• دوشنبه / ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ / ۲۲:۳۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400062216684
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

سرپرست اداره کل ارشاد خراسان رضوی:

آموزشگاه‌های غیرمجاز سینمایی باید تعطیل شود

آموزشگاه‌های غیرمجاز سینمایی باید تعطیل شود

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بر ضرورت جلوگیری از فعالیت مراکز و آموزشگاه‌های غیر رسمی و غیر مجاز در زمینه سینما تاکید کرد.

یوسف امینی در مراسم بزرگداشت روز ملی سینما و تجلیل از سینماگران خراسان رضوی که امروز، ۲۲ شهریور ماه، به دلیل رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به صورت محدود با حضور نمایندگان بخش‌های مختلف سینمایی برگزار شد، اظهار کرد: امروزه سینما یک نهاد اجتماعی در درون جامعه است و با سایر نهادها مثل اقتصاد و سیاست در ارتباط است و نباید به آن صرفا نگاه تفننی و سرگرم کننده داشت.

وی ادامه داد: ظرفیت استان و مشهد در زمینه تولیدات فاخر سینمایی از نظر محتوا و امکانات بسیار بالاست، اما تاکنون ورود جدی به تولیدات کلان سینمایی نشده است.

امینی با اشاره به خسارت‌هایی که به دلیل تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری ناشی از کرونا در طی ۱۸ ماه گذشته به سینماها وارد شده است، تصریح کرد: امیدواریم با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیریت شهری و شهردار جدید مشهد، بار دیگر شاهد رونق سینماها و سایر فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مشهد باشیم.

وی با اشاره به سخنان برخی از اساتید و سینماگران حاضر در مراسم، آموزش اصولی و صحیح را پایه و مبنای پیشرفت همه هنرها دانست و بر ضرورت جلوگیری از فعالیت مراکز و آموزشگاه‌های غیر رسمی و غیر مجاز در زمینه سینما تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در این جلسه تعدادی از فعالان سینمایی استان پیرامون مشکلات این هنر از جمله لزوم جلوگیری از فعالیت مراکز غیرمجاز آموزشی سینما، معافیت آموزشگاه‌ها و شرکت‌های تولیدات سینمایی از عوارض شهرداری و معافیت‌های مالیاتی سخنانی بیان کردند. همچنین مدیران سینماها و نمایندگان انجمن صنفی تهیه‌کنندگان سینمایی، شورای ساخت و بازبینی فیلم‌های کوتاه ویدیویی و انجمن سینمای جوانان استان در مورد جایگاه سینمای استان و برنامه‌های آینده این تشکل‌ها و مشکلات پیش روی خودشان مطالبی بیان کردند.

در این مراسم از خانواده‌های هنرمندان فقید سینمای خراسان، مرحوم شهاب ملت‌خواه، مرحوم احمد حلوی، مرحوم حسین پورحسین، مرحوم احمد فخر و مرحوم عرفانیان تجلیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha