• دوشنبه / ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۵:۲۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400062216456
  • منبع : نمایندگی همدان

جمع‌آوری روزانه ۶۰ تُن زباله خانگی در اسدآباد

جمع‌آوری روزانه ۶۰ تُن زباله خانگی در اسدآباد

ایسنا/همدان فرماندار اسدآباد از جمع آوری روزانه ۶۰ تُن زباله خانگی از سطح شهر اسدآباد توسط شهرداری این شهر خبر داد.

سعید کتابی دوشنبه ۲۲شهریور در حاشیه بازدید از سایت دفن زباله دوزان‌دره شهرستان،  اظهار کرد: این میزان زباله جمع‌آوری شده توسط شهرداری شهر  به وسیله دو دستگاه حمل زباله ۳۰ تُنی به سایت زباله دوزان‌دره  واقع در اراضی روستای چارق انتقال و به صورت اصول بهداشتی دفن می‌شود.

وی با بیان اینکه تولید زباله خانگی شهر اسدآباد روزانه ۶۵ تن بوده که از این میزان تولید زباله مقدار  ۵ تُن را  زباله خشک و ۶۰ تُن  را زباله تر  تشکیل می‌دهد ،تصریح کرد: زباله تولید شده  روزانه خشک خانگی سطح شهر  نیز به هر روزه به  محل کمربندی گودال چاووش راه انتقال داده  شده و در رابطه با حمل و جمع آوری  زباله های خشک و تر سطح شهر توسط شهرداری مشکلی وجود ندارد.

کتابی همچنین با اشاره به سایت دفن زباله دوزان دره شهرستان تصریح کرد:این سایت زباله واقع در اراضی روستای چارق  ۳.۵ هکتار بوده که به منظور جلوگیری از مشکلات  زیست محیطی سایت در  اوایل سال‌جاری بیش از ۱۰۰۰ اصله نهال بادام و تاک به میزان یک هکتار در آن غرس شده است.

وی با بیان اینکه در صورت اختصاص زمین لازم توسط منابع طبیعی شهرداری شهر اسدآباد در  سایت دفن  زباله دوزان دره  آمادگی کاشت نهال و درختان بیشتری را به منظور حفظ زیست محیطی این منطقه خواهد داشت،یادآور شد: شهرداری شهر  برای جلوگیری از ورود شیرابه زباله‌های این سایت به آب‌های سطحی، تمامی نخاله‌های سطح شهر را به این مکان انتقال داده و با استفاده از نخاله‌ها زباله‌های موجود  به صورت اصولی و بهداشتی دفن می‌شوند و در همین رابطه هیچ مشکلی در دفن بهداشتی زباله‌ها وجود ندارد.

فرماندار اسدآباد اضافه کرد:علاوه بر زباله شهر اسدآباد، زباله‌های خانگی ۱۲ دهیاری سطح شهرستان نیز به میزان پنج تُن به این سایت انتقال داده می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha