• چهارشنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۸:۰۳
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 1400061713131
  • خبرنگار : 71021

تصویرسازی معاون گردشگری از غرفه ایران

میراث ایران و عطرهایش در اکسپو دبی

میراث ایران و عطرهایش در اکسپو دبی

معاون گردشگری با تشریح طرح و فضایی که برای غرفه گردشگری ایران در اکسپو دبی ۲۰۲۰ پیش‌بینی شده است، از فضاسازی ۳۶۰ درجه‌ای کاخ‌ها و محوطه‌های تاریخی ایران در این غرفه با استفاده از عطرهای تداعی‌کننده این فضاها و اجرای سیستم شهر فرنگ خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری، ولی تیموری در وبیناری با مدیران‌کل و معاونان گردشگری استان‌های کشور که با حضور شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی به عنوان مجری، با هدف هماهنگی نهایی برنامه‌ها و جای‌گیری در ساختار کلی اکسپو دبی ۲۰۲۱  برگزار شد، اظهار کرد:  پاویون جمهوری اسلامی ایران در متراژی بالغ بر دو هزار مترمربع از ۹ بخش یا بلوک تشکیل شده است. بخش نخست  بلوک شماره یک، محل ورود و گرفتن ویزای مجازی کشور ایران و همچنین بخشی است که اطلاعات مربوط به پاویون ایران از جمله نقشه، برنامه‌ها و غیره ارائه می‌شود و سپس بلوک پاویون گردشگری در متراژ ۵۷ مترمربع قرار دارد که در واقع اولین بلوک و محل  ورود به سایر پاویون‌ها به شمار می‌آید و بازدیدکنندگان به منظور مشاهده سایر بخش‌های غرفه ایران باید از بلوک گردشگری وارد شوند.  

وی با تاکید بر هماهنگی و مدیریت برنامه‌ها طبق شعار واحد نمایشگاه اکسپو با عنوان «پیوند اذهان و خلق آینده»، گفت: ادارات کل استانی شرکت‌کننده در اکسپو دبی ۲۰۲۱ در تلاش باشند تا با ارائه برنامه‌های باکیفیت و تمرکز بر اطمینان‌بخشی و متقاعدسازی، ضمن ایجاد امکان معرفی شایسته جمهوری اسلامی ایران، زمینه ورود گردشگران به کشور را در آینده‌ای نزدیک فراهم آورند.

تیموری با بیان این‌که ۱۹۸ کشور حاضر در این رویداد مهم بین‌المللی، علاوه‌بر معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کنونی خود، آینده و چشم‌انداز روشن کشورشان را نیز معرفی می‌کنند، یادآور شد: طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، بهره‌مندی از فناوری اطلاعات در قالب اپلیکیشن‌ها، واقعیت افزوده و مبتنی بر استارت‌آپ‌های این حوزه منتهی به ارائه محتوای جدید به روش‌های نوین خواهد شد تا  ظرفیت‌های گردشگری کشور در بلوک گردشگری ایران به عنوان بخش نخست از غرفه جمهوری اسلامی ایران عرضه شود.  

او با تاکید بر این‌که اکسپو دبی فرصتی طلایی برای عرضه ظرفیت‌های کلیه دفاتر خدمات مسافرتی، هتل‌ها و به طور کل فعالان گردشگری کشور فراهم می‌آورد، افزود: همه استان‌ها و بخش‌های تابعه در این رویداد باید علاوه بر لحاظ کردن شعار سراسری گفته‌شده، سه زیرمجموعه فرصت، تحرک و پایداری را در برنامه‌های خود لحاظ کنند.

وی بیان کرد: محور فرصت با ایجاد پتانسیل برای آینده‌ای بهتر، شامل حوزه‌های آموزشی، اشتغال، صنایع و سرمایه‌گذاری مناسب‌تر، محور تحرک با شناسایی بخش‌های تحرک‌پذیر و در نهایت محور پایداری با نمایش مفهوم زندگی در تعادل روی سیاره زمین، زیر شاخه ‌نوآوری و شیوه‌های حفاظت از اکوسیستم‌ها، مدیریت منابع و طراحی محیط‌ها و سیستم‌های اقتصادی برای کاهش تغییرات اقلیمی و ایجاد مزایای پایدار به نوعی هر کدام در ساختار پاویون گردشگری جمهوری اسلامی ایران لحاظ خواهد شد.  

تیموری در تشریح خدمات گردشگری نوین در غرفه مورد نظر، گفت: در فضای پاویون گردشگری با استفاده از پروژکتور ۳۶۰ درجه و تصاویری که با همین نوع دوربین‌ها گرفته می‌شود، فضای دورتادور را تصاویر پر می‌کند، به عنوان مثال اگر کاخ گلستان را در نظر بگیریم، بازدیدکننده خود را در داخل کاخ گلستان می‌بیند و برای اینکه فضا بیشتر القاء شود از عطرهایی که قابل استشمام و با فضای آنجا یکی هستند نیز استفاده می‌شود.

معاون گردشگری همچنین در ادامه توضیح خدمات فناوری اطلاعات در غرفه گردشگری ایران، افزود: هر بازدیدکننده‌ای که وارد پاویون گردشگری می‌شود بلافاصله با یک اپلیکیشن، پیامی به او مبنی بر خوشامدگویی ارسال می‌شود و اعلام می‌کند برای اطلاعات بیشتر می‌تواند نرم‌افزاری را که لینکش فرستاده شده آپلود کند و در صورت انجام آن، وارد فضای مجازی پاویون گردشگری می‌شود. در واقع این نرم‌افزار بستر مناسبی به شمار می‌آید که برای معرفی پلتفرم‌های الکترونیکی فعال در حوزه گردشگری و صنایع دستی به کار گرفته می‌شود.

نمایی از پاویون طراحی‌شده برای ایران در اکسپو دبی

وی ادامه داد: در میان بلوک‌های گوناگون پاویون ایران، محلی برای اجرای نمایش‌ها، موسیقی، فیلم و پرفورمنس وجود دارد که از آن برای اجرای برنامه‌های متنوع استان‌ها، جشنواره‌ها و شرکت‌های بخش خصوصی و هتل‌هایی که برای ارائه و اجرای برنامه‌های خود تمایل دارند، استفاده خواهد شد.

به گفته او، اتاق تجارت یا B2 B نیز در حاشیه پاویون گردشگری ایران طراحی شده است تا فعالان این حوزه بتوانند با همپای بخش خصوصی و مشتریان خود ارتباط دوسویه برقرار کنند.

او همچنین گفت: در اختیار گرفتن ۷ روزنه چشمی از ۱۶ مورد موجود در غرفه ایران به عنوان شهرفرهنگ به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا با نگاه کردن در آن بتوانند بخشی از میراث‌فرهنگی هر استان را به صورت محتوای تصویری مشاهده کنند.

معاون گردشگری تاکید کرد: استان‌ها، مناطق آزاد و شرکت‌کنندگان در اکسپو ۲۰۲۰ باید محتواهایی در ۹۰ ثانیه برای هر چشمی تولید و آماده کنند که به صورت لوپ تکرار و اجرا شود.

تیموری اظهار کرد: تمام برنامه‌ها در پاویون گردشگری به صورت عکس، تصویر، صدا و فضاهای مجازی برای بازدیدکنندگان آماده می‌شود و برای توضیحات شفاهی، فرد یا افرادی از هر استان می‌توانند حضور داشته باشند و به بازدیدکنندگان اطلاع و توضیح دهند.

او افزود: همچنین طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تصمیم بر آن است تا با استفاده از فناوری واقعیت افزوده (AR)، دیواری با عنوان دیوار برندها در غرفه گردشگری ایجاد شود. این دیوار، در حقیقت معرف مجموعه‌هایی از برندهایی است که برای حضور در این نمایشگاه ثبت‌نام کرده و تمایل دارند اطلاعات مربوط به فعالیت‌ها و تلاش‌های خود را به بازدیدکنندگان اکسپو ارائه دهند.

تیموری همچنین از برگزاری دو جشنواره استارت‌آپ‌های گردشگری و جشنواره هتل‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری ایران به عنوان دو رویداد مهم در حاشیه پاویون گردشگری ایران نام برد و گفت: در این دو رویداد در صورت تمایل، بخش‌های علاقه‌مند و فعال خصوصی در دو بخش استارت‌آپ‌های گردشگری و تاسیسات تخصصی مرتبط می‌توانند با تمرکز بر پتانسیل‌های کارآفرینی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود را عرضه کنند و امکان ارتباط با سایر بخش‌های مشابه را بیابند.

انتهای پیامی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha