• شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۵:۲۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400062014721

رئیس علوم پزشکی شیراز:

آمار واکسیناسیون در فارس از مرز ۲ میلیون دوز گذشت

آمار واکسیناسیون در فارس از مرز ۲ میلیون دوز گذشت

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اعلام کرد که آمار واکسیناسیون علیه کروناویروس در استان فارس از مرز ۲ میلیون دوز گذشته است.

مهرزاد لطفی شنبه ۲۰ شهریور در جلسه روزانه ستاد مدیریت کروناویروس در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه تاکنون دو میلیون و ۵۶ هزار و ۹۸۹ دوز واکسن به مردم فارس تزریق شده است، این استان را در انجام واکسیناسیون از زمان تحویل تا تزریق، پیشتاز در کشور دانست و گفت: تلاش دانشگاه برای انجام سریع واکسیناسیون ادامه دارد و به نسبت موجودی، میزان تزریق واکسن نیز افزایش می یابد.

او با اشاره به گسترش مراکز انجام واکسیناسیون علیه کروناویروس در فارس میزان تزریق واکسن کرونا در روز پنجشنبه، هجدهم شهریور در استان را ۱۰۸ هزار و ۷۳۲ دوز اعلام کرد و افزود: به همت تیم های اجرایی واکسیناسیون دانشگاه و با همکاری نیروهای نظامی و انتظامی و سپاه فجر فارس و به ویژه مشارکت مردم، تاکنون دو میلیون و ۵۶ هزار و ۹۸۹ دوز واکسن به مردم فارس تزریق شده که این امر به سرعت در حال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، واکسیناسیون را در کنار رعایت شیوه نامه های بهداشتی، یکی از راه های موثر در مدیریت و کنترل بیماری کووید۱۹ خواند و از استقبال و همدلی و مشارکت مردم فارس در این امر قدردانی کرد.

لطفی ادامه داد: پایبند بودن به رعایت جدی دستورالعمل های بهداشتی از سوی یکایک افراد جامعه، می تواند تغییر اساسی در وضعیت کرونایی استان به وجود آورد، بنابراین با تلاش و همت مجموعه سلامت فارس و همراهی مردم فهیم استان، می توانیم به روزهای دور از کرونا در استان دست بیابیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه کرونا همچنان در کمین افراد سهل انگار است، از مردم استان فارس خواست تا فریب تغییر وضعیت رنگ بندی کرونایی را نخورند و همچنان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، مجموعه سلامت را در پیشبرد برنامه های مقابله با کرونا همراهی کنند.

لطفی همچنین در این نشست آمار مبتلایان به کروناویروس و جانباختگان این بیماری در استان طی دو روز پایانی هفته گذشته، روند انجام تست های pcr در مراکز ۱۶ ساعته، نحوه انجام تست های سریع، فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی کووید۱۹ و اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ را ارزیابی کرد.

روند انجام واکسیناسیون علیه کروناویروس، وضعیت رعایت شیوه نامه های بهداشتی، فرآیند درمان و مراقبت از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در مراکز درمانی از دیگر محورهای مورد بررسی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست امروز این ستاد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha