• چهارشنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400061712963
  • خبرنگار : 71381

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۱۷ شهریور

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۱۷ شهریور

سهل انگاری؛ علت حادثه آتش سوزی کلینیک سینا مهر/ وزارت جهاد کشاورزی مرجع تعیین میزان سوخت مورد نیاز ماشین و واحدهای کشاورزی و... از جمله مهمترین اخبار امروز(چهارشنبه) هفدهم شهریور ماه ۱۴۰۰ مجلس است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، جلسه علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد و ادامه بررسی طرح تقویت امنیت غذایی کشور،‌ بررسی گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد بررسی حادثه انفجار و آتش سوزی کلینیک درمانی سینامهر تهران در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

در ابتدای جلسه محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور ضمن گرامیداشت سالروز قیام خونین مردم تهران در ۱۷ شهریورماه ۱۳۵۷ گفت: قیام ۱۷ شهریور قیامی است که در یک برهه حساس و خاصی از انقلاب توانست ذات پلید رژیم ستمشاهی را به نمایش بگذارد.

ناطقین مجلس

نیکزاد: مجلس از تولید داخلی حمایت می کند

محمودوند: لرستان مقام سوم ترک تحصیل دانش آموزان را دارد

محرم زاده: دولت و مجلس زمینه حل مشکل همسان سازی حقوق فرهنگیان را فراهم کنند

فلاحی: اربعین حسینی مستضعفان در دولت رئیسی باید عملیاتی شود

***

در ادامه جلسه علنی، تقاضای عده‌ای از نمایندگان به منظور بررسی اولویت‌دار طرح تسهیل صدور برخی از مجوزهای کسب‌وکار مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت نمایندگان با ۱۵۴ رای موافق با این درخواست موافقت کردند.

بنا بر تصویب ماده ۷ طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی از سوی نمایندگان، مقرر شد که مرجع تعیین میزان سوخت مورد نیاز ماشین‌های کشاورزی و واحدهای تولیدی و صنایع تبدیلی بخش کشاورزی، وزارت جهاد کشاورزی باشد.

در ادامه بررسی های مربوط به طرح تقویت امنیت غذایی، نمایندگان سازوکاری را برای حمایت از کشاورزان و شرکت‌های مجری طرح‌های کشاورزی و قراردادی تعیین کردند.

براین اساس، نظر به اهمیت «کشاورزی قراردادی» در جهش تولید کشاورزی و مدیریت بازار کشاورزی و با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های کشاورزان خرده‌ مالک، دولت مجاز است با لحاظ اعتبارات لازم در بودجه سنواتی نسبت به حمایت از کشاورزان و شرکت‌های مجری طرح‌های کشاورزی قراردادی (پشتیبان) به روش‌های اعلام شده، اقدام نماید.

همچنین با رای نمایندگان مقرر شد که کمیته ساماندهی تشکل‌های صنفی کشاورزی و منابع طبیعی تشکیل شود و واحدهای کشاورزی خرده مالکی و کوچک مقیاس وارد بازار سرمایه شوند.

در جلسه علنی امروز، زهرا شیخی گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد بررسی حادثه انفجار و آتش سوزی مورخ ۱۳۹۹.۰۴.۱۰ کلینیک درمانی سینامهر تهران را قرائت و سهل انگاری را به عنوان یکی از مهمترین علل حادثه انفجار و آتش سوزی در این کلینیک درمانی بیان کرد.

پس از قرائت این گزارش، حجت الاسلام علیرضا سلیمی در تذکری اظهار کرد: گزارشی که ارائه شد گزارش خوبی بود و موارد مهمی هم در آن قید شده بود. اما بر اساس برخی شنیده‌ها، برخی‌ افراد در حال چوب گذاشتن لای چرخ دولت فعلی هستند که اگر به ترک فعل آنها رسیدگی می‌شد اکنون در حال این کار نبودند. در حالی که اکنون نیز در پی از حرکت ایستادن چرخ دولت فعلی هستند.

جبار کوچکی نژاد  در اخطار و تذکری از تاخیر در قرائت گزارش حادثه انفجار و آتش سوزی کلینیک درمانی سینامهر تهران انتقاد کرد و گفت: از کمیسیون بهداشت و درمان برای تهیه این گزارش تشکر می کنم اما ۴۷۰ روز از زمان بروز این حادثه گذشت که در آن ۱۹ نفر کشته شدند.

همچنین جلیل میرمحمدی با اشاره به اینکه گزارشی که قرائت شد برای یک ماه پیش است و متاسفانه گزارشاتی که خوانده می‌شود آنچنان مورد دقت قرار نمی‌گیرد، افزود: براساس بازدیدهای به عمل آمده از بیمارستان‌ها و مراکز جراحی متاسفانه بخش قابل توجهی از بیمارستان‌ها و مراکز جراحی محدود تهران این پتانسیل را دارند که دچار حادثه کلینیک سینامهر شوند.

اخطارها و تذکرات نمایندگان مجلس

سلیمی: فرانسوی‌ها یادشان باشد که رفیقشان با لباس زنانه از افغانستان خارج شد

انتقاد یک نماینده از نحوه بررسی طرح تقویت امنیت غذایی

قالیباف در پاسخ به روح الامینی: نباید به هر حرف غیرمنطقی جواب دهیم

خضریان: چرا باید شهر در شب برای یک طبقه خاص خالی شود؟

***

در پایان روح الله متفکر آزاد، عضو هیئت رئیسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۷ ۱۶:۱۴

مجلس معافیت دوبرادری را تصویب کند

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۷ ۱۶:۲۱

پس ساماندهی کارکنان قراردادی را کی بررسی می کنند