• سه‌شنبه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۹:۱۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400061612282
  • خبرنگار : 71145

نصب پرده، سبک جدید تحصیل در دانشگاه‌های افغانستان

نصب پرده، سبک جدید تحصیل در دانشگاه‌های افغانستان

دانشجویان سراسر افغانستان برای اولین بار پس از قدرت‌گیری طالبان با سبک جدید به دانشگاه‌ها بازگشته‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دانشجویان سراسر افغانستان برای اولین بار پس از قدرت‌گیری طالبان به دانشگاه بازگشتند. اما این بار دانشجویان دختر و پسر با نصب پرده یا تخته از هم جدا شده‌اند.

تصاویر منتشر شده مربوط به دانشگاه ابن سینا در کابل است که وسط کلاس با یک پرده جدا شده و دختران در تصاویر بدون پوشاندن صورت‌هایشان اما حجاب دارند.

پیشتر روزنامه تایمز آو ایندیا با انتشار بیانیه طالبان در آستانه بازگشایی دانشگاه‌های افغانستان آورده بود: طالبان گفته‌ دانشجویان دختر باید چادر مشکی بپوشند و نقاب بزنند. کلاس‌هایشان هم نباید مختلط باشند.

طالبان به دانشجویان دختر ثبت نام کرده در این دانشگاه‌ها دستور داد، کلاس‌های درس را پنج‌ دقیقه قبل از دانشجویان پسر ترک کنند و در سالن‌های دانشگاه منتظر باشند تا آنها ساختمان را ترک کنند.

طالبان در زمان دوران حکومت قبلی خود بین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ دختران را از حضور در مکاتب و زنان را از ورود به دانشگاه و محل کار منع کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۶ ۲۰:۱۷

سلام. این عکسها را ابتدا رویتر گزارش کرده و العربیه نقل قول کرده است. فتنه های جدید آمریکایی ها. شیطان بزرگ

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۶ ۲۱:۳۲

ظاهرا فراموش شده بعضی از حضرات ما هم میخواستند از این کارا انجام بدند

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۶ ۲۲:۳۸

خخخخ خنده داره انسان های که در کوه زندگی می کردند و الان دختر بچه ها را به زور از خانواده ها جدا کرده و به عقد خود در می آورند و از طرفی خداوند به انسان درک فهم اندیشه ای داده که این مهم است که انسان را از حیوان متمایز می‌کند حالا یک انسان غارنشین با افکار لذت جنسی به دختر بچه باید در دانشگاه پرده نصب کنه هون این افراد دارای افکار خراب دارن کافر همه را به کیش خود پندارد...

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۶ ۲۳:۰۵

وقتی طالبان به ناموس مردم نگاه می کند و نظر بد دارد با تصور اینکه دیگران هم همین نظر را دارد دست به این عمل کثیف میزند والا نگاه جنسی بدترین درد در جامعه س

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۶ ۲۳:۰۵

چقدر این روش برای ما آشناست!!!

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۷ ۰۰:۱۹

دمتون گرم واقعا کشور به عقب برگردونید یه مشت شپش زده بدبخت از پشت کوه اومده نمیشه بیشتر از اینم انتظار داشت کشورای دیگه روز به روز در حال پیشرفت هستن کشور ما هنوز نتونسته به چهارتا ادم بفهمونه دنیا داره به‌روزرسانی میشه چرا نمیفهمین تا کی میخواین جلوی مردم بگیرین جلوی فرصت هاشونو خودتون یه عمر تو کوه ها بدبخت کردین الان میخوای به زور وادار کنید ایناهم مثل شما زندگی کنن بدبختای مال زمان بوق هنوز خیلی مونده چاه دستشویی رو کشف کنید منقار های لکلک

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۷ ۰۱:۱۲

طالبان نباید این کار انجام. بده کدوم کشوری اسلام این کار را کرده که دومی طالبان باشد

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۷ ۰۱:۱۶

اینها که اینقدر برای آخرت نسل جوان میترسند، چرا بقول خودشان دخترکان را به زور تصاحب میکنند؟؟

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۷ ۰۱:۲۱

طالبان با این کارشون..ثابت کردن .مشت آدم عقب مانده ای هستن.سرکلاس دختر پسرا را ازهم جدا کردن.طالبان به درد همان کوه کمر میخورند..

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۹ ۰۱:۳۹

مگر قرار نبود که توهین نباشد تهمت نباشد مگر این خبر گزاری جمهوری نیست این ها هم مسلمان استند مگر قانون اسلامی غیر از اینه اگر غیر از این است چرا نام جمهوری اسلامی را گذاشتید اگر این کار اسلامی است لطفا" توهین نکنید