• یکشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400062115395
  • خبرنگار : 71594

عباس زاده امامی:

اعاده اموال نامشروع مسئولین از ابتدای انقلاب را خواستاریم

اعاده اموال نامشروع مسئولین از ابتدای انقلاب را خواستاریم

نماینده مردم چناران در مجلس شورای اسلامی احیای اصل ۴۹ قانون اساسی و اعاده اموال نامشروع مسئولین از ابتدای انقلاب و برگشت اموال به صاحبان حق و بیت المال از سوی دولت و قوه قضائیه را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، حسین عباس زاده امامی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود بیان کرد: حماسه شهیدان حقیقتی بر گونه اساطیر بود؛ آنانی که از نفس افتادند تا از نفس نیفتیم، قامت راست کردند تا قامت خم نکنیم و به خاک افتادند تا به خاک نیفتیم.

وی افزود: ملت بزرگ و حماسه آفرین ایران مفتخر است که بزرگترین رخداد قرن را رقم زده است و آن پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی است؛ انقلابی که به فضل خدا مقتدرانه گام در دهه پنجم نهاده است و انقلابی بین دو انقلاب که شروع آن بعثت پیامبر رحمت و ائمه اطهار (ع) بود. با استقرار انقلاب با زعامت دو سلاله نبوی، علوی و فاطمی  امید آن داریم که توفیق درک بزرگترین رخداد تاریخ را هم داشته باشیم که همانا انقلاب و ظهور آخرین ذخیره الهی منجی عالم بشریت و سپردن پرچم پر افتخار ایران اسلامی مان از دست نایب امام به دست صاحب نظام باشد.

نماینده مردم چناران تصریح کرد: انقلابی که با آشنایی زدایی و سنت شکنی شگرف، نظامی با ترکیب جمهوریت و اسلامیت به جای نظام سلطه وابسته در ایران سترگ نهادینه کرد و اینک پس از گذشت ۴۳ سال علیرغم تمام شیطنت ها و دشمنی های آمریکا، اروپا و هم پیمانانشان و همراهی های تفاله ها و خودفروخته های داخلی و غربگرا یک به یک شاهد تحقق پیشگویی ها و وعده های امام و رهبری عزیز هستیم و در عرصه های جنگ نظامی، سیاسی، امنتی و دیگر عرصه ها پیروز میدان بوده و هستیم.

عباس زاده امامی با بیان اینکه نه جنگ تحمیلی، نه کودتا نه ترور شخصیت ها و... نتوانست سد محکم و بنیان مرسوس مردم را نسبت به انقلاب و نظام در هم بشکند، گفت: لکن دشمن دست به سلاح برنده تحریف برده است. جریان تحریف بزرگترین خطر برای انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به بیانات رهبری در رابطه با موضوع تحریف: گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب نیز اذعان دارند که خبرهای دروغ، تحلیل های مغرضانه و وارونه نشان دادن واقعیت ها و... برنامه همیشگی هزاران رسانه صوتی، تصویری و اینترنتی دشمنان ملت ایران است.

نماینده مردم چناران خاطرنشان کرد: جای بسی نگرانی و مایه شرم است که گاهی ناخواسته از تریبون مجلس آب به آسیاب دشمن می ریزیم و خوراک نداشته دشمن را برایش فراهم می کنیم. البته واقعیت گریز نیستیم و اعلام می داریم با تمام پیشرفت های خیره کننده ایران در ۴۳ سال انقلاب، هنوز راه نرفته فراوانی در پیش داریم ولی جار زدن نارسایی ها از تریبون مجلس بدون اشاره به دستاوردهای انقلاب و نظام تقویت جریان تحریف و خسارت جبران ناپذیر به نظام است.  

عباس زاده امامی افزود: اینک ایران سربلند به برکت انقلاب به قدرت برتر منطقه تبدیل شده است و به واسطه حضور مقتدرانه و خیزش های بیداری اسلامی ناشی از انقلاب ایران هیمنه آمریکا و غرب در هم شکسته است و علیرغم نگاه جریان مرعوب داخلی به کدخدای پوشالی و عبرت آموزی از سرگذشت صدام، قذافی و ... نشان داده است که آمریکا شریک مطمئنی نیست و هر جا پای نهاده حاصلی جز خسارت و نا امنی نداشته است. نمونه اخیر نیز ۲۰ سال حضور خسارت بار در افغانستان بود که لاجرم منجر به خروج و فرار مفتضحانه شد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم که افغانستان که کشور برادر و هم دین ماست، با رای ملت افغان و مشارکت گروه های مذهبی و مردمی برای همیشه روی آرامش و ثبات را ببیند.

نماینده مردم چناران در ادامه ضمن تبریک به دولت رئیسی و انتصاب اژه ای بیان کرد: با استقرار دولت در کنار مجلس انقلابی موجی از امید و انتظار در توده های مردم شکل گرفته و انتظار از دولت حزب اللهی این است که چون دیگر قرار نیست زنبیل های گدایی مان را پشت دیوارهای غرب پهن کنیم، تکیه بر توان داخلی و توسعه روابط بین الملل و اقتصاد با کشورهای همسایه و توسعه صادرات که می تواند چالش های اقتصادی موجود را مرتفع کند، در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: اهتمام در کنار مردم بودن و حضور در میان محرومین در دستور کار دولت وجود دارد، پای پرآبله رئیس جمهور و دولتمردان باید جایگزین زخم بستر خانه نشینی ها و دورکاری ها شود.

نماینده مردم چناران با تاکید بر اینکه محاکمه بانیان وضع موجود انتظار جدی مجلس و مردم از دستگاه قضاست، گفت: احیای اصل ۴۹ قانون اساسی و اعاده اموال نامشروع مسئولین از ابتدای انقلاب و برگشت اموال به صاحبان حق و بیت المال از سوی دولت و قوه قضائیه را خواستاریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۶-۲۱ ۱۳:۵۷

در شهر اگر که مست گیرند باید هر آنکه......