• یکشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1400062115589
  • خبرنگار : 71404

در معاونت استان ها

بانک اطلاعات جامع مدیران صداوسیما مکتوب شد

بانک اطلاعات جامع مدیران صداوسیما مکتوب شد

کتاب جامع مدیران صداوسیمای مراکز استانی پس از گذراندن مراحل تدوین، با عنوان "بانک اطلاعات جامع مدیران" مکتوب شد.

به گزارش ایسنا، در پی تدوین کتاب جامع مدیران و مکتوب شدن آن در معاونت امور استان های صداوسیما، علی دارابی ـ معاون امور استان های صداوسیما توضیحاتی را درباره ویژگی‌های این کتاب مطرح کرد.

دارابی درباره تدوین کتاب مدیران معاونت استان‌ها و مدیران کل مراکز و همچنین با اشاره به اینکه از مدت‌ها پیش، اندیشه تهیه «بانک اطلاعات جامع مدیران» معاونت امور استان‌ها و تدوین اثری مکتوب، منسجم و یکدست را با رویکردی تاریخی در ذهن داشته اند، توضیح داد: در واقع هدف، انتشار کتابی بود که بتواند پراکندگی داده‌ها و اطلاعات شفاهی موجود مربوط به مدیران بیش از چهار دهه از آغاز تاسیس این معاونت در سازمان را با لحاظ حدود ۹ بار تغییر ساختاری و تشکیلاتی، و تفکیک و ادغام با معاونت امور مجلس را سامان بدهد و انسجامی ببخشد و به عنوان کتابی مرجع، محل استناد همگان قراربگیرد.

معاون صداوسیما به فراز و فرودهای نشر این کتاب اشاره کرد و گفت: اگرچه می‌دانستم یافتن و دریافتن تجمیع انبوهی از داده های پراکنده و همچنین ساماندهی حجم زیادی از اطلاعات پراکنده شفاهی و دیریاب، کار دشواری است اما در نهایت اهمیت و ضرورت آن را بر دشواری کار ارجح دانستم و بر همین اساس، تدوین آن در دستور کار قرار گرفت.

وی دباره خصوصیات کتاب جامع مدیران خاطرنشان کرد: این کتاب، واجد ویژگی‌های برجسته‌ای است؛ ضمن آنکه مؤید قدمت و ریشه‌داری شکل گیری این معاونت در ساختار سازمان صداوسیماست و می‌توان گفت طرحی ابتکاری، نوآورانه و بی سابقه در کل مجموعه سازمان به شمار می رود. همچنین برای این کتاب تلاش شده در حدود ٢٨٠ صفحه، ضمن معرفی مصور مدیران کل مراکز استانی، به اجمال، رزومه، پیشینه سوابق و فعالیت‌های آنها و نیز پیشینه مصور فعالیت‌های مجموعه مدیران ارشد ستاد معاونت و مدیران میانی ستاد از ابتدای انقلاب تاکنون، گردآوری، تنظیم و ارائه شود.

معاون امور استان ها در صداوسیما سپس یادآور شد: البته یافتن و دریافتن این همه اطلاعات و دقت در تنظیم آنها به لحاظ تغییرات متنوع مدیریتی و جابه جایی بیش از ۳۴۲ تن از مدیران ستاد و مدیران کل مراکز، کار دشواری بود. همچنین این تنوع در تغییرات به ویژه در سطوح مدیران میانی مراکز که بعضا برآمده از تغییرات ساختاری و تشکیلاتی سازمانی بود، موجب شد برای پرهیز از تطویل و فربهی کتاب، از ذکر اسامی آنها صرف نظر شود.

دارابی یکی دیگر از اهداف تدوین این کتاب را قدرشناسی از همکارانی دانست که از ابتدای شکل گیری این معاونت در سازمان تا به امروز در کسوت مدیران مجموعه معاونت امور استان ها، بخشی از بار مسئولیت مدیریتی این حوزه را بر دوش کشیده اند.

وی خاطرنشان کرد: چه بسیارند از عزیزان فهرست شده در این کتاب، در ساختارهای مدیریتی کشور و در سایر نهادها و سازمانها، در سمت‌های مختلف و بالاتر که به نوعی نقش آفرینی و خدمت کرده‌اند و حتی تا پذیرش مسئولیت وزارت پیش رفته‌اند. این اتفاق بی تردید، نشان بالندگی است و نکته ظریفی را گوشزد می‌کند و اینکه مدیرانی که در مجموعه معاونت امور استان‌ها مسئولیت می‌پذیرند چه رسالت سنگینی بر دوش دارند.

دارابی در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۲۶ تن از مدیران درگذشته معاونت استان های صداوسیما تاکید کرد: نام و خاطره همراهی و همدلی شان، زینت بخش این کتاب بوده و چراغ یادشان، همواره در قلب ما روشن است. یادشان جاودانه باد.

به گزارش ایسنا، برای نخستین بار است که کتابی مستند و مکتوب با سابقه تاریخی در سازمان صداوسیما و معاونت امور استان‌ها تدوین شده که در آن اطلاعات مربوط به مدیران ٤ دهه گذشته این معاونت جمع‌آوری شده است. این کتاب که زیر نظر علی دارابی تدوین شده است، حاوی اطلاعات مربوط به انتصاب و دوره‌های مدیریتی مدیران ستاد معاونت و مدیران کل مراکز و همچنین تاریخچه‌ای کوتاه از تاسیس مراکز مختلف استانی صداوسیماست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۶ ۱۷:۴۵

چگونه این کتاب راتهیه کنم؟

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۸ ۱۷:۱۳

چراجواب منونمی دهید؟ خب من میخواهم داشته باشم دیگه!