• یکشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ / ۲۰:۲۶
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1400062115763
  • خبرنگار : 71454

حمایت از فیلم‌سازان علاقه‌مند به ساخت آثاری با موضوع اهدای عضو

در تفاهم‌نامه‌ای که میان سازمان سینمایی و انجمن اهدای عضو ایرانیان به امضا رسید، مقرر شد سازمان سینمایی از فیلم‌سازانی که علاقه‌مند به تولید آثاری با موضوع اهدای عضو هستند، حمایت کند. 

به گزارش ایسنا،  قدرت و تأثیر سینما در جهان امروز امری تثبیت‌شده است. همه می‌دانیم که رسانه سینما چطور می‌تواند یک رفتار و ارزش را در طیف وسیعی از مردم نهادینه و درونی سازد. مسئله اهدای عضو نیز از جمله ضرورت‌هایی است که هنوز در جامعه ناشناخته مانده و نیاز به فرهنگ‌سازی مستمر و مداوم دارد تا به یاری رسانه‌های تأثیرگذاری همچون سینما جان طیف وسیعی از بیماران نیازمند لیست‌های انتظار نجات یابد. 

هرچند تعدادی از سینماگران همواره به این مهم پرداخته‌اند اما هنوز راهی طولانی در پیش است. در همین راستا انجمن اهدای عضو ایرانیان با تلاش و حمایت دکتر حسین انتظامی، تفاهم‌نامه‌ای با سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به انعقاد درآورده تا دوشادوش هم بتوانند با استفاده از توان حداکثری موجود در این سازمان قدم‌های مؤثرتری برای اهدای عضو کشور بردارند.  

ارائه‌ی تسهیلات به فیلم‌سازان در راستای تشویق ایشان به خلق اثر با موضوع اهدای عضو؛ مانند وام‌های ویژه به فیلم‌سازان و ...، کمک به معرفی و تبلیغ اهدای عضو در جشنواره‌های سازمان سینمایی، استفاده از فضاهای تبلیغاتی در اختیار سازمان سینمایی برای نهادینه‌سازی فرهنگ اهدای عضو، اختصاص بخشی از جشنواره‌های ملی و فراملی به آثار مرتبط با اهدای عضو در صورت اطمینان از کیفیت و تعداد قابل‌قبول آثار، حمایت مادی و معنوی از انجمن در برگزاری جشن با موضوع پیوند اعضا و اهدای عضو، ارائه فیلم‌نامه‌های مرتبط با موضوع اهدای عضو و پیوند اعضا برای اخذ مشاوره و تأیید علمی به انجمن؛ قبل از تصویب نهایی، از تعهداتی است که سازمان سینمایی طی این تفاهم‌نامه ملزم به اجرای آن‌هاست. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha