• یکشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۷:۲۶
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1400062115708
  • منبع : بنیاد شهید

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران:

ترویج فرهنگ ایثار و گذشت مهمترین هدف جشنواره ایثار است

ترویج فرهنگ ایثار و گذشت مهمترین هدف جشنواره ایثار است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت از رسالت‌های اصلی بنیاد است، گفت: جشنواره فرهنگی و هنری ایثار با هدف انتقال پیام شهدا با زبان زیبای هنر به نسل امروز است که شاید اطلاعاتی از دوران دفاع مقدس نداشته باشند.

به گزارش ایسنا، عبدالله مرتضوی با بیان اینکه ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت از رسالت اصلی بنیاد است، گفت: جشنواره فرهنگی و هنری ایثار با هدف انتقال پیام شهدا با زبان زیبای هنر به نسل امروز است که شاید اطلاعاتی از دوران دفاع مقدس نداشته باشند.
وی زبان هنر و قلم را دو ابزار مهم در انتقال ابعاد فرهنگی و حماسی دوران دفاع مقدس برشمرد و افزود: انعکاس و تبیین نقش قیام ۱۵ خرداد در پیروزی انقلاب اسلامی، نقش شهدای دفاع مقدس و تداوم آن در نهضت‌های اسلامی، شهدای مدافع حرم، شهدای مدافع سلامت، شهدای خدمت و تجلیل از ایثارگران و خانواده‌های آنان، از مهمترین اهداف نخستین جشنواره فرهنگی و هنری ایثار در بنیاد شهرستان‌های استان تهران است.
مدیرکل بنیاد شهرستان‌های استان تهران تصریح کرد: این جشنواره برای نخستین‌بار به صورت مستقل برگزار می‌شود و محورهای این جشنواره شامل جلوه‌های ایثار و شهادت در دوران انقلاب و دفاع مقدس، در دوره معاصر، در مقاطع مختلف تاریخی، در آثار اقتباسی از رویدادهای واقعی و موضوعات پیشنهادی شامل قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ ورامین، شهدای دولت، شهدای روستاها و عشایر شهرستان‌های استان تهران، شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع سلامت استان است.
مرتضوی ضمن اشاره به مقبولیت گذشت و ایثار در همه فرهنگ‌ها خاطرنشان کرد: کسی که جان خود را ایثار می‌کند از همه سرمایه خود می‌گذرد و در این جشنواره به دنبال آن هستیم این پیام را با زبان زیبای هنر به جوانان و نوجوانانی که شاید اطلاعاتی از جنگ نداشته باشند انتقال دهیم. جشنواره آزاد بوده و در انتها از آثار برگزیده نمایشگاهی برگزار می‌شود که زمان آن را متعاقبا اعلام می‌کنیم و بازدید آن برای عموم نیز آزاد خواهد بود.
 مهلت ارسال آثار تا پایان شهریورماه تمدید شد و مراسم اختتامیه جشنواره ۲۷ مهر تا ۴ آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود و حقوق معنوی آثار برگزیده برای چاپ و استفاده متعلق به دبیرخانه جشنواره است. علاقه‌مندان با مراجعه به صفحات مجازی (واتس آپ و ایتا) جهت ارسال آثار: 09301802578، صفحه اینستاگرام: esarfestival1400@، پست الکترونیک: esarfestival1400@@gmail.com نسبت به ارسال آثار خود اقدام کنند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha