• چهارشنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400061712706
  • خبرنگار : 50165

قابل توجه صاحبان ایده؛

ایده بازار در زنجان

ایده بازار در زنجان

ایسنا/زنجان رویداد کارآفرینی مجازی (ایده بازار) با مشارکت جهاددانشگاهی و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان برگزار می‌شود.

ارتقای مهارت‌های فردی و اجتماعی جوانان و استفاده هر چه بیشتر جوانان از ظرفیت‌های عظیم نیروی جوان؛ مستعد و تحصیل‌کرده کشور در راستای تحقق توسعه پایدار فرهنگی، آموزشی، اجتماعی، ورزشی، کارآفرینی و اشتغال، یکی از اهداف برنامه شتاب‌دهی کسب و کارهای فناورانه جوانان استان زنجان با عنوان رویداد کارآفرینی مجازی (ایده بازار) به کارفرمایی اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی (ره) و اجرای مرکز رشد صنایع فرهنگی خلاق و مرکز نوآوری و شکوفایی جهاددانشگاهی استان زنجان است.

در این رویداد محوریت‌هایی از قبیل فیلم، تلویزیون، ویدئو، اسباب‌بازی و سرگرمی، صنایع‌دستی و هنرهای تجسمی، گردشگری و میراث‌فرهنگی، طراحی محصول، گرافیک، مد و لباس، تبلیغات و بازاریابی، نشر و چاپ، موزه و گالری و کتابخانه، موسیقی، اجرا و هنرهای نمایشی، معماری، فناوری و آموزش، کشاورزی و ... مورد توجه قرار می‌گیرد.

هدف اصلی برنامه شتاب‌دهی این است که مثال‌های موفق استارتاپ‌های ایرانی مانند دیجی‌کالا، آپارات و کافه بازار را بیشتر کنند و به صدها برند ایرانی برساند. یک کارآفرین می‌تواند در یک شتاب‌دهنده نخستین قدم‌های ورود به کسب و کار را با اطمینان بردارد. «شتاب دهنده‌ها» نیز مرکز پرورش تیم‌ها برای ورود کسب و کار هستند که طی یکی دو سال گذشته عمدتاً در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و با حمایت پارک‌های فناوری و شرکت‌های تکنولوژی راه‌اندازی شدند.

برنامه شتاب‌دهی این مرکز از سه فاز (ترویج، نوآوری و شتاب‌دهی) تقسیم می شود و در هر یک از این مراحل یک واحد متناظر وظیفه هماهنگی و اجرای برنامه‌های مربوط به آن مرحله را به عهده خواهد داشت. هدف از این طرح برانگیختن، شناسایی و هدایت جوانان کارآفرین است، در این طرح جوانان به سمتی هدایت می‌شوند که چگونه به یک ایده بکر و ناب دست بیابند و بعد از آن تیم خود را چگونه تشکیل دهند و هم در نهایت ایده خود را به یک کسب و کار نوپا با قابلیت اجرا و جذاب برای سرمایه‌گذاران تبدیل کنند.

متخصصان مرکز رشد صنایع فرهنگی خلاق و مرکز نوآوری و شتاب‌دهی جهادانشگاهی به دنبال این هستند که خدماتی را به افراد خلاق و دارای ایده کسب و کار ارائه دهند. در این برنامه مجموعاً ۲۳۰ نفر شرکت خواهند کرد که سهمیه شهرستان زنجان ۱۲۲ نفر، شهرستان‌های ایجرود، ماه‌نشان و طارم هر کدام ۲۵ نفر و شرکت‌کنندگان آزاد نیز ۳۳ نفر خواهند بود.

دانشجویان، فارغ‌التحصیلان، نخبگان، افراد صاحب ایده، مخترعان و مستعدان اشتغال و کارآفرینی مورد حمایت کمیته امداد و سایر مددجویانی که صلاحیت و توانایی فعالیت در حوزه‌های خلاقیت، نوآوری و دانش بنیان را دارند، می‌توانند در این برنامه حضور داشته باشند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۳۰۳۵۲۰۲ و ۳۳۰۳۵۱۵۰ تماس گرفته و یا به سایت maneshjdzn.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha