• سه‌شنبه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۹:۴۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400061612293
  • خبرنگار : 50177

رئیس کل دادگستری استان:

نیاز به جذب پزشک زن در پزشکی قانونی لرستان داریم

نیاز به جذب پزشک زن در پزشکی قانونی لرستان داریم

ایسنا/لرستان رئیس کل دادگستری لرستان گفت: پزشکی قانونی استان نیاز به جذب پزشک زن دارد تا کار تشریح جسد بانوان را انجام دهد.

محمد رزم امروز شانزدهم شهریورماه در آیین تکریم و معارفه روسای پزشکی قانونی لرستان که در محل سالن جلسات دادگستری خرم‌آباد برگزار شد، بیان کرد: پزشک محرم نوامیس مردم هستند و این قشر باید وجدانی آگاه و بیدار داشته و به این شان و جایگاه خود پی ببرند.

وی با بیان اینکه آموزه‌های دینی بر اهمیت علم طبابت و پزشکی تاکید فراوان دارد، افزود: موضوع طبابت یکی از ارکان مدنیت و از پایه‌های اساسی زندگی است.

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: شاخص‌های پیشرفته هر جامعه به امنیت، سلامت، بهداشت و آموزش بستگی دارد و در امور کارشناسی باید یک دادپزشک و یا متخصص پزشکی قانونی به جزییات تخصصی (انواع مرگ، DNA، تروماتولوژی، مرگ‌های طبیعی، مرگ ناگهانی، مرگ در زندان، کودک آزاری، سقط جنین و سم شناسی) اشراف کامل داشته باشد.

رزم اضافه کرد: پزشکان متخصص باید برای کشف جرم، تشخیص ردپای متهم و راستی‌آزمایی اظهارات آنها باید تخصص لازم را داشته باشد و برای همراهی بازپرس در امر رسیدگی به پرونده‌های جنایی باید تیم و اکیپی کارشناسی تشکیل و پزشکی قانونی نظر خود را شجاعانه اعلام کند تا در این مسیر بتوان به نتایج قابل قبولی رسید.

وی با تاکید بر مردم‌مداری و تکریم ارباب رجوع  که از سیاست‌های دستگاه قضاست، اظهار کرد: رسیدگی به پرونده‌های پزشکی قانونی، رفع اطاله دادرسی، تکریم ارباب رجوع، کالبدشکافی و کار پزشکی  کار سخت و طاقت‌فرسایی است.

رئیس شورای قضایی لرستان بیان کرد: ساخت سالن‌های تشریح با همت پزشکی قانونی در استان انجام شده و این درحالیست که قبلا سالن تشریح در مراکز شهرستان وجود نداشت.

رزم گفت: پزشکی قانونی لرستان قابل قیاس با استان‌های برخورداری نظیر اصفهان، کرمانشاه و کردستان نیست و دو سه دیگر طول می‌کشد که به حد پزشکی قانونی استان ایلام برسد و البته این عقب‌ماندگی ناشی از عدم نگاه حمایتی مرکز به لرستان است.

وی با بیان اینکه یکی از مطالبات مردم لرستان معاینه بانوان توسط پزشک زن است، افزود: در این راستا نیازمند جذب پزشک زن در پزشکی قانونی لرستان هستیم تا کار تشریح جسد بانوان را انجام دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha