• شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ / ۲۱:۱۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400062014897
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

در جلسه بررسی مسائل حوزه راه و شهرسازی کاشمر مطرح شد

رئیس اداره راه و شهرسازی کاشمر برکنار شود/ یک‌طرفه قضاوت نکنید

رئیس اداره راه و شهرسازی کاشمر برکنار شود/ یک‌طرفه قضاوت نکنید

ایسنا/خراسان رضوی نماینده مردم کاشمر در جلسه بررسی مسائل حوزه راه و شهرسازی کاشمر از به نتیجه نرسیدن مصوبات سفر استاندار خراسان رضوی به منطقه در خصوص راه و شهرسازی و همچنین مصوبات خود مدیر کل برای کاشمر انتقاد کرد و مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز در پاسخ به این انتقادات گفت: آنچه را ما قصور کرده‌ایم می‌پذیریم اما نباید یک‌طرفه قضاوت کرد.

حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین ظهر امروز در جلسه بررسی مسائل حوزه راه و شهرسازی شهرستان کاشمر بیان کرد: تا امروز سفر استاندار خراسان رضوی و سفرهای گذشته مدیر کل راه و شهرسازی به کاشمر هیچ دستاوردی برای شهرستان نداشته است.

وی با بیان اینکه اگر چه این سفرها ۱۳ مصوبه‌ داشته، اما برای هر کدام که به نتیجه نرسیده بهانه‌ای خاص آورده شد، اظهار کرد: مسئول مربوطه اداره راه و شهرسازی کاشمر باید بگوید که چرا تا کنون کاری انجام نشده است و مشکلات را هم به ما منعکس نکرده‌اند.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی افزود: باید برای پیگیری مصوبات سفر به منطقه ترشیز کارگروه ویژه‌ای گذاشته شود، با این وضعیت داریم به مردم خیانت می‌کنیم.

وی بیان کرد: حتی همان پل رزق‌آباد هم که قرار بود برای عبور احشام احداث شود تا کنون به نتیجه نرسیده است، باید در این خصوص تصمیم جدی گرفته شود.

نیک‌بین گفت: دریغ از یک پیگیری مسئول اداره راه و شهرسازی در شهرستان که بگوید می‌خواهم فلان مشکل را رفع کنم. ما اصلاً اداره‌ای به نام مسکن و شهرسازی در شهرستان نداریم چون در عمل هیچ کاری انجام نمی‌دهد.

وی اظهار کرد: هر چند مدیر کل راه و شهرسازی اعلام کرده ۱۰۰ نفر نیروی مازاد در استان داریم اما باید این افراد اخراج شوند، این افراد چوب لای چرخ مملکت گذاشته‌اند و چون کاری نمی‌کنند فقط سنگ‌اندازی می‌کنند.

این نماینده مجلس اظهار کرد: نان این افراد در زمان‌دار کردن پروژه‌ها است، اگر در مقام دستور دهنده بودم می‌گفتم همه این افراد را عزل کنند، این شیوه کار کردن نیست.

وی گفت: این جلسه سوم برای پیگیری مصوبات سفر استاندار به منطقه است اما تمامی آن‌ها بدون نتیجه به پایان رسیده است.

نیک‌بین افزود: من اگر جای رئیس اداره راه و شهرسازی کاشمر بودم می‌رفتم، چهار شهرستان زیر نظر شما است اما مشکلات پیگیری نمی‌شود.

وی عنوان کرد: نمی‌دانم باید جواب مردم را چه بدهیم، هر چند مردم منطقه حسین‌آباد دیروز پیگیر رفع مشکلاتشان که جزء مصوبات سفر استاندار است بودند و به آن‌ها گفتم با حضور مدیرکل راه و شهرسازی در شهرستان قطعاً مشکلاتشان رفع می‌شود، اما با این وضعیت نمی‌دانم به آن‌ها چه بگویم مردم چه گناهی کرده‌اند که به ما دل بسته‌اند.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی در این جلسه از مدیرکل راه و شهرسازی درخواست نمود و افزود: هر چه سریع‌تر یک رئیس جدید که حال پیگیری موضوعات و مشکلات را داشته باشد برای شهرستان کاشمر معرفی کنند.

وی مطرح کرد: باوجود اینکه ادارات باید پاسخگوی مشکلات باشند اما برخی از آن‌ها غیر از خواندن روزنامه و چک کردن واتس‌اپ و تلگرام و... که جزء وظایف شرعی خود می‌دانند کار دیگری نمی‌کنند.

مشکلات حوزه راه و شهرسازی در کاشمر بسیار زیاد است

فرماندار کاشمر در این جلسه با انتقاد از اینکه ما فقط مصوبات را در جلسات می‌خوانیم ولی باوجود پیگیری‌های شهرستانی به نتیجه نمی‌رسند، افزود: تمامی مصوبات سفر مدیرکل راه و شهرسازی در اردیبهشت‌ماه سال جاری به شهرستان تنظیم شده و به تائید معاونان مدیرکل رسیده است ولی اکنون اعلام می‌شود در آن جلسه موضوعات دیگری مطرح شده بود.

مسلم ساقی با انتقاد از اینکه اگر از سوی ادارات مربوطه در شهرستان برای به نتیجه رسیدن مصوبات کوتاهی صورت گرفته چرا تاکنون اداره کل راه و شهرسازی به ما اعلام نکرده است، گفت: بعد از ۶ماه که از مصوبات سفر استاندار می‌گذرد اکنون اعلام می‌شود همکاری از سوی شهرستان صورت نگرفته در صورتی که این اصلاً پذیرفتنی نیست.

وی گفت: این من هستم که در شهرستان باید پاسخگوی نارضایتی‌های مردم باشم، این سومین جلسه است که بعد از سفر استاندار به کاشمر پیگیر مصوبات مرتبط با اداره کل راه و شهرسازی می‌شویم اما هیچ کدام به نتیجه نمی‌رسد.

ساقی افزود: ما از اداره کل راه و شهرسازی مطالبه گر هستیم، اگر بخواهد وضعیت به همین منوال باشد از این به بعد هر مراجعه کننده‌ای که برای مشکلات حوزه راه و شهرسازی مراجعه کند، به استان می‌فرستیم.

وی تصریح کرد: مشکلات حوزه راه و شهرسازی در کاشمر بسیار زیاد است و جا ندارد که مصوبات و موضوعات جدیدی را مطرح کنیم.

 آنچه را ما قصور کرده‌ایم می‌پذیریم اما نباید یک‌طرفه قضاوت کرد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در پایان جلسه گفت: آنچه را ما قصور کرده‌ایم می‌پذیریم، اما نباید یک‌ طرفه قضاوت کرد و فقط اداره کل راه و شهرسازی را مقصر جلوه داد.

عبدالمجید نژادصفوی تصریح کرد: گیریم که همکاران ما قصور کرده و اقدامی انجام نداده‌اند اما چرا شهرداری کاشمر که مطالبه گر بوده موضوعات را پیگیری نکردند و حتی یک‌ بار در این مدت با من تماس نگرفتند.

وی گفت: در خصوص کارهایی که تعهد ما بوده و انجام نشده عذرخواهی می‌کنم هر چند این عذرخواهی به درد مردم هم نمی‌خورد مشکلات داخل اداره را ما باید خودمان حل کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱ هزار پرونده دادگاهی در خراسان رضوی داریم که ۵۰۷۰ پرونده جاری است، بیان کرد: عضو کمیسیون‌های بسیاری در استان هستیم قرار نیست که اگر شهرداری درخواستی برای تغییر کاربری داشت بگویند اداره راه سنگ‌اندازی می‌کند باید روند قانونی طی شود.

وی تصریح کرد: وقتی قانون ابلاغ شده و باید پاسخگو باشم نمی‌توانم خلاف قانون کاری انجام دهم.

در این جلسه مقرر شد نماینده از سوی فرمانداری و اداره کل راه و شهرسازی برای پیگیری مصوبات معرفی شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha