• دوشنبه / ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ / ۰۸:۵۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400062215924
  • خبرنگار : 71516

درخواست ۵ کشور غربی برای برگزاری انتخابات لیبی در موعد مقرر/نارضایتی گوترش از عملکرد دولت موقت

درخواست ۵ کشور غربی برای برگزاری انتخابات لیبی در موعد مقرر/نارضایتی گوترش از عملکرد دولت موقت

آمریکا، آلمان، فرانسه، ایتالیا و انگلیس از طرف‌های لیبیایی خواستند انتخابات را در موعد خود برگزار کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، آمریکا، آلمان، فرانسه، ایتالیا و انگلیس در بیانیه‌ مشترکی اعلام کردند: بعد از گزارشی که ۱۰ سپتامبر به شورای امنیت ارائه شد ما نیز مثل یان کوبیس، فرستاده سازمان ملل به لیبی از تمام طرف‌های این کشور می‌خواهیم برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی فراگیر و شفاف را در تاریخ ۲۴ دسامبر تضمین کنند.

در این بیانیه آمده که برگزاری انتخابات در موعد مقرر گامی اساسی در تحقق ثبات بیشتر و متحد کردن لیبی است و باید همگان به نتایج آن احترام بگذارند.

در این بیانیه همچنین آمده است: پارلمان اقداماتی را برای تحقق این هدف تصویب کرد.عقیله صالح، رئیس پارلمان طبرق هشتم سپتامبر از تدوین قوانین انتخابات ریاست جمهوری خبر داد. کمیساریای ملی انتخابات نیز مقدماتی را انجام داده است. این تحولات گام‌های مهمی برای برگزاری انتخابات هستند. تمام طرف‌ها باید بدانند که زمان اتمام چارچوب انتخاباتی رسیده است. ما از اقدامات دولت وحدت ملی برای تسهیل مقدمات برگزاری انتخابات استقبال می‌کنیم و از مقامات این کشور برحسب درخواستشان از برگزاری انتخابات حمایت می‌کنیم.

همچنین این کشورها خواهان مشارکت کامل و مساوی زنان در انتخابات به عنوان نامزد، رأی دهنده و تصمیم گیرنده در روند سیاسی شدند.

این کشورها از آمادگی طرف‌های لیبیایی برای پایان دادن نزاع گذشته و اتخاذ اقدامات جدی برای متحد کردن نهادها و پایان مراحل انتقالی قدردانی کردند.

در این راستا آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که کنترل عبدالحمید الدبیبه، نخست وزیر لیبی همچنان بر بخش‌هایی از این کشور از جمله شرق لیبی ضعیف است.

وی در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت که تاریخ آن ششم اوت است، نوشت: تشکیل دولت وحدت ملی تحولی مثبت است اما همکاری سیاسی میان نهادها وجود ندارد. هیچ پیشرفتی در جبهه‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha