• یکشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400062115238
  • خبرنگار : 30054

همه چیز در مورد پست اکسپرس داخلی

همه چیز در مورد پست اکسپرس داخلی

پست اکسپرس داخلی خدمتی برای ارسال بسته‌های پستی به طور سریع و با شتاب زیاد است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام هلدینگ ستاره آبی دریا، پست اکسپرس یا همان پست پیشتاز این امکان را فراهم می‌آورد تا بسته‌های پستی در طول روزهای کمتری به دست افراد برسد. همه چیزهایی که باید در مورد پست اکسپرس داخلی بدانید در این مقاله در اختیار شما قرار داده خواهد شد.
قطعا شما هم تا حالا از خدمات مربوط به پست به‌خصوص پست اکسپرس استفاده کرده‌اید. خوشبختانه این خدمات هر روزه در حال بهتر شدن است و تغییرات خوبی در این نوع خدمات رخ داده است.

پست اکسپرس چیست؟

پست اکسپرس یا همان پست پیشتازی خدمتی از اداره پست یا شرکت‌هایی پستی است. این نوع پست از مزیت‌های زیادی برخوردار است که مهم‌ترین آنها سرعت و امنیت است. هر بسته‌ای که به طور اکسپرس یا پیشتاز پست می‌شود، در سریع‌ترین زمان ممکن و با حفظ نکات امنیتی از سوی فرستنده به مقصد و به دست گیرنده رسانده می‌شود. در واقع، سرعت و زمان پررنگ‌ترین و مهم‌ترین مشخصه پست اکسپرس است.

شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پست اکسپرس

اولین سازمان یا نهادی که خدمات پستی فراگیر در کشور ما را به عهده دارد، اداره پست است. این اداره دولتی است و تعرفه‌های خاصی برای خدمات پستی دارد. می‌توان گفت که اداره پست معتبرترین شرکت ارائه دهنده خدمات پستی از جمله پست پیشتاز است. در کنار این اداره و در طول سال‌های اخیر، شرکت‌های دیگری هم به این اداره پیوسته‌اند و خدمات پستی ارائه می‌کنند.
شرکت‌های پستی به غیر اداره پست ملی غیردولتی هستند. این شرکت‌های خصوصی خدمات گسترده‌تری نسبت به اداره پست به مشتریان خود ارائه می‌کنند. با اینکه تعرفه پستی این شرکت‌های خصوصی بیشتر از اداره پست است ولی کیفیت خدمات این شرکت‌ها هم بالاست. همان طور که خودتان هم احتمالا شاهد هستید، این نوع شرکت‌های خدمات پستی هر روزه در حال رشد و بیشتر شدن هستند.

مزایای پست اکسپرس داخلی

ارسال بسته پستی از طریق پست اکسپرس داخلی مزایای زیادی دارد. از جمله بدیهی‌ترین مزایای آن سرعت عمل است. یعنی بسته شما به واسطه ارسال از طریق پست پیشتاز در اسرع وقت به دست گیرنده می‌رسد. علاوه بر سرعت، مزایایی دیگری هم برای پست اکسپرس وجود دارد که عبارتند از:

  • رعایت بالاترین استاندارد در حمل بسته و دقت در حفظ سلامت آن
  • خدمتی امن برای مطمئن بودن از زمان تحویل بسته
  • پیگیری آنلاین بسته ارسالی در هر لحظه‌ای از شبانه روز
  • امکان پرداخت هزینه پست درب منزل و توسط گیرنده
  • بهره گیری از بالاترین نوع خدمات حمل و نقل برای ارسال بسته
  • امکان ثبت سفارش به طور آنلاین و اینترنتی
  • بیمه بسته ارسالی

تمام این مزایا در کنار مزیت‌های دیگری که برای پست سفارشی وجود دارد نشان دهنده امنیت بالای این نوع خدمات پستی است. البته بخشی از این مزیت‌ها صرفا مرتبط با شرکت‌های پستی خصوصی است. به جرات می‌توان گفت که شرکت‌های خصوصی در ارائه برترین خدمات از اداره پست پیشی گرفته‌اند.

شیوه های ارسال بسته پستی

در پست اکسپرس از شیوه‌های مختلفی برای ارسال بسته‌ها استفاده می‌شود. در واقع، بهترین و سریع‌ترین راه‌های حمل و نقل بسته‌های پستی در خدمات پست پیشتاز به کار گرفته می‌شود. انتخاب یک شیوه برای ارسال بسته پستی یا انتخاب یک راه برای حمل و انتقال بسته به طول مسیر، مقصد و مسافتی که باید بسته حمل شود بستگی دارد. هر چقدر مسافت‌ها طولانی‌تر باشد، از راه‌های سریع‌تری برای حمل و ارسال استفاده می‌شود. به غیر از راه زمینی که معمول‌ترین و ساده‌ترین روش برای ارسال بسته‌های پستی است، روش‌های نوین و سریع‌تری هم به کار گرفته می‌شود. در ادامه به این روش‌ها اشاره می‌کنیم.

پست هوایی

از جمله سریع‌ترین روش برای ارسال یک بسته پستی، پست هوایی است. اگر مسافت و مقصدی که گیرنده بسته پستی را دریافت می‌کند، طولانی باشد، پست هوایی بهترین گزینه است. این روش به‌خصوص برای پست اکسپرس بین‌المللی جزو بهترین‌هاست. در پست اکسپرس داخلی و ارسال بسته به استان‌های دور پست هوایی بسیار مناسب و سریع است.  

حمل و نقل دریایی
 

حمل و نقل دریایی یکی از مطمئن‌ترین روش‌ها برای ارائه خدمات پستی در مسافت‌های طولانی است. وقتی مقصد و گیرنده آن سوی آب‌هاست، راه دریایی امکان خوبی را برای ارسال بسته پستی فراهم می‌کند. با اینکه این روش حمل و نقل برای پست اکسپرس داخلی چندان رایج نیست ولی در خدمات پستی بین‌المللی بسیار رواج دارد. حدود 90 درصد از حمل و نقل‌های بین‌المللی توسط حمل و نقل دریایی صورت می‌گیرد.

حمل و نقل زمینی

استفاده از حمل و نقل زمینی برای خدمات پستی اکسپرس داخلی جزو ساده‌ترین و ارزان‌ترین‌هاست. این شیوه حمل و نقل که توسط ماشین‌های معمولی یا قطار صورت می‌گیرد، معمولا برای پست‌های عادی است. با این حال، در مسافت‌های کوتاه داخل استانی یا بین استانی، شیوه سریع و مقرون به صرفه‌ای است.

زمان ارسال و تحویل بسته پستی اکسپرس

پست اکسپرس یا سفارشی برای ارسال بسته پستی در کمترین زمان ممکن است. با این حال، برای همین نوع خدمات هم بازه‌های زمانی مختلفی در نظر گرفته می‌شود. ارسال یک روزه در مسافت‌های طولانی جزو سریع‌ترین و پرشتاب‌ترین نوع پست اکسپرس است. سایر پست‌های اکسپرس نهایتا تا سه روز به دست گیرنده می‌رسد.

هزینه پست سفارشی

پست اکسپرس نسبت به پست عادی هزینه بیشتری دارد. به‌خصوص اگر بسته خاصی برای ارسال داشته باشید که امکانات ویژه‌ای نیاز داشته باشد. هزینه یک بسته پستی به وزن آن بستگی دارد. به غیر از تعرفه ثابتی که برای پست اکسپرس تعیین شده، هزینه اضافی مربوط به پست سفارشی متناسب با وزن بسته ارسالی شماست.
انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha