• شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1400062014711
  • خبرنگار : 71381

بسته اخبار سیاسی ۲۰ شهریور

شیوه نقل‌وانتقال خودرو/اهداف سفر مسافری از عراق/و...

شیوه نقل‌وانتقال خودرو/اهداف سفر مسافری از عراق/و...

اهداف سفر مصطفی الکاظمی به تهران/ بررسی ادعاهای سپیده قلیان در خصوص زندان بوشهر/ سرنوشت ساکنان دفتر انتهای پاستور و... از موضوعات و اخبار پربازدید سرویس سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، اهداف سفر نخست وزیر عراق به تهران در صدر اخبار پربازدید امروز قرار گرفت.

یک منبع نزدیک به مصطفی الکاظمی گفته است که در این سفر اولین دیدار ابراهیم رئیسی با نخست وزیر عراق انجام خواهد شد و مساله تبادل انرژی میان دو کشور، امنیت و پرونده روابط میان ایران و عربستان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نخست وزیر عراق در صدر یک هیات عالیرتبه سیاسی و اقتصادی صبح فردا یکشنبه به تهران سفر کرده و مورد استقبال رسمی رئیس جمهور کشورمان قرار خواهد گرفت.

ادعاهای سپیده قلیان در خصوص زندان بوشهر موضوع توییت امروز رییس سازمان زندان‌ها بود که با اشاره به اینکه ۷ خرداد امسال در جریان ملاقات با زندانیان بوشهر خانم سپیده قلیان وضعیت زندان بوشهر را فوق العاده توصیف کرده بود، افزود: برای بررسی ادعاهای عجیب اخیر وی مدیرکل بازرسی سازمان زندانها به بوشهر اعزام شده است. بی شک با احراز صحت یا کذب این ادعاها، با متخلف برخورد خواهد شد.

همچنین دادستان کل کشور درباره نقل و انتقال خودرو گفت:  رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری درباره سند خودرو برای همه از جمله سازمان ثبت اسناد و املاک کشور لازم الاجرا است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری از مردم خواست که  کار نقل و انتقال را خودشان انجام دهند، افزود:  چرا  حق الوکاله به وکیلی بدهند که هزینه گزافی باشد که بر آنها تحمیل شود. 

تحلیل یک کارشناس مسایل بین‌الملل درباره مواضع ایران در زمینه مذاکرات هسته ای در دولت سیزدهم نیز مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

محمد مرندی  با اشاره به مواضع اخیر رییس جمهوری ایران مبنی بر این که مذاکرات هسته ای تحت فشار را نمی پذیریم گفت: سیاست ایران تغییری نکرده است و اگر آمادگی اجرای برجام را داشته باشند، این توافق اجرا می شود، اگر می خواهند چیز جدیدی را اضافه کنند بحث دیگری است اما این مسیر، راه به جایی نمی برد.

اخبار دیگر با محوریت مذاکرات را در لینک های زیر بخوانید.

زمان دادن یک پاسخ بین‌المللی سریع به برنامه هسته‌ای ایران رسیده است

ارزیابی مثبت نماینده آمریکا از گفت‌وگوهای برجامی‌اش در اروپا

***

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، نزدیک شدن آمار واردات واکسن به مرز ۵۰ میلیون دوز را گام تحولی و مثبت دیگر در عرصه مقابله با کرونا عنوان کرد و اظهار داشت: افزایش آمار واردات و همزمان افزایش آمار واکسیناسیون روزانه تا حدود زیادی باعث ایجاد آرامش و رفع نگرانی‌های مردم شده و امیدواریم واکسیناسیون روزانه به زودی آمار ۲ میلیون نفر در روز را پشت سر بگذارد.

در جهت بهبود و تسریع فرایند واکسیناسیون عمومی علیه کووید۱۹ همچنین حسینیه ثارالله سپاه فجر به‌عنوان نخستین مرکز ۲۴ ساعته در کشور با همکاری مشترک سپاه فجر فارس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آغاز به کار کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تبریک بازگشت مقتدرانه و عزت‌آفرین ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش از مأموریت تاریخ‌سازِ دریانوردیِ پهنه‌ اقیانوس اطلس، از فرمانده و یکایک کارکنان آن قدردانی کردند.

در بخشی از پیام فرمانده معظم کل قوا که به امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شد، آمده است: امروز بحمدالله ارتش جمهوری اسلامی ایران با کارکنان بصیر، غیور و خستگی‌ناپذیر خود در صحنه حاضر است و آماده‌ی مجاهدت در راستای اهداف بلند انقلاب شکوهمند اسلامی می‌باشد. این توانمندی‌ها را حفظ کنید و ارتقاء دهید.

گزارش ایسنا درباره سرنوشت  هشت رئیس‌جمهور ایران با عنوان "سرنوشت ساکنان دفتر انتهای پاستور" هم از خبرهای پربازدید بامداد امروز بود.

جمهوری اسلامی ایران تاکنون هشت رئیس‌جمهور را به خود دیده است. روسای جمهوری که سرنوشت‌های عجیب و متفاوتی داشته‌اند؛ از شهادت تا فرار از کشور، از رهبری تا درخواست برای محاکمه.

پیشنهاد رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به وزیر اقتصاد مبنی بر حرکت سمت اجرای پروژه های اقتصادی کشور هم از پرمخاطب ها بود.

محمدرضا پورابراهیمی درباره راهکارهای بهبود وضعیت اقتصادی کشور، گفت: پیشنهاد ما به وزیر اقتصاد و تیم اقتصادی دولت این است که با فرآیند تشکیل صندوق پروژه و شرکت پروژه ها و سپس از طریق عرضه آن ها در بازار سرمایه و پشتیبانی و حمایت دولت در ابتدا به سمت اجرای پروژه های اقتصادی کشور حرکت کنند. یعنی با استفاده از ظرفیت های وزارت نفت، نیرو و صمت، شرکت پروژه تشکیل شده و منابع در قالب آن ها مطرح شده و سپس در بازار سرمایه عرضه شده و منابع مردم نیز جذب شده و پروژه های اقتصادی کشور اجرایی می شود.

توصیه های دیگر به وزرای دولت سیزدهم را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

اولین نامه دیوان محاسبات کشور برای وزیر جهادکشاورزی

وزیر نیرو درباره برنامه‌هایش برای مقابله با بحران کم‌آبی به نمایندگان پاسخ می‌دهد

تامین سوخت زمستانی نیروگاه ها از مهم ترین اولویت های وزارت نفت است

***

گزارش تاریخی ایسنا به مناسبت چهلمین سالروز ترور آیت الله سید اسدالله مدنی در محراب نماز جمعه تبریز به دست گروهک تروریستی منافقین و شهادت اولین شهید محراب جمهوری اسلامی ایران از خبرهای پربازدید بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha