• سه‌شنبه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ / ۲۰:۳۹
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400061612300
  • خبرنگار : 71496

هاآرتص: احتمالا انتشار نقشه مهندسی زندان جلبوع به فلسطینی‌ها در فرار کمک کرد

هاآرتص: احتمالا انتشار نقشه مهندسی زندان جلبوع به فلسطینی‌ها در فرار کمک کرد

برخی رسانه‌های عبری زبان اشتباه فاحشی را که احتمالا به اسرای فلسطینی در فرارشان از زندان جلبوع در شمال اراضی اشغالی کمک کرده، فاش کردند.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری زبان هاآرتص نوشت، نقشه مهندسی زندان امنیتی جلبوع که شش اسیر فلسطینی موفق به فرار از آن شدند، پیشتر در اینترنت منتشر شده بود.

به نوشته این روزنامه، دفتر مهندسی که بر طراحی ساختمان زندان نظارت داشت، نقشه آن را در اینترنت منتشر کرده و این نقشه در دسترس همه بود اما در این مرحله از تحقیقات هنوز مشخص نیست که آیا این نقشه به اسرای فلسطینی برای فرار از زندان کمک کرده یا نه.

هاآرتص در ادامه به نقل از یکی از مسؤولان عالی رتبه مدیریت زندان‌های رژیم صهیونیستی نوشت: این یک اشتباه امنیتی فاحش و درجه یک است، انتشار نقشه امنیتی ساخت یک زندان در واقع شکست امنیت اطلاعاتی برای مدیریت زندان‌ها است که اجازه داده چنین اتفاقی رخ بدهد.

به نوشته این روزنامه عبری زبان، نگهبان برج مراقبت نزدیک به حفره فرار در جریان تحقیقات اظهار کرد که در لحظه فرار اسرا از زندان جلبوع خواب بوده است.

شبکه عبری زبان "کان" چند ساعت پس از فرار این شش فلسطینی اعلام کرد که جستجوی این اسرا ادامه دارد.

رئیس مرکز عملیات پلیس رژیم صهیونیستی نیز در گفت‌وگو با رادیوی عبری زبان "کان" گفت: احتمالا این شش اسیر فلسطینی پس از عملیات فرارشان از زندان، از خودروهایی استفاده کردند.

مرکز پخش رژیم صهیونیستی "کان" اعلام کرد که پلیس و مدیریت زندان این رژیم در تعیین ساعت اعلام فرار اسرا از زندان اختلاف دارند، معاون فرمانده ایستگاه پلیس بیت شآن اعلام کرد که ساعت ۲ بامداد رصد مورد مشکوکی را در اطراف ساختمان زندان به مسؤولان آن گزارش داده اما یک منبع برجسته در مدیریت زندان جلبوع اظهار کرد که ساعت سه بامداد پلیس گزارش یک مورد مشکوک را داده است.

طبق گزارش رادیو "کان"، پلیس اسرائیل در حال بررسی احتمال دست داشتن زندانیان اسرائیلی در این فرار است و یگان تحقیقات در حال بازجویی از آنها است.

طبق تحقیقات اولیه، حفر تونل فرار چند هفته‌ای زمان برده اما هیچ یک از زندانبان‌ها متوجه آن نشدند و عملیات فرار زندانی‌ها دو ساعت پس از اجرا فاش شد.

"کان" در ادامه گزارش داد: در سال ۲۰۱۴ نیز یک تونل در زندان جلبوع کشف شد اما از آن درس گرفته نشد و تحقیقات نشان می‌دهد که مدیریت زندان جلبوع با درخواست زکریا الزبیدی برای انتقال به اتاق جهاد اسلامی موافقت کرد.

در حالی که عملیات جستجوی شش زندانی فراری ادامه دارد، پلیس رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) از راه‌اندازی بیش از ۲۶۰ ایست بازرسی در مناطق مختلف کرانه باختری و اراضی اشغالی برای بازداشت این شش اسیر خبر داد.

کان گزارش داد: این اسرا مسیر چند ۱۰ متری تونل را تا خروجی آن که تنها چند متر با دیوار زندان فاصله داشته و زیر برج مراقبت بوده، طی کردند، دوربین‌های زندان نیز این عملیات فرار را ثبت کرده‌اند اما در زمان فرار زندانبان‌ها دوربین‌ها را کنترل نکرده بودند. در آن فیلم دیده می‌شود که دو تن از اسرا به سمت شمال حرکت کردند اما به گفته پلیس اسرائیل این حرکت برای گمراه کردن نیروهای امنیتی بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha