• شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۸:۳۵
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 1400062014845
  • خبرنگار : 71506

ده بزرگی: مسوولان استان فارس حمایتی از قهرمانان کشتی ندارند

ده بزرگی: مسوولان استان فارس حمایتی از قهرمانان کشتی ندارند

دارنده مدال طلای کشتی فرنگی جوانان ایران گفت: مسوولان استان فارس توجهی به قهرمانان کشتی این استان ندارند.

به گزارش ایسنا، امیررضا ده بزرگی در پاسخ به این سوال که از چند سالگی وارد کشتی شده است، گفت: من از ۶ سالگی کشتی می گیرم. پدرم مشوق اصلی‌ام بود چون علاقه خاصی به کشتی داشت. اکنون ۱۲ سال است که در این رشته هستم. من با اصرار پدرم کشتی‌گیر شدم.

این کشتی‌گیر ۱۸ ساله شیرازی که هم اکنون در اردوی تیم ملی بزرگسالان تمریناتش را دنبال می‌کند، گفت: تمریناتم را در سالن آکادمی پهلوان امید نوروزی که قبلا به نام جهان پهلوان تختی بود، شروع کردم. ابتدا کشتی آزاد می‌گرفتم اما بعد از حدود دو سال و نیم به کشتی فرنگی آمدم و زیر نظر نظام حسینی کارم را ادامه دادم. دلیل این که از کشتی آزاد به فرنگی آمدم این بود که کشتی فرنگی استان فارس از کشتی آزادش بهتر است.

تنها طلایی کشتی فرنگی جوانان ایران در مورد رقابت‌های جهانی اوفای روسیه اظهار کرد: سطح مسابقات خیلی بالا بود، تمامی چهره‌های شاخص در آن شرکت داشتند و خداراشکر توانستم طلا بگیرم. من در روسیه ۴ کشتی گرفتم، اول آذربایجان، بعد ترکیه که قهرمان امیدهای اروپاست، سپس قزاقستان و در فینال هم حریف ازبکستانی را شکست داد. 

او که میهمان برنامه دایره طلایی بود، در پاسخ به این سوال که سقف آرزوهایش کجاست؟ گفت: آرزو که نمی‌شود گفت، هدف است. هدفم کسب طلای المپیک ۲۰۲۴ هست و در این مسیر مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی را هم در پیش داریم که تمام تلاشم را می‌کنم که به خوش رنگ‌ترین مدال برسم.

ده بزرگی درباره احتمال تغییر وزنش نیز تصریح کرد: ۵۸-۵۹ کیلو هستم، وزن من المپیکی نیست، می خواهم در وزن المپیکی کشتی بگیرم که مدال المپیکم را بگیرم.

این کشتی گیر جوان که طی روزهای گذشته در مسابقه انتخابی درون اردویی وزن اول برای جهانی نروژ مغلوب سجاد عباسپور شد در مورد احتمال حضورش در مسابقات امیدهای جهان گفت: هنوز هیچ چیزی مشخص نیست، با مربیان که صحبت کردیم گفتند هنوز برنامه کشتی فرنگی برای امیدهای جهان مشخص نیست. اگر مربیان صلاح بدانند چه در ۵۵ و چه ۶۰ کیلو به میدان خواهم رفت و کارم را به نحو احسن انجام می‌دهم.

ده بزرگی تاکید کرد که هنوز هیچ تیم لیگی با او تماس نگرفته و تیمداری استان فارس هم در لیگ فرنگی منتفی شده است.

این کشتی‌گیر هم‌چنین در مورد حمایت‌های استانش از قهرمانان گفت: رییس و نایب رییس هیات در حد توان از قهرمانان حمایت می‌کنند ولی مسوولان استان فارس نه، نه از من و نه بقیه حمایتی نداشتند. امکانات ما هم در این استان در شأن قهرمانان المپیک نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha