فروش کاپوچینو تبدیل شود .

محصولات ترابیکا و علی کافه در بازار ایران

در بازار ایران نیز بسیاری از مردم علاقه قابل توجهی به محصولات علی کافه دارند . آن ها پس از ترابیکا، علی کافه را به عنوان برترین برند تولید و فروش محصولات بر پایه قهوه می دانند. چرا که قیمت علی کافه و همچنین کیفیت محصولات این برند، سالیان دراز است که مشتریان و خریداران را راضی نگه داشته است. البته ترابیکا نیز طرفداران و مشتریان خاص خود را داراست. اما به طور کلی AliCafe را می توان یک سر و گردن از این برند بالاتر دانست ! چرا که علم و دانشی که علی کافه در زمینه تولید کاپوچینو هایش دارد، بسیار قدرتمند و دقیق است.
به گفته قروشگاه ها و کافی شاپ های معتبر، در حال حاضر پر فروش ترین برندها در بازار این دو مورد هستند. علی بلک (قهوه فوری علی کافه)، کافی میکس و کاپوچینو از جمله محصولات پر فروش این برند می باشد. البته چای سبز این برند نیز به تازگی در بازار موجود شده است. اما نسبت به کاپوچینو و کافی میکس، از محبوبیت کمتری برخوردار است.

قیمت علی کافه و ترابیکا

به طور کلی قیمت علی کافه کمی از قیمت ترابیکا بیشتر است. برای مثال قیمت کافی میکس AliCafe، تقریبا ۹۵ هزار تومان است، در حالی که قیمت کافی میکس ترابیکا، ۷۵ هزار تومان می باشد. شما می توانید از فروشگاه های آنلاین همچون نسکافه آنلاین، انواع قهوه فوری، کافی میکس و کاپوچینو هر یک از دو برند محبوب را به صورت عمده و کارتنی تهیه نمایید و در کمتر از ۲۴ ساعت در تهران و ۷۲ ساعت در سایر شهرها، درب منزل خود تحویل بگیرید. همچین اگر صاحب یک سوپرمارکت و یا فروشگاه زنجیره ای هستید، نسکافه آنلاین می تواند با قیمت همکار،  محصولات علی کافه، ترابیکا و سایر برندها را برای شما را تامین کند.

ترکیبات قهوه فوری Torabika و AliCafe

ممکن است برای بسیاری از علاقه مندان به قهوه فوری و کاپوچینو این سوال پیش آید که ترکیبات محصولات علی کافه چیست و چه فرقی با ترابیکا دارد ؟ آیا همه آن ها از یک روش و یک نوع گیاه برای محصولات خود استفاده می کنند ؟! در پاسخ به این سوال باید بگوییم که علی کافه محصولات گوناگونی همچون کافی میکس، قهوه فوری، کاپوچینو و ... تولید می کند . ترابیکا نیز همچون این برند محصولات گوناگونی را دارد.
اما به طور کلی، کاپوچینو هایی که توسط این دو برند تولید می شوند، همگی از ترکیبات شیر، قهوه اسپرسو و مقدار کمی کاکائو به وجود می آیند. ولی هر برند میزان و شرایط ترکیب متفاوتی دارد و این عاملی است که در طعم محصولات ترابیکا و علی کافه تفاوت ایجاد کرده است. در خصوص سایر محصولات این دو شرکت همچون قهوه فوری و کافی میکس نیز همین قضیه صادق است.
انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha