• شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ / ۰۹:۲۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400062014249

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

نشریه علوم پزشکی شیراز در پایگاه استنادی نمایه شد

نشریه علوم پزشکی شیراز در پایگاه استنادی نمایه شد

ایسنا/فارس معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از نمایه شدن یک نشریه علمی پژوهشی با نام اختصاری «IJMS» متعلق به این دانشگاه در پایگاه «MEDLINE»، یکی از معتبرترین پایگاه‌های اطلاعاتی پزشکی جهان، خبر داد.

دکتر عباس رضاییان‌زاده با تبریک این دستاورد علمی و سپاس از مدیر مسئول، سردبیر و اعضای هیات تحریریه این نشریه گفت: «IJMS» دومین نشریه از مجموعه نشریات علمی پژوهشی این دانشگاه و دوازدهمین نشریه از مجموعه نشریات علوم پزشکی کشور است که در پایگاه«MEDLINE» نمایه می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از علوم پزشکی شیراز، او افزود: این نشریه همچنین از سال ۲۰۱۱ میلادی در پایگاه اطلاعاتی«PubMed Central» نمایه شده و در حال حاضر نزدیک به ۸۶۰ مقاله این نشریه در موتور جستجوی «PubMed» قابل مشاهده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: به استناد اطلاعات ارائه شده از سوی پایگاه «PubMed Central»، مقالات این نشریه از ابتدای سال ۲۰۲۱ میلادی (شماره ژانویه ۲۰۲۱ میلادی) در پایگاه «MEDLINE» نیز قابل مشاهده است.

رضائیان زاده همچنین توضیح داد: این نشریه که تمام زمینه‌های علوم بالینی و پایه پزشکی را پوشش می‌دهد، به صورت دو ماهنامه و به زبان انگلیسی منتشر می‌شود و دسترسی رایگان به مقالات آن در وبگاه نشریه به نشانیhttps://ijms.sums.ac.ir/ فراهم است.

او، بهبود کیفیت و ارتقای نمایه شدن نشریات علمی پژوهشی دانشگاه را یکی از رویکردهای گروه نشریات و کتب مدیریت اطلاع رسانی و منابع علمی این معاونت برشمرد و گفت: این موفقیت با پیگیری‏ها، ارزیابی‏های فنی و ارسال درخواست به پایگاه «MEDLINE» از سوی دفتر گروه نشریات و کتب و با همکاری دست اندرکاران این نشریه به دست آمده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha