• دوشنبه / ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400062216390
  • خبرنگار : 71610

عون: لبنان روی همکاری یونیفل برای حفظ استقرار خود حساب می‌کند

عون: لبنان روی همکاری یونیفل برای حفظ استقرار خود حساب می‌کند

رئیس جمهوری لبنان در دیدار با فرمانده نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در جنوب لبنان (یونیفل) گفت که کشورش بر روی همکاری این نیروهای بین‌المللی برای حفظ ثبات خود حساب می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، میشل عون، رئیس جمهوری لبنان با «استفانو دل‌کول» فرمانده نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در جنوب لبنان (یونیفل) در کاخ بعبدا دیدار و گفت‌وگو کرد.

عون در این دیدار به تلاش‌های یونیفل برای کمک به مهار تنش در نتیجه نقض مکرر حاکمیت لبنان توسط رژیم صهیونیستی اشاره و بر اجرای قطعنامه شماره ۱۷۰۱ شورای امنیت و فشار بر این رژیم تاکید کرد.

میشل عون همچنین کمک‌های بین‌المللی به ارتش لبنان را ستود.

عون به تأثیرات منفی بحران اقتصادی و اجتماعی بر کار نیروهای امنیتی و خانواده‌های آنها اشاره و از درخواست شورای امنیت مبنی بر کمک یونیفل به ارتش لبنان با ارائه سوخت، غذا، دارو و حمایت لجستیکی تشکر و قدردانی کرد.

وی همچنین بر نیاز ارتش و نیروهای امنیتی کشورش به کمک‌های بین‌المللی تاکید کرد

دل کول نیز عون را در جریان وضعیت فعلی در جنوب لبنان و نقش یونیفل را در برخورد با حوادث قرار داد.

میشل عون همچنین امروز (دوشنبه) در جریان نشست شورای وزیران اعلام کرد که باید راه حل‌های فوری برای رسیدگی به شرایط زندگی شهروندان ایجاد و کارگاهی برای قرار دادن لبنان در مسیر نجات، بهبودی و پیشرفت تشکیل شود.

وی افزود: این چهارمین دولت در دوره ریاست جمهوری من پس از گذشت ۱۳ ماه فعالیت دولت موقت است، در این مدت اوضاع از نظر اقتصادی، مالی و اجتماعی بدتر شد و به تبع آن شرایط زندگی شهروندان به شکل بی‌سابقه‌ای دشوارتر شد. ما مسئولیت‌های بزرگ ملی و تاریخی را بر عهده داریم و باید نقش دولت و نهادهای آن را فعال کرده و اعتماد را به آن باز گردانیم.

عون خاطرنشان کرد که دولت باید به عنوان یک تیم واحد برای اجرای برنامه نجات و تلاش برای دستیابی به منافع عالی ملی و منافع شهروندان تلاش کند. ما چالش‌های بزرگی در پیش داریم، بنابراین به شما توصیه می‌کنم کمتر صحبت کنید و بیشتر عمل کنید.

عون همچنین ابراز امیدواری کرد در برقراری ثبات ملی، انجام اصلاحات موجود در ابتکارعمل فرانسه، برگزاری به موقع انتخابات پارلمانی، اتمام تحقیقات درباره انفجار بندر بیروت، تسریع در طرح مقابله با فساد ، اتمام مذاکرات با صندوق بین‌المللی پول موفق عمل کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha