• شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۹:۴۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400062014863
  • خبرنگار : 71610

پدرسن پس از دیدار با مقداد: درباره بندهای اصلی دور آتی کمیته قانون اساسی توافق کردیم

پدرسن پس از دیدار با مقداد: درباره بندهای اصلی دور آتی کمیته قانون اساسی توافق کردیم

منابع خبری از دیدار فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با وزیر خارجه این کشور در دمشق خبر دادند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری سانا اعلام کرد که گی‌یر پدرسن، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه و هیات همراه وی با فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه دیدار و با وی درباره وضعیت سوریه گفت‌وگو کردند.

دو طرف درباره آخرین تحولات جهان و انعکاس آن در اوضاع خاورمیانه رایزنی کردند.

المقداد در جریان این دیدار بر لزوم رعایت قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد از سوی کشورها در چارچوب روابط بین‌المللی خود، به ویژه درباره عدم مداخله در امور داخلی سایر کشورها، تاکید کرد.

وی همچنین بر لزوم احترام به حاکمیت سوریه و رد مداخله خارجی در امور داخلی این کشور تأکید کرد و خواستار پایان اشغالگری آمریکا و ترکیه در خاک سوریه و نقض حاکمیت سوریه و حمایت آنها از تروریسم شد.

المقداد همچنین با اشاره به اقدام غیرانسانی ترکیه و قطع مکرر آب بیش از یک میلیون شهروند سوری در شهر حسکه و حومه آن، از سازمان ملل خواست تا در برابر همه این تخلفات اقدام لازم را انجام دهد.

وزیر خارجه سوریه همچنین به تحریم‌های آمریکا و غرب علیه سوریه و تاثیر آن بر بخش بهداشت این کشور در سایه بحران کرونا اشاره کرد و گفت اعتقادها بر این است که این تحریم‌ها اوضاع سوریه را دشوارتر می‌کند.

پدرسن نیز در این باره گفت که درباره موضوع تحریم‌های تحمیل شده علیه سوریه با نمایندگان کشورهایی که با آنها دیدار می‌کند؛ گفت‌وگو خواهد کرد.

دو طرف در ادامه بر ضرورت عدم مداخله خارجی در روند فعالیت کمیته تدوین قانون اساسی سوریه تاکید کردند.

پدرسن تاکید کرد با وزیر خارجه سوریه درباره بندهای اصلی دور آتی کمیته قانون اساسی توافق کردیم.

او مذاکراتش در دمشق "بسیار خوب" توصیف کرد و گفت: مذاکرات درباره اجرای قطعنامه شورای امنیت به شماره ۲۲۵۴ بسیار موفقیت آمیز بود. مذاکرات ما به چالش‌های سوریه و تحولات میدانی در مناطق مختلف این کشور اختصاص داشت.

نماینده سازمان ملل افزود: ما چالش‌های اقتصادی و انسانی مربوط به معیشت سوری‌ها را بررسی کردیم و اینکه چطور وضعیت کلی بهبود می‌یابد.

المقداد با اشاره به تحولات اخیر در استان درعا نیز گفت: دولت سوریه از ابتدا مشتاق بود که از طریق گفت‌وگوی انعطاف پذیر به وضعیت موجود در درعا بپردازد و به رویارویی‌هایی که به بی گناهان و زیرساخت‌ها آسیب می‌رساند، متوسل نشود و این درحالی بود که برخی کشورها و طرف‌های متخاصم که از تروریسم حمایت می‌کنند تلاش کردند تا مانع دستیابی به توافق صلح آمیز شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha