• جمعه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1400061913976
  • خبرنگار : 71381

بسته اخبار سیاسی ۱۸و۱۹ شهریور

خبرهایی از وضعیت زندان‌ها/سفر رئیس‌جمهور به خراسان جنوبی/افزایش سهمیه ایرانی‌ها برای اربعین

خبرهایی از وضعیت زندان‌ها/سفر رئیس‌جمهور به خراسان جنوبی/افزایش سهمیه ایرانی‌ها برای اربعین

سازمان زندانها/ اربعین ۱۴۰۰/ تحولات افغانستان/ سفر رییس جمهور به خراسان رضوی از موضوعات و اخبار پربازدید پنج‌شنبه وجمعه (هجدهم و نوزدهم) سرویس سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، انتشار فیلم مربوط به گفت‌وگوی رئیس سازمان زندان‌ها و سپیده قلیان در زندان بوشهر در صدر اخبار پربازدید قرار گرفت.

سپیده قلیان در این ویدئو در گفت‌وگو با محمدمهدی حاج‌محمدی درباره شرایط خود در زندان بوشهر و انتقالش از قرچک به این زندان صحبت می‌کند.

رئیس سازمان زندان‌ها همچنین در توییتر خود با انتشار فیلمی از سوئیت حسین فریدون با اشاره به فیلم‌های منتشر شده در فضای مجازی درباره زندان اوین نوشت: حال که غبارها فرونشسته و بهتر می‌توان برخی مسائل و واقعیات را تحلیل کرد، فیلمی که قبل از تاریخ انتشار فیلم‌های زندان اوین ضبط شده و مربوط به بندی که ادعا شده اتاق اختصاصی حسین فریدون است را ببینید و کیفیت اخبار رسانه‌های مزدور را قضاوت کنید.

رسول کوهپایه زاده وکیل مدافع بابک زنجانی هم در ارتباط با مطلب منتشر شده در فضای مجازی در خصوص  بابک زنجانی مبنی بر زندگی او در ویلای شخصی‌اش در لواسان مدعی شد: موکلم بابک زنجانی در طول هشت سال گذشته و از ابتدا تاکنون به صورت انفرادی در بازداشت به سر می‌برد. همچنین در طول هشت سال گذشته برخلاف برخی از آقازاده‌ها و زندانیان، موکل حتی یک روز هم به  مرخصی نیامده و با درخواست اعطای مرخصی اش موافقت نشده است.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

نظارت مستمر و در عین حال موثر از مجموعه زندان ها داشته باشید

بازدید ۳ ساعته رئیس قوه قضاییه از ندامتگاه دماوند/ پیگیری اژه‌ای از روند واکسیناسیون زندانیان

***

در آستانه سفر نخست‌وزیر عراق به ایران، مصطفی الکاظمی ۳۰ هزار مجوز ویزای اربعین به سهمیه ایرانی‌ها اضافه کرد.

گفته می شود که مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق روز یکشنبه در راس هیئتی بلندپایه به تهران سفر خواهد کرد. الکاظمی نخستین رئیس دولت کشور خارجی است که بعد از آغاز به کار دولت جدید ایران به تهران سفر می کند. همچنین این نخستین سفر الکاظمی به تهران بعد از آغاز به کار دولت سید ابراهیم رئیسی است.

تشریح ابعاد حقوقی حمله پهپادی منتسب به پاکستان در پنجشیر توسط یک کارشناس حقوق بین‌الملل از دیگر خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

یوسف مولایی گفت: هر کشوری اگر در امور کشور دیگری دخالت کرده باشد ولو از طریق حملات نظامی، نقض حاکمیت و تمامیت ارضی کرده و خلاف حقوق بین الملل است. همچنین از نظر بنده طالبان به عنوان دولت قانونی محسوب نمی شود و نه سازمان ملل بلکه هیچ جای دنیا آن را به رسمیت نشناخته اند، لذا هر نوع توسل به زور توسط این گروه به مردم افغانستان نقض حقوق بین الملل محسوب می شود.

از دیگر اخبار پربازدید، ماجرای پناه آوردن کودک افغان به تکاور ایرانی بود.

شبکه خبر در توضیح عکس مرتبط به این ماجرا که آن را در کانال تلگرامی خود منتشر کرده، نوشته است: کودکی افغانستانی که در درگیری‌های اخیر افغانستان پدر و مادرش را از دست داده بود، تا مرز ایران رسید و حالا در پناه تکاوران تیپ ۶۵ نوهد نیروی زمینی ارتش مستقر در مرز ایران و افغانستان قرار گرفته است.

این خبر تاکنون از سوی مقامات مسئول نظامی تایید نشده است.

همچنین سفیر نروژ در تهران با انتشار تصویری از حمله طالبان به سفارت این کشور در کابل و اشغال آن خبر داد.

سیگوالد هاف در صفحه توییترش نوشت: طالبان سفارت نروژ در کابل را اشغال کرده است. می گویند بعدا آن را به ما باز می گردانند. اما ابتدا لازم می دانند شیشه های مشروبات الکلی و کتاب های کودکان از بین بروند.

اخبار دیگر با محوریت افغانستان را در لینک های زیر دنبال کنید.

دور بعدی نشست وزرای خارجه همسایه افغانستان در تهران برگزار می‌شود/ طالبان به تعهداتش عمل کند

رایزنی وزیران خارجه ایران و روسیه درمورد افغانستان و برجام

اقدامات انسان دوستانه ایران در مورد افغانستان تحسین شد

امیدواریم طالبان به تعهداتی که وعده داده عمل کنند

افغانستان شاهد یک فاجعه راهبردی است

نامه حزب ندای ایرانیان به رئیس جمهور درباره افغانستان

ایران از گفت‌وگوهای بین‌الافغانی حمایت می‌کند

***

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در سومین سفر استانی خود و در سفری از پیش اعلام نشده به همراه چند تن از وزرای دولت سیزدهم وارد شهرستان طبس در استان خراسان جنوبی شد و از سوی مقام های استان مورد استقبال قرار گرفت.

خبرهای مرتبط با سفر رییس جمهور به خراسان جنوبی را در لینک های زیر دنبال کنید.

رئیس‌جمهور: وظیفه دولت خدمتگزاری به مردم بویژه در مناطق کمتر برخوردار است

رفع مشکلات کشور نیازمند اقدام و عمل است

بازدید رئیسی از معدن زغال سنگ پروده طبس

رئیس جمهور وارد بیرجند شد

***

تماس تلفنی شیخ عبدالله بن زاید وزیر امور خارجه و همکاری های بین المللی امارات عربی متحده حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان هم از پرمخاطب ها بود.

بن زاید ضمن تبریک به مناسبت انتصاب امیر عبداللهیان به عنوان وزیر امورخارجه، با مرور دیدارهای گذشته فی مابین و سابقه دوستی، بر روابط خوب دو کشور همسایه تاکید کرد.

ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس هم از کلید خوردن طرح انتخاب "وزرای منطقه‌ای"در مجلس خبر داد و اهداف این طرح را تمرکز زدایی و هماهنگی برای پیگیری مشکلات برخی از استان ها در سطح ملی عنوان کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha