• دوشنبه / ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۸
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1400062216247
  • خبرنگار : 50214

۳۰۸ هکتار اراضی ملی در یزد رفع تصرف شد

۳۰۸ هکتار اراضی ملی در یزد رفع تصرف شد

ایسنا/یزد رئیس کل دادگستری استان یزد از رفع تصرف و اجرای حکم قطعی بیش از ۳۰۸ هکتار از اراضی ملی در پنج ماهه سال جاری خبر داد.

«غلامعلی دهشیری» در این رابطه بیان کرد: میزان ۳۰۸ هکتار و چهار هزار و ۳۴۹ متر مربع اراضی رفع تصرف شده که از این میزان ۱۲۹ هکتار و ۹ هزار و ۳۳۹ مترمربع مربوط به راه و شهرسازی و میزان ۱۷۸ هکتار و پنج هزار و ۱۰ متر مربع مربوط به منابع طبیعی است.

وی اظهار کرد: میزان رفع تصرف از اراضی ملی در پنج ماهه اول سال گذشته بیش از ۲۱۳ هکتار بوده که در پنج ماهه امسال با تلاش‌های انجام شده ۳۰ درصد رشد داشته و به بیش از ۳۰۸ هکتار افزایش یافت.

این مقام قضایی گفت: ارزش رفع اراضی تصرف شده بیش از شش هزار و ۳۱۲ میلیارد ریال می باشد که از این میزان ارزش اراضی مسکن و شهرسازی قریب به شش هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بوده و مابقی مربوط به منابع طبیعی است.

وی ضمن تاکید بر حفظ اراضی ملی و لزوم جدیت دستگاه‌های ذیربط در امر نظارت و پیشگیری از تصرفات در اراضی دولتی و ملی، اظهار کرد: صیانت از اراضی ملی و نظارت مستمر در حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی توسط دستگاه های متولی مسئله مورد تاکید است.

دهشیری افزود: دستگاه قضایی در امر پیشگیری از وقوع جرم و مبارزه جدی با فساد و زمین خواری عزم راسخ دارد و در برخورد با متخلفین و مجرمان در چهارچوب قوانین و مقررات با قاطعیت رفتار خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد: مبارزه با فساد و پیشگیری از زمین خواری و تعدی ب بیت المال قطعاً نیازمند مشارکت و همت آحاد جامعه است تا در صورت برخورد با هرگونه از موارد ذکر شده مراتب را جهت بررسی نهادهای متولی گزارش کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روباط عمومی دادگستری یزد، تعداد رفع تصرفات در پنج ماهه سال گذشته ۲۲۷ مورد بوده که طی همین مدت در سال جاری این تعداد به ۲۹۵ مورد افزایش یافته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha