• چهارشنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۴
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1400061712778

استفاده از ظرفیت روحانیون محلی می‌تواند مشکلات خانوادگی را از بین ببرد

استفاده از ظرفیت روحانیون محلی می‌تواند مشکلات خانوادگی را از بین ببرد

ایسنا/قم ۳۰۰ روحانی و فعال اجتماعی محله شهرقائم آمادگی لازم در تسهیل اقدامات اجتماعی و فرهنگی شهرقائم را دارند.

ابوالفضل معرفی، مدیر دفتر تسهیلگری و توسعه محلی شهرقائم، در نشست با مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان قم ضمن بیان برخی از فعالیت‌های گذشته عنوان کرد: سکونت ۲۵۳ روحانی و طلبه در محله شهرقائم، یکی از ظرفیت‌های مغفول محله است که با برنامه ریزی می‌توان در زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی محله از آن استفاده کرد.

وی گفت: فعالیت‌های شبکه‌ای و تیم‌سازی از اقدامات مهم دفتر تسهیلگری است که در این زمینه تیم‌ها و گروه‌های مختلفی در محله شکل گرفته است که با بهره گیری از این ظرفیت می‌توان به اهداف توسعه محله‌ای و شهر اسلامی دست یافت.

محمد حیدری، رئیس جهاد دانشگاهی قم، ضمن قدردانی از حضور مسئولان اداره کل تبلیغات اسلامی، لزوم همکاری‌های دو مجموعه را مورد توجه قرار داد و گفت: این مجموعه بستری مناسب در جهت تسهیل فعالیت فعالین فرهنگی و اجتماعی در جهت توانمندسازی سازی محله شهرقائم فراهم آورده است.

وی افزود: این آمادگی وجود دارد که برنامه‌های مشترک و همکاری‌های خوبی بین دو مجموعه شکل بگیرد و اثرات و برکات زیادی برای محله داشته باشد.

حجت الاسلام شعبان زاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، قم تصریح کرد: هر جا اراده های مردم به میدان آمد در آن بخش ما توانستیم فتوحات داشته باشیم و از مشکلات عبور کنیم و باید مشکلات محلات از میان مردم و برای مردم حل شود.

وی ضمن تأکید بر استفاده از ظرفیت همه فعالین محلی گفت: اگر به درستی از ظرفیت بی نظیری که در اختیار مردم محله هست یعنی وجود ارزشمند روحانیون محلی استفاده شود قطعاً بسیاری از مشکلات خانواده های شهرقائم از بین خواهد رفت.

وی با بیان اینکه طلاب و روحانیون رسالت مهمی برای آگاهی مردم از آسیب های اجتماعی دارند افزود: یکی از وظایف سازمان تبلیغات اسلامی، فراهم کردن شرایط و زمینه‌های مناسب برای فعالیت‌ افراد و گروه‌های تأثیرگذار فرهنگی و اجتماعی است. در این راستا لازم است آموزش های مناسب برای توانمندسازی افراد جهت اقدامات اجتماع محور در سطح محله صورت گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha