• چهارشنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400061712948
  • خبرنگار : 71620

فلاحی: اربعین حسینی مستضعفان در دولت رئیسی باید عملیاتی شود

فلاحی: اربعین حسینی مستضعفان در دولت رئیسی باید عملیاتی شود

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی به ضرورت سفر اربعین اشاره کرد و گفت: در دولت سید ابراهیم رئیسی اربعین مستضعفان باید راه بیفتد.

به گزارش ایسنا، احمد حسین فلاحی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود اظهار کرد: در هر جمعی که می‌رویم سوال از محاکمه رئیس جمهور قبلی و پاسخگویی دولتمردانش به میان می‌آید ما هیچ جواب قانع‌کننده‌ای نداریم. از نمایندگان مردم و دستگاه قضایی و نظارتی می‌خواهیم نسبت به ترک فعل‌ها و احیانا تخلفات مدیران اجرایی سابق رسیدگی و مردم را در جریان ماجرا قرار دهند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مردم باید شاهد اجرای عدالت باشند، تصریح کرد: به دستگاه‌های نظارتی توصیه می‌کنم که به وظایف قانونی خود عمل کنند و کسانی که اموال بیت‌المال را ضایع کردند به دست قانون بسپارند. همچنین به دولت سید ابراهیم رئیسی باید بگویم که هرچه سریع‌تر با چینش مدیران انقلابی و جهادی ریل خدمت‌گذاری کشور را اصلاح و امید را به مردم برگردانند. تعلل در جابه‌جایی مدیران ناکارآمد و چشم‌پوشی از ناکارآمدی دستگاه‌ها باعث ناامیدی مردم خواهد شد.

فلاحی همچنین خطاب به رئیس جمهور دولت سیزدهم گفت: یگان مدیریت کشور را نوسازی کنید. این مهم کار شبانه‌روزی می‌طلبد. تفکر لیبرال اعتقادی به کار انقلابی ندارد و باعث تنبلی و کندی می‌شود. از دولت می‌خواهم که از فرصت مجلس انقلابی استفاده کند و هرگونه لایحه که می‌خواهد به مجلس شورای اسلامی بفرستد و مشکلات تقنینی را حل کند.

وی با استناد به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد و فرهنگ اظهار کرد: در عرصه اقتصاد اقداماتی صورت گرفته که به گفته رهبری کافی نیست. همچنین در زمینه فرهنگ اقدام چشم‌گیری صورت نگرفته است. ماموریت مجلسی‌ها تنقیح قوانین بود که با وجود تورم قانون‌ها اتفاقی نیفتاد. با این روند در مجلس اتفاق خاصی نخواهد افتاد. این وضعیت مصداق بارز تعارض منافع است. ما باید فکری به حال آیین‌نامه داخلی مجلس کنیم. پرسش اینجاست آیا مجلسی که برای دیگران قانون می‌نویسد می‌تواند برای خود هم قانون بنویسد؟

وی در پایان نطق خود با بیان این‌که اربعین مستضعفان در دولت رئیسی باید راه بیفتد، گفت: دل‌های قشر ضعیف جامعه ما چشم‌ به راه اربعین حسینی است. تنها راه سفر برای اربعین امسال از راه هوایی است باید این موضوع جدی گرفته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha