• پنجشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۵
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400061813486
  • خبرنگار : 30054

اتصالات پلی اتیلن چیست و چه کاربردی دارد؟

اتصالات پلی اتیلن چیست و چه کاربردی دارد؟

اتصالات پلی اتیلن که به زبان اصلی Polyethylene fittings خوانده می شود، دارای مزایای بسیار زیادی هستند که این امر موجب شده بسیاری از متخصصان در صنایع آب و گاز از این لوله و اتصالات به کرات استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام تکاب اتصال دماوند، پلی اتیلن از زمان اختراع، روز به روز با پیشرفت علم بهبود و در صنایع مختلف به جایگاه ویژه ای دست یافت که از این صنایع می توان به صنعت لوله و اتصالات پلی اتیلن اشاره نمود.

لوله پلی اتیلن:

لوله های پلی اتیلن در صنایع مختلف نظیر نفت، گاز، کشاورزی و در صنایع فولاد سازی کاربرد دارند. این لوله ها به روش اکستروژن و به صورت تک لایه و چند لایه تولید و به بازارهای فروش عرضه می گردد.

اتصالات پلی اتیلن:

اتصالات پلی اتیلن همانطور که از نام آن مشخص می باشد، قطعاتی هستند که باعث متصل شدن سامانه های پلی اتیلنی به یکدیگر می شوند که این نوع اتصالات با روش های ذیل امکان اتصال دهی را فراهم می نماید.

1) اتصالات بات فیوژن:

اتصالات بات فیوژن که به دو روش تزریقی و ماشینکاری تولید می گردد که روش تزریقی در مقایسه با روش ماشینکاری دارای تکنولوژی بهتر و مدرن تری می باشد. روش اتصال این دسته از قطعات به صورت جوش لب به لب می باشد.

2) اتصالات الکتروفیوژن:

اتصالات الکتروفیوژن در ابتدای ورود به صنعت کشور، وارد صنعت گاز کشور شد که به مرور زمان و اثبات برتری آن نسبت به مابقی اتصالات جایگاه ویژه ای برای خود در صنعت آب و گاز در کشور نیز دست و پا کرده است.

3) اتصالات فلنجدار:

این نوع اتصالات با توجه به اتصال به وسیله پیچ و مهره جزء اتصالات با سهولت کامل می باشد که این امر از مزایای اتصالات فلنجدار می باشد.

4) اتصالات رزوه ای:

این نوع اتصالات معمولا در صنعت آبیاری کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

برای اطلاع از توضیحات بیشتر در زمینه اتصالات پلی اتیلن می توانید به لینک دسته بندی اتصالات پلی اتیلن شرکت تکاب اتصال دماوند مراجعه کنید.

برتری اتصالات الکتروفیوژن نسبت به بات فیوژن:

1) صرف زمان کمتر: با توجه به استانداردهای پیرامون جوش بات فیوژن و الکتروفیوژن در صورت انجام جوشکاری مطابق با استانداردهای مربوطه، زمان جوشکاری به صورت الکتروفیوژن تقریبا 50 درصد کاهش می یابد که این اختلاف در سایزهای بالاتر افزایش می یابد.

2) عدم دخالت نیروی انسانی: با توجه به مکانیزم دستگاه جوش الکتروفیوژن، جوش الکتروفیوژن بر خلاف جوش بات فیوژن عملکرد نیروی انسانی هیچ گونه تاثیری بر روی جوش الکتروفیوژن ندارد که این امر باعث برتری جوش الکتروفیوژن به بات فیوژن می باشد.

3) امکان جوشکاری با یک دستگاه در طیف وسیع سایزی: دستگاه های جوش الکتروفیوژن طیف وسیعی از سایز بعنوان مثال از سایز 20 میلیمتر تا 1200 میلیمتر را می توان با یک دستگاه جوشکاری نمود که این بازه سایزی در جوش بات فیوژن حداقل نیاز به 3 دستگاه جوش بات فیوژن دارد.

4) امکان جوشکاری در دو SDR متفاوت: با توجه به اینکه در جوش الکتروفیوژن نقطه اتصال جوش لوله یا اتصال نمی باشد، امکان جوشکاری دو SDR مختلف نیز وجود دارد.

چرا باید از محصولات شرکت تکاب اتصال دماوند استفاده کنیم؟

تعاونی تولیدی صنعتی تکاب اتصال دماوند توانسته است با بهره گیری از نیروهای متخصص و مجرب، نسل جدیدی از اتصالات نظیر فلنج های هسته فولادی، رینگ پلیمری را تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه نماید.

این شرکت با در اختیار داشتن بیش از 22 خط تولید مطابق با تکنولوژی روز دنیا توانسته اتصالات پلی اتیلن را از سایز 20 الی 1000 میلیمتر با فشار کاری 6 الی 25 بار مطابق با استانداردهای روز دنیا تولید نماید.

جهت مشاهده تولیدات لوله های پلی اتیلن با سایز و فشار کاری متفاوت به نشانی: https://www.takabplast.com/product/pe-pipe مراجعه کنید.

مشاوره جهت تجهیز سامانه های آبیاری:

کارشناسان تکاب اتصال دماوند آماده پاسخگویی به سوالات شما در زمینه تجهیز تاسیسات، سامانه های آبیاری و آبرسانی و گاز رسانی می باشد. جهت ارتباط با کارشناسان می توانید از طریق چت آنلاین موجود در وب سایت سوالات خود را مطرح کنید تا در سریعترین زمان ممکن کارشناسان پاسخ شما را ارسال نمایند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha