• شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400062014456
  • منبع : نمایندگی همدان

شهید مدنی الگوی عرفان انقلابی است

شهید مدنی الگوی عرفان انقلابی است

ایسنا/همدان رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: شهید مدنی الگوی عرفان انقلابی است و امروز این وجهه از شخصیت شهید بیشترین نیاز جامعه امروز است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام محمد جواد اکبری شنبه ۲۰ شهریور در کنگره ملی شهید محراب آیت الله مدنی با بیان اینکه اولین بهره در چنین اجلاسی را حاضرین باید می‌برند، اظهار کرد: حاضرین در این کنگره باید خود و عمر رفته را در کنار این روح حاضر بسنجند و با کشف دوباره خود تصمیم‌های تازه بگیرند.

وی با بیان اینکه سهم بعدی متوجه مخاطبان است، تصریح کرد: مخاطبان نیز باید در اسوه‌یابی خود را به این روح آسمانی برسانند و از الهام او بهره ببرند به‌ویژه جامعه جوان ما که در حال تکوین شخصیتی هستند.

علی‌اکبری شهدای محراب را انسان‌های بزرگ و عالی قدری برای انقلاب خواند و گفت: شهدای محراب در کهکشان پرستاره شهیدان ستاره‌های قدر اولند، شهید مدنی؛ عارف ربانی، مجاهد مصلح و بالاخره شهید جمعه است واز ارکان و محور اصلی انقلاب و کانون اصلی تربیت مجاهدان انقلاب است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور اظهار کرد: انقلاب اسلامی امروز بیش از هر زمان دیگر برای مراجعه به مکتب اسلام ناب به وجود معلمانی چون شهید مدنی نیاز زدارد، در دهه ۶۰ و اندکی در دهه ۷۰، کشور از مراجعه به این ذخایر عظیم مناسب و فراوان بود اما در دهه ۸۰ و ۹۰ با غفلت مواجه هستیم و نسل سوم و چهارم انقلاب نتوانستند از این ظرفیت ملکوتی بهره برند.

وی افزود: از ائمه جمعه تا حوزه علیمه از آموزش و پروش تا آموزش عالی در این غفلت سهیم هستند و این کنگره تلنگری است برای رجوع و پاسخ به اینکه چگونه این تأخیر را جبران کنیم و جلوی خسارت را بگیریم.

علی‌اکبری شهید مدنی را نقطه تلاقی عمل و علم، صالح با جهاد و حماسه، حماسه با عرفان، عرفان با ایثار و خدمت و ایثار و خدمت را با شهادت دانست و بیان کرد: این کنگره که به مناسبت چهلمین سالگرد شهادت ایشان برگزار می‌شود، یک رجوع متواضعانه و مشتاقانه به صندوق ذخیره انقلاب اسلامی است که برای حرکت پر شتاب در چله دوم به آن نیازمند است.

وی با بیان اینکه در چله دوم انقلاب به یک مراجعه پخته، آگاهانه، مستند و دقیق همراه با تحلیل از تأثیر اجتماعی این مصلحان نیازمند هستیم، ادامه داد: این کنگره با هدف ارائه‌ای روان و دلپذیر و دادن تصویری درست از نقطه اوج فکر، زندگی شهید مدنی همراه با امیدآفرینی همگانی و معطوف به جامعه جوان با تأکید بر مخاطبان خاص که همان طلاب و ائمه جمعه هستند، برگزار شد.

وی همدان را پایگاه علم و عرفان دانست و اظهارکرد: همدان شهر جهاد و دارالمومنین و دارالمجاهدین است که باید با وجود معاون پرذخیره‌ای از معنویت و علما باید گوهرشناسی و قدرشناسی کند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه آیت الله مدنی با وجود اینکه همدانی نبود اما خود را همدانی می‌دانست، خاطرنشان کرد: شهید مدنی همدان را تحت تأثیر نفس قدسی خود قرار داد و همدان با تأسیس دبیرخانه و موسسه آیت الله مدنی یک حرکت الگویی برای کشور را آغاز کرد که امیدواریم این کنگره برای سایر شهدای محراب همانند یک زنجیره نورانی ادامه دار شود.

علی‌اکبری با بیان اینکه برگزاری این کنگره‌ها می‌تواند بخشی از خسارت‌ها در این حوزه را جبران کند، تصریح کرد: این پرچمی که به یاد شهدای محراب بر افراشته شده نباید زمین گذاشته شود و آثاری که از این کنگره تولید می‌شود باید منبع تولید هزاران اثر در عرصه‌های مقاومت باشد.

وی شهید مدنی را شبیه‌ترین فرد به امام خمینی(ره) خواند و افزود: آیت الله مدنی قهرمان حکمت و عقل عملی و استاد به تمام معنا در حوزه فقهی در عرفان و معنویت است، ایشان شخصیت خودساخته، متواضع و دارای وقار و به تعبیر رهبری عالم ناطق بودند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه شهید مدنی اهل مبارزه بود و بینش سیاسی ویژه‌ای داشت، افزود: شهید مدنی الگوی عرفان انقلابی است و این وجهه از شخصیت شهید بیشترین نیاز امروز جامعه است.

وی با اشاره به اینکه آیت الله مدنی پرورش‌دهنده ۸۰۰۰ شهید استان همدان هستند، گفت: باید به وسیله‌ ویژگی‌های شهدای محراب به خصوص شهید مدنی عرفان را به سمت مسئولیت‌های اجتماعی سوق داده  و آن را در جامعه بسط دهیم.

گفتنی است؛ پس از ایراد سخنان رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با همراهی سایر مسئولین از تمبر کنگره و هشت عنوان کتاب رونمایی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha