• پنجشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400061813461
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل امور اقتصادی استانداری اردبیل:

چرخه تولید و مصرف آرد در اردبیل پایش می‌شود

چرخه تولید و مصرف آرد در اردبیل پایش می‌شود

ایسنا/اردبیل مدیرکل امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: چرخه تولید و مصرف آرد در استان اردبیل مورد پایش و رصد دقیق قرار می‌گیرد.

حسین وطن‌دوست ۱۸ شهریورماه در جلسه آغاز طرح تحقیقاتی چرخه تولید تا مصرف آرد در اردبیل اظهار کرد: با هدف ارتقا کیفی آرد تولیدی و عرضه آن به نانوایی‌ها نهضت عظیم تحقیقاتی و پژوهشی به همراه رصد دقیق زنجیره تولید در این بخش مورد توجه قرار گرفته تا دغدغه‌های مردم در پخت و عرضه کیفی نان برطرف شود.

وی تصریح کرد: در گام اول گندم تحویلی از سیلوها و انبارها به کارخانه آردسازی مورد بررسی قرار می‌گیرد تا در این فرآیند گندم با کیفیت بدون سن‌زدگی و یا آلودگی به باکتری‌ها و مواد قارچی تحویل کارخانه‌های آردسازی شود تا آنها نیز در این چرخه تولید آرد با کیفیت را داشته باشند.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری اردبیل به نمونه‌برداری‌های مکرر از آرد تولیدی در کارخانه‌های تولید و عرضه آرد اشاره کرد و گفت: در این مرحله نیز سعی بر این است تا سبوس‌گیری، اختلاط درست و غنی‌سازی آرد به همراه استراحت به موقع برای آردهای تولیدی انجام شده و در یک وزن و کیسه مشخص آرد تحویل نانوایی‌ها اعم از بربری‌پزی‌ها، سنگک‌پزی‌ها و لواش‌پزی‌ها شود.

وطن‌دوست افزود: در مرحله سوم قرار است با همکاری دستگاه‌های مرتبط کیفیت پخت نان در نانوایی‌ها مورد رصد و پایش قرار گیرد تا جلوی هرگونه سهل‌انگاری و قصور احتمالی در این بخش گرفته شده و نان با کیفیت تحویل مردم شود.

وی اکثر گله‌مندی‌های مردم را از بی‌کیفیت‌ بودن نان عرضه شده در نانوایی‌ها اعلام کرد و ادامه داد: بخشی از مشکلات مربوط به عدم آموزش و مهارت نانوایی‌ها و کادر فعال در این مجموعه است و بخش دیگری از این دغدغه‌ها و مشکلات نیز مربوط به کیفیت عمل‌آوری خمیر است که قرار شده با هماهنگی اتحادیه نانوایی‌های استان مشکلات و چالش‌ها در این بخش احصا و نسبت به رفع آن اقدام کنیم.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری اردبیل خاطر نشان کرد: دغدغه مسئولان استان بهبود کیفیت نان عرضه شده به مردم و بهبود زنجیره تولید از گندم تحویلی تا عرضه آرد با کیفیت به نانوایی‌هاست که انتظار می‌رود در این زمینه طرح نظارتی و پایشی در این بخش به درستی اجرایی و عملیاتی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha