• شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1400062014484
  • خبرنگار : 71625

یادی از حسین منزوی با پخش قطعه «آرزوها» و صدای محمد نوری

یادی از حسین منزوی با پخش قطعه «آرزوها» و صدای محمد نوری

تصنیف «آرزوها» شنبه ۲۰ شهریور در برنامه «باکاروان شعر و موسیقی» به یاد «حسین منزوی» از رادیو فرهنگ پخش و ‌بررسی می‌شود.

به گزارش ایسنا،‌ امروز در برنامه شماره ۳۴۹ برنامه «با کاروان شعر و موسیقی» تصنیف «آرزوها» سروده حسین منزوی با صدای محمد نوری و آهنگسازی کامبیز مژدهی پخش و بررسی می‌شود.

حسین منزوی؛ شاعر ایرانی، برگزیده اولین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر در بخش شعر کلاسیک بود.‌ او که بیشتر به‌ عنوان شاعری غزل‌سرا شناخته شده‌ است، در سرودن شعر نیمایی، شعر سپید و ترانه هم تبحر داشت. نقش منزوی، در زنده‌کردن غزل معاصر، چشمگیر ارزیابی شده‌ است و حتی بعضی از منتقدان کار او را انقلابی در غزل امروز می‌دانند و آن را با کاری که نیما در تحول شعر فارسی کرد، مقایسه کرده‌اند.

نخستین دفتر شعرش حنجره زخمی تغزل در سال ۱۳۵۰ با همکاری انتشارات بامداد به چاپ رسید و با این مجموعه به‌عنوان بهترین شاعر جوان دوره شعر فروغ برگزیده شد. سپس وارد رادیو و تلویزیون ملی ایران شد و در گروه ادب امروز در کنار نادر نادرپور شروع به فعالیت کرد. وی در زمان فعالیتش در رادیو، مسئولیت نویسندگی و اجرای برنامه‌هایی مانند کتاب روز، یک شعر و یک شاعر، شعر ما و شاعران ما، آیینه و ترازو، کمربند سبز و آیینه آدینه را به‌عهده داشت. او چندی نیز مسئول صفحه شعر مجله ادبی رودکی بود.
حسین منزوی دستی هم در ترانه‌سرایی  داشت، منزوی در ترانه‌هایش هم به مانند اشعارش نگاه و توجه اصلی‌اش به عشق است و به قول خودش عشق هویت اصلی آثارش است. پس از انقلاب در سال نخست انتشار مجلهٔ سروش نیز با این مجله و به عنوان مسئول صفحه شعر  همکاری داشت.
وی سرانجام در روز شانزدهم اردیبهشت سال ۱۳۸۳ بر اثر نارسایی قلبی و ریوی و پس از یک عمل جراحی طولانی در بیمارستان رجایی تهران درگذشت. او در کنار آرامگاه پدرش در زنجان (قبرستان پایین) به خاک سپرده شد.
منزوی در طول فعالیتش در تلویزیون نزدیک به ۱۵۰ ترانه سرود. محمد نوری، شهرام ناظری، کوروش یغمایی و علیرضا افتخاری از افرادی هستند که با منزوی در زمینه‌ ترانه و موسیقی همکاری داشته‌اند، پخش می‌شود.

برنامه «با کاروان شعر و موسیقی» به تهیه کنندگی یلدا احتشامی و گویندگی مریم واعظ پور، ساعت ۱۲:۳۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز و موج ای ام ردیف۵۸۵ کیلوهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

برنامه «با کاروان شعر و موسیقی» کاری از گروه تولید و تامین است که به بررسی شناسنامه شعر و موسیقی آثار موسیقیایی کشور اختصاص دارد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha