• یکشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400062115174
  • خبرنگار : 71560

محمدبیگی: آئین نامه های مربوط به خانواده شهدا و ایثارگران باید اصلاح شود

محمدبیگی: آئین نامه های مربوط به خانواده شهدا و ایثارگران باید اصلاح شود

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه در آئین نامه های مربوط به تامین حقوق همه جانبه خانواده های شهدا و ایثارگران کم کاری شده است و باید اصلاحات لازم در مجلس صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، فاطمه محمدبیگی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصل سوم قانون اساسی، بیان کرد: ما در جامعه ای زندگی می کنیم که شهدا و ایثارگران پای قانون اساسی و جمهوری اسلامی ایستاده اند. ایجاد محیط مناسب برای رشد فضائل اخلاقی براساس ایمان، تقوا و مبارزه با تمامی مظاهر فساد و تباهی ضروری است.

وی در ادامه اظهار کرد: با وجود اینکه افراد بسیاری چراغ این موضوع را روشن نگه داشتند اما می بینیم که در آئین نامه های مربوط به تامین حقوق همه جانبه این افراد به ویژه خانواده های شهدا و ایثارگران کم کاری می شود. ما در حق شهیدان و خانواده های آن ها خیلی کم کاری کردیم و آنچه وظیفه ما بوده به جا نیاوردیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: نمایندگان در مجلس، فراکسیون شهدا و ایثارگران، فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت، فراکسیون فرزندان شاهد و ایثارگر را ایجاد کردند تا قسمتی از مطالبات خانواده شهدا در این فراکسیون ها بررسی و پیگیری شود. همه نمایندگان به پیگیری معضلات حوزه سلامت و بیمه های درمان خانواده های شهدا علاقمند هستند، اما در آئین نامه و قوانین موجود مانند قانون اصلاح اساسنامه بنیاد شهید، آئین نامه اجرای قانون در حال اشتغال مستخدمین جانباز و سایر موارد کم کاری می شود که این آئین نامه ها باید برای بررسی به مجلس بیاید.

محمدبیگی افزود: بیش از ۳۵۰ شهید مدافع سلامت داریم که اکنون فقط حدود ۲۰۰ نفر از آن ها شهید اعلام شده اند. از آن جا که این افراد در بخش خصوصی فعال بودند شهید به حساب نمی آیند در حالی که با ایثارگری تمام تلاش خود را برای مبارزه با کرونا به کار می برند، از رئیس مجلس انتظار می رود دستور فرمایید که این قوانین در مجلس اصلاح شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha