• پنجشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400061813462
  • خبرنگار : 50181

عضو مجمع نمایندگان استان:

کرمانشاه نیازمند همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری معدن است

کرمانشاه نیازمند همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری معدن است

ایسنا/کرمانشاه عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: نیازمند برپایی همایش معدن با حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در کرمانشاه هستیم.

شهریار حیدری در جلسه شورای معادن استان کرمانشاه که امروز (۱۸ شهریور) برگزار شد، موضوع بیکاری را مهمترین مشکل استان و یکی از اصلی‌ترین موارد مراجعه مردم به نمایندگان مجلس دانست و افزود: تمام هم و غم نمایندگان استان نیز کمک به مشکل اشتغال مردم است.

حیدری گفت: حرکت‌های خوبی برای کمک به رفع مشکل بیکاری کرمانشاه آغاز شده که امیدواریم استمرار پیدا کند.

وی با بیان اینکه کرمانشاه با این حجم از ظرفیت در بخش‌های مختلف که نقطه قوت استان محسوب می‌شود نباید تا این اندازه درگیر بیکاری باشد، عنوان کرد: یکی از مهمترین این ظرفیت‌ها، حوزه معدن است.

نماینده سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و گیلان‌غرب در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از موانعی که باعث شده نتوانیم بهره‌برداری مناسبی از ذخایر معدنی داشته باشیم، تاکید کرد: برای رفع این موانع نیازمند برپایی یک همایش هستیم.

حیدری معتقد است، این همایش باید با هدف بیان ظرفیت‌های معدنی کرمانشاه با حضور سرمایه‌گذاران داخل و خارجی برگزار شود.

وی سپس به موضوع محدودیتی که هوانوردی برای بخشی از وسعت گیلان‌غرب ایجاد کرده اشاره کرد و افزود: این در حالی است که گیلان‌غرب دارای ظرفیت‌های قابل توجهی در زمینه قیرطبیعی است و این میزان ذخیره معدنی قیر طبیعی تنها در پنج، شش کشور دنیا وجود دارد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی از استان کرمانشاه در زمان هشت سال جنگ تحمیلی در اختیار نیروهای نظامی بود و مردم هم از آنها حمایت کردند، خاطرنشان کرد: اکنون بعد از چند سال هنوز بخش‌هایی از این مناطق در محدوده نظامی و امنیتی واقع شده است.

حیدری با بیان اینکه این وضعیت مشکلاتی را ایجاد کرده، افزود: این در حالی است که بهترین اراضی کشاورزی و منابع آبی را در مناطق مرزی استان داریم.

به گفته حیدری آزادسازی این مناطق از منظر شورای عالی امنیت ملی با هدف ایجاد امنیت پایدار و حضور جمعیت در روستاها و مناطق مرزی، مورد تاکید است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha