• چهارشنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۸:۱۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400061713141
  • خبرنگار : 71592

پاسخ نخست‌وزیر لیبی به سوالات نمایندگان درباره تونس، مزدوران خارجی و بستن مرزها

پاسخ نخست‌وزیر لیبی به سوالات نمایندگان درباره تونس، مزدوران خارجی و بستن مرزها

نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی اعلام کرد، ارتش در حالت دودستگی قرار دارد و کشورش با حضور مزدوران مخالف است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، عبدالحمید الدبیبه، نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی در جلسه استیضاح این دولت گفت، ارتش لیبی در وضعیت دودستگی است و طرابلس حضور مزدوران را در این کشور نمی‌پذیرد.

برخی از نمایندگان کمیسیون دفاع تونس در این جلسه پرسش‌هایی پیرامون اقدامات دولت برای تعیین وزیر دفاع و نیز مقابله با تظاهرات مزدوران سوری در نزدیکی مقر دولت در طرابلس پرسیدند.

برخی از نمایندگان کمیسیون دفاع همچنین موضوع لزوم شفاف سازی در مورد اتهامات تونس علیه لیبی پیرامون صادرات تروریست و بیان دلایل واقعی بسته شدن مرزها با تونس را مطرح کردند.

وی ابراز امیدواری کرد که ارتش در راستای تحقق منافع ملت لیبی متحد شود.

الدبیبه با حضور هر نوع نیروی خارجی یا مزدور در خاک لیبی مخالفت کرد و گفت، شرایط منطقه‌ای در حضور نیروهای خارجی در لیبی تعیین کننده بوده است و طرابلس امیدوار است این نیروها از کشور خارج شوند.

نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی اعلام کرد، کشورش تونس را به صادرات تروریست متهم نمی‌کند اما برخی سرویس‌های تونس رسما طرابلس را به این امر متهم کردند.

الدبیبه در این جلسه که در مقر پارلمان در طبرق واقع در شرق لیبی برگزار شد، در پاسخ به مسائل مطرح شده گفت، گزارشی درباره اتهام تونس به دست دولت رسیده و دولت هم به این اتهامات پاسخ داده است.

وی افزود، شخصا برای حل بحران بسته شدن مرزهای مشترک لیبی و تونس به این کشور خواهد رفت.

الدبیبه همچنین گفت، بودجه مشخصی برای ارتش لیبی تعیین شده است و وزارت دفاع همچنان تنها نهادی است که تاکنون یکپارچه نشده است.

وی ضمن ابراز نارضایتی درمورد عدم تعیین وزیر دفاع، این امر را به وجود توافق میان دو منطقه شرق و غرب مشروط کرد.

الدبیبه تاکید کرد، دولت حضور هیچ نیروی خارجی را در لیبی نمی پذیرد و این یک پرونده بین‌المللی است و دولت با روسیه و ترکیه برای اخراج این نیروها تلاش کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha