• یکشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ / ۰۹:۱۳
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1400062115086
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

کارآفرینی زن و مرد نمی شناسد

کارآفرینی زن و مرد نمی شناسد

ایسنا/سیستان و بلوچستان بانوی کارآفرین موفق سیستان و بلوچستان با بیان اینکه کارآفرینی زن و مرد نمی شناسد گفت: با وجود فراز و نشیب‌های بسیار توانسته ایم فعل خواستن را به خوبی صرف کنیم.

معصومه صبابکی که به عنوان پیشران طرح ملی توسعه مشاغل خانگی معرفی شده است در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه مجموعه تولیدی سیستان صدرا با نشان تجاری سورجان در سال ۹۹ با هدف تحقق بخشیدن به شعار جهش تولید، در روستاهای منطقه مرزی و  محروم سیستان شروع به فعالیت نموده و حوزه فعالیت سورجان مربوط به مشاغل خانگی بالاخص صنایع دستی بومی منطقه مانند سوزن دوزی و فرش می باشد.

وی بهره گیری از نیروهای بومی و مستعد و نیازمند به شغل و همچنین استفاده از مواد اولیه مرغوب و تولید محصولات با کیفیت را اصل کار خود قرار داده و یکی از اهداف مهم هویت بخشی و اصالت دار کردن تولیدات بومی منطقه با رویکرد ملی می‌باشد.

وی با بیان اینکه ایجاد شغل برای بانوان برایم یک افتخار است ادامه داد: طرح ایجاد اشتغال در حوزه صنایع دستی برای بانوان و جوانان را راه اندازی کردیم که با استقبال خوبی هم روبرو شد به گونه‌ای که با محصولات تولیدی در چندین نمایشگاه استانی شرکت که به دلیل نوآوری در محصولات فروش خوبی هم داشتیم.

صابکی اظهار کرد: در اواخر سال ۹۸ قرارگاه جهادی امام رضا (ع) طرح اشتغالزایی پارچه بافی را برای بانوان در نظر گرفته بود که در این عرصه نیاز بود یک نفر از بانوان ساکن خود روستا آموزش های لازم را کسب کند که با تشویق و همراهی خانواده و همچنین علاقه برای کسب مهارت و دریافت آموزش های لازم را کسب کردم.

این بانوی کارآفرین گفت: کمبود مواد اولیه مناسب، عدم حمایت، عدم همکاری در دادن مجوز، نبود تسهیلات از مشکلات است که پیش روی کارآفرینان منطقه می باشد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۰ نفر به طور مستقیم همراه و همکار ما هستند که الحمدالله با همراهی و همکاری همدیگر به موفقیت های بسیاری در زمینه مشاغل خانگی دست یافتیم.

این فعال حوزه کارآفرینی بیان داشت: اخذ نمایندگی فروش در شهرستانها، بازاریابی، تشکیل شرکت تولیدی چند منظوره روستایی به نام سیستان صدرا که بتواند نقش مهمی در منطقه آزاد تجاری سیستان ایفا کند و همچنین بازاریابی در کشورهای خارجی از برنامه های ما می باشد. 

صابکی ورود جوانان به این عرصه را داشتن انگیزه و علاقه عنوان کرد.

وی در پایان از مسئولین درخواست کرد تا از طرح های کارآفرینی در منطقه حمایت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha